Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Juletrefoten

Antall Innlegg : 5
Registration date : 21.11.2010

PosteTema: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   21/11/2010, 14:06

Da er jeg blitt Ford-mann, etter mange år med BMW.. Har kjøpt en Mondeo stv Titanium X 2008mod, som jeg får om ca en uke...
Blir sikkert å komme med mange teite spm. etterhvert, siden jeg har null peiling på Ford...!
Bilen jeg har kjøpt, er registret 30.09.2008 (produsert 08.09.2008)
Så til mitt første spm.! Er bilen en 2008 eller 2009 modell.? (F.eks BMW slipper neste årsmodeller i september) Er det samme med Ford.?
Bilen har ikke parkeringsvarme, dette er noe jeg absolutt ønsker, er det mulig å få dette uten å må betale tusenvis av kroner.?
På forhånd takk...

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   21/11/2010, 15:22

Trodde alle mondeoene hadde parkerings varmer. Håper du blir tilfreds med bilen! Kjøreegenskapene er i allefall helt på BMW høyde. Smile du har ikke annonsen av bilen??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Juletrefoten

PosteTema: Re: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   21/11/2010, 16:33

Takk for det.. Gleder meg til bilen kommer.! Nei, min har det iallefall ikke, så det er iallefall en mondeo uten.! Wink
Bilen ble kjøpt hos Sotra bil, og blir sendt til meg (Bodø) i uka som kommer..

Her er annonsen:

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=25149778

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 658
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   21/11/2010, 16:45

Mange uten varmer, skulle vært standard.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   21/11/2010, 16:50

Hhmmm. Men ville ikke blitt overrasket om bilen har parkvarmer;) den har jo converse skjerm, og der pleier parkvarmeren å ligge i programvaren. Ekstravarmeren/hjelpevarmeren ligger jo i bilen, så lenge det ikke er en importbil. Mente det var standard på alle "norske" biler.Men skal ikke si dette helt sikkert. Dette kan nok andre med converse program svare bedre på da jeg ikke har converse, men har parkvarmer. Flott bil i allefall. Står jo i butikken noen km unna her, mulig jeg må se på den før den blir sendt :p har av utseende en helt lik selv, (ghia med lyst skinn) men med 4 skvettlapper. Vil annbefale deg å i det minste montere skvettlapper bak forhjulene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   21/11/2010, 17:57

Parkeringsvarmer er nok ekstra. Den lå vel i det som het komfortpakken, alternativt som ekstrautstyr. På nye biler koster den 8000 kr ekstra dersom den kjøpes isolert. Dersom bilen har parkeringsvarmer, legges betjeningen til programvaren i Converse+ menyen.

Når det gjelder modellår, så starter Ford produksjonen av nye modeller etter sommerferien i Belgia. Vanligvis er august feriemåned, og da starter nytt modellår rundt september. Jeg vet at nye Facelift startet produksjonen mandag 6. september 2010. Skulle derfor tro at din modell er en 2009 modell dersom den ble produsert den 8. september 2008.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   21/11/2010, 18:34

Hei,

Parkeringsvarmeren (eller ekstravarmer / hjelpevarmer) er ikke standard. Min første Modeo podusert i november 2008 hadde kun ekstra el-varmer (montert i luftuttaket midt oppe på dashbordet). Denne ble aktivert når man satte deroster på "Max". Den Mondeoen jeg har nå er produsert i november 2009. Den var bestilt uten parkeringsvarmer. Ved sjekk på Etis fant jeg ut at den hadde "ekstra dieselvarmer". Denne var ment som tillleggsvarmer under kjøring. Etter mye frem og tilbake fant jeg en forhandler som var villig til å bytte programvare i bilen. Dette ble gjort og tilleggsvarmeren fungerer nå også som parkeringsvarmer.

Forslag til Juletrefoten: skjekk hva som står på Etis. Info om Etis og hvordan du kommer i gang ligger i en eller anne tråd her på forumet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   21/11/2010, 18:40

Okei. Lærer noe nytt hver dag. Men ekstra varmeren som hjelper å få opp temperaturen på motoren, er vel standard på alle mondeoer? Parkeringsvarmeren er no i allefall en gullting!! Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 658
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   21/11/2010, 19:23

Frankeren skrev:
Okei. Lærer noe nytt hver dag. Men ekstra varmeren som hjelper å få opp temperaturen på motoren, er vel standard på alle mondeoer? Parkeringsvarmeren er no i allefall en gullting!! Wink

Nei
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Juletrefoten

PosteTema: Re: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   21/11/2010, 20:12

KnutB skrev:
Hei,

Parkeringsvarmeren (eller ekstravarmer / hjelpevarmer) er ikke standard. Min første Modeo podusert i november 2008 hadde kun ekstra el-varmer (montert i luftuttaket midt oppe på dashbordet). Denne ble aktivert når man satte deroster på "Max". Den Mondeoen jeg har nå er produsert i november 2009. Den var bestilt uten parkeringsvarmer. Ved sjekk på Etis fant jeg ut at den hadde "ekstra dieselvarmer". Denne var ment som tillleggsvarmer under kjøring. Etter mye frem og tilbake fant jeg en forhandler som var villig til å bytte programvare i bilen. Dette ble gjort og tilleggsvarmeren fungerer nå også som parkeringsvarmer.

