Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Slå av beltevarsler

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Titanium2011

Antall Innlegg : 20
Registration date : 28.01.2011

PosteTema: Slå av beltevarsler   29/1/2011, 16:28

Hvordan kan dette gjøres? På min 2010 Ford S-Max slo jeg på tenningen og tok beltet på og av ti ganger. Da forsvarnt både lyden og blinkingen i displayet. Men hvordan gjøres dette når man har keyless? Trykker jeg en gang på startknappen for å slå tenningen på da eller?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   29/1/2011, 20:43

1. åpne bilen.
2. sett deg inn.
3. finn rett sittestilling.
4. dra setebeltet over venstre skulder, og videre over brystkassa og magen.
5. fest setebeltespennen i setebelte festet.
6. kontroller at sidespeil og bakspeil er riktig justert.
7. start motoren.
8. kjør.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   30/1/2011, 09:54

Tar poenget ditt Yes, men ville du også hatt en hastighetsperre på bilen din. På veier med 80 sperrer bilen i 80 osv. På den måten får du ikke gjort noe galt. Skjønner også frustrasjonen til de som vil ha beltealarmen koblet ut. Flytting og tilpassing av bil på egen gårdsplass, f.eks ved tilkobling av tilhenger, medfører masse lyder fra før fra bla parksensor, skal man i tillegg få en påminnelse at man også skal ha på seg setebeltet hele tiden blir det mye lyd. Bruker selv beltet når jeg kjører men ikke på min egen gårdplass
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   30/1/2011, 16:22

Skjønner godt at enkelte vil deaktivere beltevarslerne. Piper jo i hytt og pine. Beltevarslere, ryggevarslere, girvarsler +++++ Har selv tenkt på dette da jeg går ut av bilen for å åpne garasjen, og tar aldri på meg selen for å kjøre inn der. Pluss andre tilfeller der bilen bare skal flyttes. Eller der man har en gjenstand liggende i passasjer stolen under kjøring. Lurte også på å installere deaktiverings knappen av airbag.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium2011

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   30/1/2011, 17:07

Må si at jeg er overrasket over modenheten til enkelte forumdeltagere. Er dette et fjortis-forum?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   30/1/2011, 20:29

Beskrivelse her, både for å deaktivere og aktivere igjen:
http://www.norwegianmondeoclub.com/t166-kjekt-a-vite

Forøverig går det ann å søke litt på forumet folkens, sjølv om søkefunksjonen er heilt elendig. Mange ting som blir diskuretre opp igjen og opp igjen. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   30/1/2011, 22:05

Det som er "fjortis" er det å ikke bruke bilbelte, no exceptions.

Rundt 100 drepte i trafikken årlig bruker ikke bilbelte
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   30/1/2011, 22:28

Tror ikke man skal konkludere med at alle som ønsker å koble ut setebeltevarsleren er de som ikke kjører med belte og er bidrag til statistikken. Men Yes!, satt på spissen. Du kjører frem til garasjen løsner beltet, går ut av bilen, åpner garasjeporten, setter deg i bilen fester setebeltet og kjører 6 meter fremover å parkerer?, Eller kjører du uten belte og lar det kime? Det er slike situasjoner de fleste av oss opplever alarmen som irritasjon i stedet for nytte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   30/1/2011, 22:38

biggame skrev:
Tror ikke man skal konkludere med at alle som ønsker å koble ut setebeltevarsleren er de som ikke kjører med belte og er bidrag til statistikken. Men Yes!, satt på spissen. Du kjører frem til garasjen løsner beltet, går ut av bilen, åpner garasjeporten, setter deg i bilen fester setebeltet og kjører 6 meter fremover å parkerer?, Eller kjører du uten belte og lar det kime? Det er slike situasjoner de fleste av oss opplever alarmen som irritasjon i stedet for nytte.

hmm... kjøre frem 6m i over 20km/t - wow gode bremser må man ha, eller stor garasje.

(PS jeg er flyger og jeg er derfor vant til at det skal pipe, plinge og blinke litt - og bla. setebelte er en del av rutinen)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   30/1/2011, 23:52

Å kjøre 30 -40 meter innendørs i garasje med piping igang kan være rimelig irriterende. Pipingen slutter ikke før tenningen blir slått av eller beltet blir satt i, om man så stopper bilen og parkerer. Her er det ikke snakk om å kjøre rundt uten bilbelte. Håper ikke du er like kverulerende med flygerlederne dine.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium2011

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   31/1/2011, 00:19

Frankeren skrev:
Å kjøre 30 -40 meter innendørs i garasje med piping igang kan være rimelig irriterende. Pipingen slutter ikke før tenningen blir slått av eller beltet blir satt i, om man så stopper bilen og parkerer. Her er det ikke snakk om å kjøre rundt uten bilbelte. Håper ikke du er like kverulerende med flygerlederne dine.
Dette slo meg også. Håpløst at enkelte skal kverrulere på alt. Man tenker bare stakkars de som skal jobbe med slike personer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   31/1/2011, 20:53

