Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Xenon i Grøftelys

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Titx

Antall Innlegg : 10
Registration date : 12.01.2011

PosteTema: Xenon i Grøftelys   26/1/2011, 21:12

Lurer på om noen har montert inn Xenonkit i grøftelysa, og om det er en stor jobb?
Gjelder en 2008 Mondeo Tit-x stv

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   26/1/2011, 22:38

Reknar med du er klar over regelverk som er gjeldande for xenon?
Dvs. godkjente reflektorhus, automatisk nivåregulering om lyset er på heile tida (slik som f.eks nærlys i bi-xenon), krav om lyktespyling. For du skal vel køyre med parklys og tåkelys går eg ut frå.
Strengt tatt finst det vel kanskje ikkje lovlige tåkelys med xenon overhode, og idiotar med xenon i tåkelysa er noke av det mest irriterande faenskap som finst. Tåkelysdritt blendar meir enn nok med vanlige pærer, om det ikkje skal vere xenon i også. Den dagen eg kleppar tak i den som blendar med med xenon-tåkelys, skal i alle fall tåkelysa få smake balltreet mitt.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titx

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   26/1/2011, 23:03

Inbreak: Det der svaret hadde vel absolutt ingenting med topic å gjøre? Ser ut som du har trang for å få tak i noen med balltreet ditt som kjører med xenon i grøftelysa, da burde du rette sinnet mot de det gjelder og ikke meg i første omgang... Hadde jeg lura på lover og regler så hadde jeg laget en egen tråd for det, da kunne slike som deg fått delt usaklig og sarkastiske ting for videre diskusjon rettet mot et bestemt område. Etter ordbruken din å bedømme så har du ingenting her inne på forumet å gjøre. Takk for et ubrukelig innlegg, lykke til med jakten på synderne:)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 82
Registration date : 27.09.2007

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   27/1/2011, 12:20

Skal ikke ta noe parti her eller noe, mrn Inbreak er inne på noe...
Selv kjører jeg gjerne med grøft og park når det er lyst, men når det blir mørkt er det nærlys som gjelder. og KUN nærlys.

Grøftelys blender andre trafikkanter nok som det er, ser ikke poenget med å montere xenon e de..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   27/1/2011, 20:22

Titx skrev:
Inbreak: Det der svaret hadde vel absolutt ingenting med topic å gjøre? Ser ut som du har trang for å få tak i noen med balltreet ditt som kjører med xenon i grøftelysa, da burde du rette sinnet mot de det gjelder og ikke meg i første omgang... Hadde jeg lura på lover og regler så hadde jeg laget en egen tråd for det, da kunne slike som deg fått delt usaklig og sarkastiske ting for videre diskusjon rettet mot et bestemt område. Etter ordbruken din å bedømme så har du ingenting her inne på forumet å gjøre. Takk for et ubrukelig innlegg, lykke til med jakten på synderne:)

1.
Kanskje først finne ut om det faktisk er lov eller ikkje då, før du går vidare med det akkurat denne tråden omhandlar (og då hadde den jo ikkje akkurat blitt noke av heller)?
Du har åpenbart ikkje tenkt på lover og reglar, og alle medtrafikantar for den saks skyld, før du gjekk inn på tanken på xenon i tåkelysa.

2.
Kvifor har ikkje det noke med topic å gjere.....? Eg har ikkje prøvd det nettopp fordi det ikkje er lov og fordi eg ikkje har tenkt å ha bota den dagen onkel politi stoppar meg med dei på. Ikkje at eg brukar dei for den saks skyld. Men kanskje skulle eg berre sette inn xenon eg også, så kan eg når det er aktuelt blende tilbake til alle tullingar som køyrer med dette tullet heile tida, dag som natt, så kan dei få smake sin eigen medisin.

3.
Svar på spørsmålet ditt; det finst sikkert ingen her på forumet, fornuftige i alle fall, som har prøvd dette, nettopp fordi det er ulovlig, som med utrulig masse av alt av ettermontert xenon folk køyrer rundt med.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   28/1/2011, 09:29

For det første er regler til for å brytes. For det andre må det være et jævelig kjedelig liv å følge allverdens regler her i livet. så akkurat det hadde jeg kanskje ofret...Nja... Ingen tanker. Men om det er vits med xenon i grøftelys.... Nææhh. Kan heller ha sette inn blåhvite h7 pærer da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titx

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   28/1/2011, 09:56

Sant det, ingen skal komme å fortelle meg at de følger paragrafer til punkt og prikke?
Er det h7 sokkel i lysa på disse lyktene? Tok en kjapp titt i går for å se etter skruer for å løssne, men fant ikke noe. Har du demontert disse på 08mod før Frankeren? Tror det blir blåhvite pærer i grøftelysene ja, vet aldri når det kommer en gærning med balltre å knuser dem:) xenon der nede er tydeligvis ingen som liker, har aldri hatt noe problem med det på tidligere biler, verken på eukontroll eller tekniske kontroller langs veiene. Men men...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   28/1/2011, 13:06

Det skal være 2 skruer etter det jeg husker, oppi noen hull under støtfanger. Disse skal løsnes, så skal lykten være å dras ut av fanger. Mener det sto forklart i instruksjonsboken! Mener å huske det er H7 pære i kjørelys og grøftelys, og H1 pære i langlysene og svinglysene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titx

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   28/1/2011, 16:24

Da har jeg fått ut både lyktene og pærene, takker så meget Frankeren:)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titx

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   28/1/2011, 20:45

Viste seg å være HB4 (9006) sokkel på denne, ikke H7:)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   28/1/2011, 21:58

Okei. Sorry for missvisende info. Mente det sto h1 i instr. Boken.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titx

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   28/1/2011, 22:40

Fant denne, Genial:)

http://www.lighting.philips.com
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   1/2/2011, 04:15

Synes no for den del at LED lysene (juletre pynten som mange kaller det) er minst like irriterende og sjenerende som grøftelysene på andre biler. Rimelig skarpt lys av de også. Men lys må man jo ha på bilene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
titaniums

Antall Innlegg : 27
Registration date : 29.06.2010

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   3/4/2011, 01:40

Da jeg kjøpte min bil var det allerede monert xenon i grøftlysan. 55w 6000kelvin. det gir en sinnsykt lys. hjelper bra på når d snyr ut også.
enklest for og montere på h.side er å plukke ut hovedlykta. da kommer du godt til.
men på v.side må du nok av med diverse bunnplater.
har også montert xenon i langlysa 75w 6000kelvin kit.
blir som dag når man kjører i mørket:-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Xenon i Grøftelys   

Til Toppen Go down

Xenon i Grøftelys
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» xenon kit h1 og h7 6000k