Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

motorhavari?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
taxi28

Antall Innlegg : 7
Registration date : 09.11.2010

PosteTema: motorhavari?   28/12/2010, 18:12

jeg har en 96 2.0l 16 v.jeg var ute og kjørte nå nettopp da motoren plutselig begynte og skjelve og lage en kraftig klakkelyd ved gasspådrag. når jeg stoppet stoppet motoren og den var ikke lett og starte igjen...hva kan det være...hadde satt stor pris på svar..vennlig hilsen bjørn og en fortsatt god jul til alle
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: motorhavari?   28/12/2010, 22:29

Du har nok olje på?? Mener å huske at det er hydrauliske ventil løfter på disse zetec motorene. Disse kan begynne å klakke om de ikke får nok olje trykk. Ellers kan det jo være råde bank du hører. Da er vel det letteste å få tak i ny brukt motor. Ved rådebank er rådelagerne i bunn av motor utslitt/ ødelagt. mulig andre har fler og muligens bedre forslag Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
taxi28

PosteTema: Re: motorhavari?   28/12/2010, 23:41

ja det er olje på bilen og register reima er stram og fin. derimot hadde jeg fyllt bensin på bilen rett før dette skjedde ca 20 l da tanken var nesten tom.dette skjedde ca 10 km etter fylling så jeg mistenker at stasjonen jeg fyllte på har diesel på bensin pumpene sine. hele bilen rister og lyden tror jeg er tenningsbank.har fyllt tanken helt full med bensin og den går dendel bedre men den går forstatt ikke rent og stopper på tomgang i tillegg til at den ryker MYE. jeg vet jeg fyllte fra bensin pumpe for diesel pistolen er for stor for påfyllingshullet mitt.jeg håper jeg slipper og tømme tanken og at det er så mye bensin på tanken nå at det vil rette seg etterhvert
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: motorhavari?   29/12/2010, 10:42

Blir spennende dette. Hold oss oppdatert. Er jo bare å spørre på bensinstasjonen om de har gjort noen kromspring. Diesel på bensinmotor går som oftest greit. Værre motsatt vei. Lykke til!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
taxi28

PosteTema: Re: motorhavari?   17/1/2011, 22:11

har nå bilen på verksted og de mener at reg reima har hoppet over en tann eller to. tåler motoren det? eller kan jeg forvente ventil og stempel salat. motoren er som nevnt en 2 l 16v 96 mod
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: motorhavari?   18/1/2011, 16:36

En eller to tenner mener jeg den skal tåle.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
taxi28

PosteTema: Re: motorhavari?   19/1/2011, 08:18

da får jeg krysse fingrene...takkfor svar Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: motorhavari?   19/1/2011, 14:06

Gi en lyd om hva du finner ut etterhvert. Husker gamle sierra motorer tålte tom. Register feil ryk da avstanden mellom ventiler og stempel var tilstrekkelig stor. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
taxi28

PosteTema: Re: motorhavari?   31/1/2011, 16:17

hadde maks uflaks gitt....det var ikke regreima i det hele tatt.for det første var toppakning gått ogsånn for og gjøre elendigheten komplett så var det jaggu rådebank i motoren også. har finni meg en ny maskin som er gått 147000km til den nette sum av 5000kr også finni noen til og sette den i for 5000 kr fant også ut at det kunne være greit og bytte regreim vannpumpe osv på bytte motoren og delene kom på ca 3000. hyggelig og bli kvitt 13000 sånnpå begynnelsen av året..men men...da holder den vel en stund til håper jeg. takker for alle svar så langt hilsen bjørn
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: motorhavari?   

Til Toppen Go down

motorhavari?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1