Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Byttet bærebru foran på 93 modell

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
kjetta

Antall Innlegg : 2
Registration date : 08.12.2010

PosteTema: Byttet bærebru foran på 93 modell   8/12/2010, 19:45

Jeg måtte bytte bakre foring i bærebru, høyre foran, på min Mondeo 1993 modell, ifm EU kontroll. Har ikke gjort en slik jobb før, og vil dele erfaringer her. Mariero Auto tilbød meg bærebru for ca. 1350,-kr. Knoks skulle ha 500,-kr for en brukt. Det viste seg at Biltema selger hele bærebrua for under 450,-kr!! Jeg satte igang, tok av framhjulet og løsnet en torx skrue inne ved opphenget til hjulet, og demonterte 2 store bolter m/muttere på den indre delen av brua. Iflg. Hayne's manual skulle man demontere styrestaget, navet, drivakslingen og drenere girkassen. Det gadd jeg ikke, og det var heller ikke nødvendig. Jeg jekket opp bærebruas ytre del, og dermed kom den løs fra indre ramme. Så demonterte jeg den ytre kula. Etter mye om og men fant jeg ut at for å få sammen det hele, måtte jeg først stikke den nye bærebrua inn i rammefestene og sette boltene på plass. Deretter jekke og trikse på plass den ytre kula. Jobb vel utført. Håper det var til hjelp for noen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Byttet bærebru foran på 93 modell
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Corvetter på Helgeland
» Tojo: Supra MKIII,Supra MKIV,GMC Typhoon,Charger
» The Blessed Hellride...
» Ønsker bagasjebærer til Honda CB100N, 81-modell
» vurderer du eller har du byttet til xenon? les dette først.