Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Farge: Thunder Grey Metallic

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Farge: Thunder Grey Metallic   4/10/2007, 06:03

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
rob
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   7/10/2007, 16:44

Nydelig farge dette, men ser enda bedre ut med svarte ruter bak b stolpe samt spoiler bak .
På stv. selfølgelig
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kuami

Antall Innlegg : 27

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   14/10/2007, 18:39

Akkurat sånn ser min ut ja hi hi! Veldig fornøyd med fargen så langt...tom kona synes den var bra.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://svennemo.blogspot.com
pohorne
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 162
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   15/10/2007, 16:23

Har bestilt denne fargen, men samboern mener den glinser så lite. Men flott er den
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 83
Registration date : 13.03.2008

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   2/4/2008, 21:04

Hei.

Var hos Ford i dag og forandret farge på Mondeoen vi hadde bestillt. Vanskelig dette med farge. Opprinnelig hadde vi(min kone) ønske om Blue Ambition, men den fargen leverer de ikke lengre. Dermed bestemte vi(min kone) oss for Tango.
Etter å ha hatt dette valget en måneds tid bestemte vi oss for å oppsøke forhandleren for å vurdere fargevalget på ny.
Da vi kom til forhandleren sto det en Mondeo med farge Tango parkert utenfor.
Da min kone så den sa hun at hun ikke ville ha den fargen, da den så helt forskjellig ut når den var ute i dagslys, i forhold til da vi tidligere hadde sett den i utstillingslokalet.
Nå ville hun plutselig vurdere Blue Ink.
Jeg gikk inn og snakket med selgeren, mens min kone luftet vår hund på parkeringsplassen.
Selgeren ville ikke anbefale oss den fargen da hans erfaring var at de slet med å selge brukte biler med den fargen.
Han fortalte meg også at det sto en annen bil ute på plassen som hadde en farge som var lik Blue Ink og at vi eventuelt kunne se på den før vi bestemte oss.
I mellomtiden hadde min kone sett en Mondeo kjøre forbi ute med fargen Thunder Grey. Den fargen skal vi ha sa hun. Og den fargen ble det.

Det litt artige oppe i det hele er at jeg alltid har ønsket meg den fargen, men hun har avvist meg og sagt at gråfarge er alt for kjedelig.
Og som den dresserte(kuete) mann jeg er har jeg selvfølgelig føyd henne og latt henne bestemme.

Men nå vant jeg dobbelt, jeg fikk fargen jeg ønsket, og hun satt igjen med følelsen av at det var hennes valg! Smile Smile Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
johnny titanium S 2012
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 334
Registration date : 17.02.2008

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   2/4/2008, 21:09

ja kvinfolka for være med å besteme,så får man fred..he he he
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Fosen
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 70
Registration date : 28.12.2007

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   2/4/2008, 21:43

Ja, dette med farge er merkelig. Var også bestemt på thundergrey når vi skulle bestille bil - dritfin farge da, men før vi kom så langt hadde jeg sett så mange demobiler og noen private med den fargen at jeg ombestemte meg - ville ha en bil som var litt annerledes enn "alle" andre.. og bestilte 4-dørs machine silver... ja,ja Smile er veldig fornøyd med den fargen jeg da..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   2/4/2008, 22:15

Fosen skrev:
Ja, dette med farge er merkelig. Var også bestemt på thundergrey når vi skulle bestille bil - dritfin farge da, men før vi kom så langt hadde jeg sett så mange demobiler og noen private med den fargen at jeg ombestemte meg - ville ha en bil som var litt annerledes enn "alle" andre.. og bestilte 4-dørs machine silver... ja,ja Smile er veldig fornøyd med den fargen jeg da..

Machine silver er også veldig fin. Er vel en god del som har bestillt den fargen etter hvert. Demobilen vi prøvde var Stardust silver. Likte den også jeg.

Tango fargen som vi opprinnelig hadde bestilt er også en pen farge og absolutt annerledes. Men selv er jeg nå fornøyd over å få en farge jeg vet jeg vil trives med, og som ikke skiller seg så mye ut. Liker å være litt anonym, men ikke så anonym at jeg gikk til innkjøp av en passat.Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   3/4/2008, 08:16

Nei, ikke helt enkelt dette med fargevalg.

Vi bestilte Machine Silver, men da vi etter noen uker stakk innom forhandleren var det en Panther Black utstilt. Lækkert! Fruen fikk hjertebank og pusteproblemer og ville bytte farge. Kastet seg over selgeren, men fargen var låst dagen før!

