Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Xenon på Mondeo 2004.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Galaxis
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 138
Registration date : 03.08.2008

PosteTema: Xenon på Mondeo 2004.   19/12/2010, 10:46

Hei.

Er det noen som har testa Xenon i fjernlysene på en Mondeo 2004?
Mener å ha lest at lysbilde blir litt rart men at noen hadde brukt noen spesielle xenonpærer med en slags "skyggelapper" for at det skulle bli bedre?
Noen som vet?

Galaxis.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdcipower

Antall Innlegg : 10
Registration date : 13.11.2009

PosteTema: Re: Xenon på Mondeo 2004.   3/1/2011, 22:17

Xenonpærer i reflektor beregnet for halogenpærer er idioti, spør du meg... det funker bare ikke... Har selv prøvd, og har sett ymse resultat av varierende kvalitet. Lyset blir ikke samlet som det skal, men blir strødd rundt omkring, og blender medtrafikanter i tillegg til at du ikke får bedre lys. Kjøp heller originale brukte lykter fra huggeri i f.eks sverige eller tyskland! ebay.de eller bildelsbasen.se er gode steder å begynne å lete etter slikt. Lykke til!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 649
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Xenon på Mondeo 2004.   4/1/2011, 07:54

Det var jo fjernlysene han spurte om da. Ingen som har det orginalt så da hjelper det lite å bytte lykter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Xenon på Mondeo 2004.   4/1/2011, 08:09

Min 2008-modell har da originalmonterte Xenon-fjernlys. Både nær- og fjernlys, faktisk, siden det er Bi-Xenon. Vet dog ikke hvordan 2004-modellene er.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Xenon på Mondeo 2004.   4/1/2011, 17:01

Får ikke xenon orginalt i fjernlysa på 2008 heller.
Sitter 55w halogenpærer der, men xenon nærlysa dine løfter seg og fungerer som fjernlys sammen med halogen lysa (fjernlysa). Det kalles bi-xenon.
Ta deg en tur ut å se på fjernlysene dine så ser du at det kun sitter halogenpærer der. (de innerst mot grillen)

Får ikke det orginalt på 2004.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdcipower

Antall Innlegg : 10
Registration date : 13.11.2009

PosteTema: Re: Xenon på Mondeo 2004.   4/1/2011, 18:20

Å ja hehe... jeg var vel litt kjapp på avtrekkeren der... Smile Hvis du er misfornøyd med fjernlysene, ville jeg heller satt på ekstra 1000metringer, evt en type som kommer med xenon fra fabrikk. Er godt fornøyd med fjernlysene på min mk3 mondeo jeg... Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Xenon på Mondeo 2004.   5/1/2011, 07:45

Titanium x 2009 skrev:
Sitter 55w halogenpærer der, men xenon nærlysa dine løfter seg og fungerer som fjernlys sammen med halogen lysa (fjernlysa). Det kalles bi-xenon.
Ta deg en tur ut å se på fjernlysene dine så ser du at det kun sitter halogenpærer der. (de innerst mot grillen)

Ikke for å kverulere, men min bil med Bi-Xenon har da xenon fjernlys!?! Samme xenonlamper brukes for både nær- og fjernlys. Riktignok lyser to halogenlamper også, men halogen gir jo mye mindre lys enn xenonlampene. Man trenger ikke fire xenonlamper for å ha xenon fjernlys.

Fra http://naf.no/no/Eie-Bil/Lysbruk-for-personbiler/

"...Lysutbyttet på xenonpærer er mange ganger bedre enn ved bruk av vanlige halogenpærer. Da dette lyset er så kraftig, er det krav til lyktespyler og automatisk høyderegulering av lyktene.
Xenonlys finnes først og fremst på nærlys, men blir stadig mer vanlig også som fjernlys. Når xenonlys anvendes både på bilens nær- og fjernlys, kalles lyset for Bi-xenon. ..."

Du har nok bare misforstått dette med Bi-Xenon.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Xenon på Mondeo 2004.   5/1/2011, 08:15

les hva jeg har skrevet da Mad

Sitat :
Titanium x 2009 skrev:

Sist endret av Titanium x 2009 den 5/1/2011, 09:03, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Xenon på Mondeo 2004.   5/1/2011, 08:56

Skjellsord er lite brukt i dette forumet, heldigvis. Finnes masser med diskusjonsfora som passer mye bedre hvis man er avhengig av å bruke skjellsord.

Når du skriver at bilene ikke har xenon fjernlys er det jo direkte feil. Hvis du da ikke mener at det kun er de ekstra halogenlampene som er fjernlys, men det stemmer jo ikke. De gir bare et lite tilskudd til fjernlyset, som i all hovedsak kommer fra xenonlampene.

Man må regne med kommentarer når man har en så spesiell definisjon på "fjernlys", og ikke presiserer hva man mener med det. Vi har jo bare snakket forbi hverandre, viser det seg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Xenon på Mondeo 2004.   Today at 09:58

Til Toppen Go down

Xenon på Mondeo 2004.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Interiør Audi a6/allroad 1998-2004
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-