Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Merkelig periodisk (u)lyd

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Merkelig periodisk (u)lyd   4/1/2011, 07:44

Noen som har opplevet det samme? Ved kjøring og da spesielt over små dumper eller ved karosserivridninger i forbindelse med ujevn vei, høres det er skarpt metallisk "klunk" fra venstre framdør. Det kan minne om lyden av metallrør som faller på hverandre (f.eks på de gamle husteltene der teltstenger i rørmetall lager denne lyden når de blir slått mot hverandre).
Kan virke som om det har noe med dørhengsel/oppheng å gjøre, da det også gir fra seg en lignende lyd når førerdøren åpnes fullt. Irriterende, noen som har en ide?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
eriktar

Antall Innlegg : 47
Registration date : 16.12.2010

PosteTema: Re: Merkelig periodisk (u)lyd   6/1/2011, 18:30

Vanskelig å sammenligne lyd på denne måten, men jeg har også en lyd i førerdøren min. Hos meg er jeg rimelig sikker på at det er feste til vinduet. Opplevde i sommer at vinduet datt inn i døra. Fikk dratt det opp som en nødfiks og hadde tenkt å fikse det senere. Men har holdt seg oppe til nå. Vindusheisen fungerer også. Vurderer å "flå" døra i sommer og få fikset dette skikkelig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kimster

Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2010

PosteTema: Re: Merkelig periodisk (u)lyd   26/4/2012, 21:03

Hadde det samme på vår bil, da konstaterte di at det var 2 plater inni dashbordet ifbm dørhengslene som lå og gnisset mot hverandre. Punktsveis som var gått opp, opprettingsfirma gikk inn å sveiste det på nytt og ikkeno lyd lengre. Er vel ett års tid siden den ble fixet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Merkelig periodisk (u)lyd   

Til Toppen Go down

Merkelig periodisk (u)lyd
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Merkelig kjerre/henger ønskes kjøpt (se bilde)