Forslag til Juletrefoten: skjekk hva som står på Etis. Info om Etis og hvordan du kommer i gang ligger i en eller anne tråd her på forumet.

Takker for svar... Nei, jeg får heller satse på at den globale oppvarmingen slår ut for fullt i neste uke og vinteren blir avlyst og nedlagt..!!
Fant faktisk Etis før jeg fant dette forumet.. ;-) Utrolig kjekk og nyttig side..!
Her er listen over utstyret til bilen.. (Kan ikke se noen bonus dieselvarmer oppført der.!! Crying or Very sad )

* Less Cargo Stowage Device
* Med standard luke
* Produsert Ved Genk-Fabrikken
* Uten dobbeltlåsing
* Uten spesialutstyrspakke
* Uten flåtealternativer
* Uten fleks. forb.pakke - markedsf.
* Markedsføringsnivå 1
* (-) SVP
* Med elektronisk stabilitetskontroll
* Merke for VP-bruk
* Uten dekkreparasjonssett
* Med Sentrallukking
* Med Elektriske Bakvinduer
* Skilleglass
* Blå frontrute
* Med oppvarmet frontrute
* Med askebeger i konsoll
* Med kjølt hanskerom
* Med Monotone instrumentpanel
* Golvteppematter foran
* Teppematter bak
* Uten solskjermer
* With Level 5 Door Trim Panel
* Uten lastehylle
* Med lasteromsteppe
* ed lakkert radiatorgrill"
* Takgrind - sølvfargede rader
* Med bakre spoiler
* Elektrisk Drevet Bakspeil
* E. oppv. samnlb. sidesp. m/grøftlys
* Med 4-veis nakkestøtte foran
* Uten spesialtrekk foran
* Uten spesialtrekk bak
* Bakre midtre armlen med oppbev.rom
* M/ man. korsryggstøtte, pass.siden
* Oppvarmet førersete - variabl temp
* Oppvarma passasjersete - var. temp.
* Uten oppvarmet baksete
* Uten integrert barnesete
* Med 8-veis el. just., førersetet
* Med 8-veis el. sete just. på pass.
* Uten baksetearmlene
* Uten tilhengerfeste
* Karosserifarget utvendig dørhåndtak
* Med lær girspakkule
* Elektrisk dørlås med elaktivering
* Nøkkelfritt system
* Med nøkkelfri start
* Med automatisk frontrutevisker
* Med Oppvarmet Spyling
* Med Forlykte Spyler
* El vipp/skyve soltak
* Air Crtn Rstrnt LH
* Sidekoll.gardin høyre side
* Oppblåsbare kneputer - fører
* Med sidekollisjonspute - førersiden
* Med sidekoll.pute - passajersiden
* Uten koll.putedeak. pass.side
* Med stål reservehjulsfelg
* Med standard støtdemper bak
* 17 X 7,5
* With Conventional Spare Tyre
* Less Wheel Covers
* Ikke tyverisikre hjulmuttere
* Trinn IV + DPF-utslippsnivå
* Med Standard Fjæring
* Fremre fjær, belastningsklasse Q
* Rear Spring Load Class-R
* Med nødbremsehjelp
* Sports forsete
* Med bakre kanal / B-stolpe
* Uten luftfilterføler
* Med 70 liters drivstofftank
* Med lærtrukket ratt
* Med Fartsregulering
* Med ekstra luftvarmer
* Konvensjonelle instrumenter-nivå 3
* Uten Tyverialarm
* Med parkeringshjelp bak
* Med fremre parkeringshjelp
* 80 Ah batteri
* Uten ekstra CD-spiller
* Med A/V-kontakt
* Kun BT/VC telefongrensesnitt
* Takmontert radioantenne
* Høy serie m/ kassets. & AM/FM-radio
* Underholdningspakke 6
* Med 8 høy serie radiohøyttalere
* Telefonforberedelsespakke B, engel.
* Stemmeaktivert modul - Britisk
* Uten kamera
* Avanserte forlykter
* Med Kjørelys
* Med Tåkelys Foran
* Med fotbrønnlys
* Med senket kupélys
* 2/3 Row Curt Lamp/2 Row Map Light
* Med automatisk hovedlykt av/på

Ganske fiffi med "Oppbåsbare kneputer på førersiden" En finfin patent.. Må svinge inn til siden og stoppe før man kræsjer, for så å blåse opp kneputene, for deretter å rygge tilbake for å hente fart, og så kan man fortsette med kræsjen.!! scratch
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..   

Til Toppen Go down

Ny på forumet - Kjøpt meg en Mondeo Titanium X 2008mod..
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» felger ønskes kjøpt til scorpio
» Scooter ønskes kjøpt!
» Trail sykkel ønskes kjøpt
» Strømforsyning til Acer ønskes kjøpt.
» 15"alu felger 4x114,3 ønskes kjøpt