Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Black-out stor NAV.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
sverreb

Antall Innlegg : 9
Registration date : 03.05.2008

PosteTema: Black-out stor NAV.   6/1/2011, 09:10

Hver gang jeg setter på navigasjon er alle data slettet/nullstilt og språket er engelsk. Jeg endrer språk til norsk, legger inn nytt(nye) mål. Som oftest startes kartet opp på en adresse i Tyskland (Boschweg). Neste gang bilen startes opp, engelsk språk, ingen data i målminnet og samme posisjon i Tyskland
Andre som har opplevd tilsvarende?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Black-out stor NAV.   6/1/2011, 10:24

Hadde noe tilsvarende på min 07/08 Mondeo.
Hadde litt forskjellig tull med min navigasjon til å starte med. Noen ganger lå indikatoren på skjermkartet etter faktisk posisjon, for så å dra i fra og ankomme før tiden. Til slutt hang den seg opp i en innsjø nær Stockholm i Sverige. Selv om jeg tastet inn adressen, beveget den seg kun rundt innsjøen. I mitt tilfelle ble antennen skiftet og alt virket normalt igjen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sverreb

Antall Innlegg : 9
Registration date : 03.05.2008

PosteTema: Re: Black-out stor NAV.   6/1/2011, 10:35

Jeg skiftet antenne sommeren 10. Nav. finner min posisjon og den virker ok så lenge motor/tenning er på. Men etter en natt i garasjen er alle data (gjelder kun Nav.) slettet og satt tilbake til opprinnelig fabrikkinnstilling.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Black-out stor NAV.   6/1/2011, 13:55

LOL, Til slutt hang den seg opp i en innsjø nær Stockholm...den kommentaren hadde nesten fortjent en liten utredning. Får noen rare bilder på netthinna.

Naboen sliter med det samme men på en Avensis 07 med Full navi. Navien detter ut (svart skjerm), rebooter og kommertilbake. Mister ruta. Var vistnok ikke helt ukjent på Toyota sjappa. Skulle tro det var ulike produsenter av enhetene med hendelsene er påfallende like.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tassen

Antall Innlegg : 2
Registration date : 17.12.2010

PosteTema: Re: Black-out stor NAV.   6/1/2011, 15:05

Jeg har en 2010 Mondeo Titanium-S med samme feil. Bilen sto inne hos Røhne Selmer i 20 dager desember i påvente av en software fix fra FORD som skulle løse problemet. Dette gikk ikke og nå er det bestilt en ny navigasjons enhet. Kommer vel til uka håper jeg. Den som lever får se.
I tillegg til dette problemet virker ikke minne på førerstolen samt hjelpevarmer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Black-out stor NAV.   Today at 08:04

Til Toppen Go down

Black-out stor NAV.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Magnat Black Core Four 1200w Digital og Focal Access 33a 13"
» Thule takboks