*Sukk*, så mye bortkastet energi. Håper jeg aldri får deg som kaptein (hvis du ikke skryter på deg da og er kabinpersonale i stedet). Blir mange tissetrengte på dine fligter. Lyset for setebeltet blir vel aldri skrudd av (denne kommentaren var faktisk litt fjortis, men bare måtte:)

Her er manualen:

Ignition on (do not start motor)

Buckle seatbelt 9 times and then unbuckle seatbelt

Ignition off

Seatbelt alarm is now disabled

Read more: http://wiki.answers.com/Q/How_do_you_disable_the_seat_belt_alarm_in_a_2008_mondeo#ixzz1Ce117Oih
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RuneT

Antall Innlegg : 40
Registration date : 18.05.2010

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   1/2/2011, 19:54

Da skal dette prøves. Beltevarsler er eit mareritt.
Har skjedd noken ganger no at eg setter fra meg ein handlepose i passasjersetet når eg skal kjøra dei 700meterene fra butikken, og det er nok til at alarmen uler..
Greit med varsellys, og det kan gjerne blinke for å få oppmerksomhet, men lyder er bare slitsomt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   2/2/2011, 13:14

Funket fint! Skal aldri skru den på igjen. Jepp, jeg bruker sikkerhetsbelte under vanlig kjøring på vei.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium2011

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   2/2/2011, 20:44

sven skrev:
Funket fint! Skal aldri skru den på igjen. Jepp, jeg bruker sikkerhetsbelte under vanlig kjøring på vei.
Har du keyless?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   3/2/2011, 09:19

Titanium2011 skrev:
sven skrev:
Har du keyless?

Keyless start ja, men ikke det som kalles for nøkkelfri adkomst. Jeg må trykke på fjernkontrollen for å åpne/låse dørene. Etter det ligger nøkkelen i lomma og jeg bruker startknappen. Ett trykk på startknappen uten å rørebremsepedalen og tenningen skrus på.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium2011

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   3/2/2011, 10:18

Sitter du inne i bilen mens du tar beltet på og av 9 ganger? Må dørene være igjen? Må bilen stå i fri?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   3/2/2011, 13:17

Sitter inne i bilen med dørene lukket. Bilen i fri (alt automat i park). Tror ikke man skal røre pedalene.

Forresten kan man slukke varsel for oljebytte på en smart måte også dersom den dukker opp før intervaller.

Tenning på, trykk gasspedal helt inn, samtidig mens du holder det andre benet på brems. Etter noen sekunder opptill 15 tror jeg blinker det i displayet og informerer om at oljeskift varsel er nullstillt. Av med tenning og bilen er klar igjen.

For de som enda ikke er kjent med test modus på Converse. Hold OK knappen inne mens man skrur på tenningen. Converse+ går inn i testmodus og man kan bla i menyene med venstre knapperad på rattet. Man kan også starte bilen i test modus og infor displayet gir er mer detaljert info om lading, hastighet, lengde i meter osv. Ved å holde OK knappen inne noen sekunder hvis man kjører tar deg ut av test modus.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium2011

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   3/2/2011, 13:20

Hmm... Har prøvd men får det ikke til... Kan det ha noe med at min er 2011 modell? Har de fjernet denne muligheten mon tro...?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   4/2/2011, 21:40

Så fint dere fant ut av det, tiltross for personangrep mot meg.

Ha en fin helg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium2011

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   4/2/2011, 21:45

Koko.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   4/2/2011, 23:53

Det eneste jeg angre på med denne prosedyren, var at jeg fjernet beltevarsleren på demo.bilen til min tidligere selger på RS Ensjø. Hadde jeg vist bedre, skulle han ha fått lov til at rulle rundt med pling plong lyden... geek
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   5/2/2011, 00:11

Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
Så fint dere fant ut av det, tiltross for personangrep mot meg.

Ha en fin helg.

Selv om vi har barn som spiller Nintendo i baksetet trenger vi ikke å bli påtvunget digital støy. Hverken du eller bilen behøver å heve en digital pekefinger mot oss som ønsker å bestemme litt selv- godt innenfor lovverket. Ved å konkludere med at alle som ønsker å fjerne ulydene er fjortiser er vel strengt tatt et angrep mot oss andre og ikke omvendt eller? (kjenner at "angrep" er i overkant kraftig ). Folk har nok sagt verre ting til meg og jeg kommer nok fortsatt til å sove godt etter dette.
Godt at de fleste finner ut av hvordan de kan koble ut NCAP poeng frieriet og nyte av musikk eller stillheten i kupeen, alt etter egen smak.

God helg til forum brukerne også
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Slå av beltevarsler   Today at 16:12

Til Toppen Go down

Slå av beltevarsler
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1