Men..., vi er godt fornøyd med Machine Silver. Sorte biler må vaskes veldig ofte for å komme til sin rett. Sølvgrå er litt greiere sånn...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   3/4/2008, 08:54

Very Happy thunder grey ghia x stv.nydelig farge , men hadde veldig lyst på thunder black, men fornuften (og kona) vant! Gjett hvilken som var sterkest!Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
rob
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   3/4/2008, 11:58

Hadde i utgangspunktet bestilt thunder grey men endte opp med Panther Black. er kjempe fornøyd med fargen. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nemo

Antall Innlegg : 33

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   3/4/2008, 13:47

Hadde mest lyst på Panther Black, men endte opp med Thunder Grey.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HaaZtr
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 15.11.2007

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   3/4/2008, 14:46

Jeg hadde planer om Panther Black og endte opp med Frozen White...! What a Face
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Peder Nielsen

Antall Innlegg : 49
Registration date : 18.02.2008

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   3/4/2008, 16:54

HaaZtr skrev:
Jeg hadde planer om Panther Black og endte opp med Frozen White...! What a Face

Ditto! king
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.team-lotus.nu
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   3/4/2008, 21:30

Hadde Panther Black Metallic. Fin når den var ren. Meget fin. Men det varte bare en halv time, og så var den slettes ikke så fin lenger. Vi ville ha en farge som ikke ble skitten så fort, som ikke var grå og kjedelig (og like gjerne kunne vært skitten hele tiden), og som samtidig fikk fram krom-detaljene på Ghia X.

Vi er hoppende fornøyd med Tonic Metallic (som nå går ut, ser det ut til). Bilen har blitt skikkelig skitten, men den er fremdeles stilig.

Aksepterer glatt at andre har avvikende oppfatninger, og det er jo tydelig hva som selger når vi ser alle sjatteringene i grått som Ford byr fram for tiden...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   3/4/2008, 21:52

Mondeoen vi har nå er sort, men med beige skinnseter. En fin kombinasjon synes jeg.
Men nå er jeg lei av sort og går over i en grå tilværelse. Cool
Synes fargen er fin og passer godt med sorte vinduer og mørke seter. Og så står fargen i stil til håret mitt!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   4/4/2008, 10:36

Balder skrev:
Mondeoen vi har nå er sort, men med beige skinnseter. En fin kombinasjon synes jeg.
Men nå er jeg lei av sort og går over i en grå tilværelse. Cool
Synes fargen er fin og passer godt med sorte vinduer og mørke seter. Og så står fargen i stil til håret mitt!

ja, skulle min bil stå til håret måtte bli lys,lys sølv eller hvit!Very Happy . Men thunder fargen er rar, jeg det synes min bil noen ganger skjærer over i grønt, så blått og noen ganger til litt mørk sølv metalic. Det avhenger vel av lyset. Jeg synes sea grey var veldig fin i buttikken , i lysrør lys, men ute så jeg at den var mørk, mørk blå, nesten over i dyp lilla. Så en bør nok se fargen i forskjellig lys før en bestemmer seg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   4/4/2008, 17:01

tdci skrev:

ja, skulle min bil stå til håret måtte bli lys,lys sølv eller hvit!Very Happy . Men thunder fargen er rar, jeg det synes min bil noen ganger skjærer over i grønt, så blått og noen ganger til litt mørk sølv metalic. Det avhenger vel av lyset. Jeg synes sea grey var veldig fin i buttikken , i lysrør lys, men ute så jeg at den var mørk, mørk blå, nesten over i dyp lilla. Så en bør nok se fargen i forskjellig lys før en bestemmer seg.

Nå må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har helt normalt farvesyn. Har ingen problemer med å skille farger fra verandre, men sliter litt mer med små nyanser. Derfor blir min kone brukt spesielt til å være med å bestemme/vurdere farger.Wink
Førstevalget hennes var Blue Ink, men den fargen fikk vi ikke lengre. Så dermed bestemte vi oss for samme farge som utstillingsmodellen Tango.
Den var veldig fin inne i utstillingslokalet.
Men heldigvis tok vi en ekstra tur senere og da sto det en Tango parkert ute i dagslys. Vi synes begge at fargen var litt annerledes enn vi hadde fått inntrykk av inne i butikken. Og min kone ville ikke ha den lengre.
Og vi endte opp med Thunder Grey som jeg har sagt tidligere.
Det er blitt solgt en del biler med den fargen så jeg har hatt rikelig med anledning til å se den tidligere og i forskjellig lys. Men denne dagen fikk min kone også se den og da hun også likte den var det ikke noe problem lengre.
Mange synes sikkert det er en kjedelig farge, men jeg tror vi vil trives med den. Tango tror jeg vi hadde blitt lei av etter en stund.
Men heldigvis er vi mennesker litt forskjellige der, slik at det blir litt variasjon og at ikke alle velger det samme.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Balder
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   5/4/2008, 16:00

Var og handlet på rema1000 i Kjøkkelvik utenfor Bergen i dag. Der sto det en nydelig Mondeo 5 dørs parkert utenfor. Og den var Thunder Grey. Nå begynte det virkelig å krible i kroppen, selv om jeg mest sannsynlig må ha vinterdekkene på når jeg får bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Farge: Thunder Grey Metallic   

Til Toppen Go down

Farge: Thunder Grey Metallic
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Thunder's Impreza GT MY99
» Skuter belte 307x38x44