Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   15/11/2010, 19:31

Fikk tilbake bilen i dag fra fix av Webasto. Oppstartskjermen var litt ukjent, en liten rute hang igjen i starten. Sjekket og ny versjon 1007 er lagt inn. Den forrige jeg hadde var 1005. Så hva er nytt? Ingen flere menyer eller valg så vidt jeg kunne se men en stor forbedring. [/b]Varmetråder foran og bak går nå ikke på av seg selv![b] Må vel være tidenes viktigste fix bla med alle biler som har hatt strømissues.
Nå blir det vel rush til Ford sjappa for å oppdatere?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   15/11/2010, 22:49

Den oppdateringen med varmetrådene fikk jeg første gang jeg var inne for strøm problemene, pluss oppgradering av webasto varmeren. Fikk en SW der webastoen trekker mindre strøm. ++++ en del andre oppdateringer av moduler som var kjent for å trekke for mye.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   16/11/2010, 09:31

Yesterdays news m.a.o. Revolusjon for meg som først fikk oppgradert til 1005 der bla fler valg på kjørekomp menyen var de viktigste synlige endringene. Bilen blir ikke like varm på forhåndsprogrammert start som tidligere, men varmt nok til isfrie ruter. Får vel teste ut litt
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 664
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   16/11/2010, 17:26

Programvaren som styrer varmetrådene kom i biler produsert fra 03/2010. Så den er fra mars.

Har ingen ting med instrumentet (ipc) å gjøre, da dette er en egen modul (bcmii) som blir omprogramert.

Den siste programvaren til dieselvarmeren (ahcm) ble sluppet fra ford nå i oktober.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Tit X

Antall Innlegg : 25
Registration date : 26.11.2009

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   24/11/2010, 20:55

Hva er endret i programvaren til dieselvarmeren som kom i oktober?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   24/11/2010, 21:01

Tit X skrev:
Hva er endret i programvaren til dieselvarmeren som kom i oktober?

Skulle ikkje forrundre meg om dei har redusert maks brennetid til 20 minutt slik det har vore rykter om tidligare.
Snart kan dei berre fjerne heile brennaren, for funksjonaliteten blir berre meir og meir lureri i forhold til kva ein eigentlig burde kunne forvente av eit slikt produkt. Når andre merker kan opprettholde maks brennetid på 90 minutt som er mulig med ein slik brennar, uten at det fører til batteriproblem, så kan ein virkelig begynne å lure på kva Ford styrer med.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   24/11/2010, 23:29

Lurer bare på hvorfor brenneren skal gå i 90 min?? bare for å blenne løs litt diesel?? Min brenner ca 30 min, og da er nå varmen i bilen rimelig behagelig, rutene isfrie og motoren har fått litt varme. men vil du ha en blil som kan stå å brenne diesel i 2 timer uten noen som helst mening, kan du jo skaffe deg et annet bilmerke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   25/11/2010, 06:19

Brennetiden er ikke endret.

Noen har hatt problemer med frontrute som ikke tiner, ustabil varmer, varmer som ikke starter, tapping av strøm osv...

Dette er nå fikset.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sebulba

Antall Innlegg : 40
Registration date : 26.08.2009

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   25/11/2010, 07:47

Hei.
Jeg har bestillt ny S-max (har i dag 08 Mondeo) med denne brenneren, er det mulig å bruke brenneren uten at kupeviften brukes? Det er vel denne som eventuellt stjeler strøm fra batteriet? Hvis brenneren har brent i 30 minutter er vel motoren nogenlunde varm slik at kupeen blir varmet opp rimelig kjapt når du starter bilen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   25/11/2010, 11:43

sebulba skrev:
Hei.
Jeg har bestillt ny S-max (har i dag 08 Mondeo) med denne brenneren, er det mulig å bruke brenneren uten at kupeviften brukes? Det er vel denne som eventuellt stjeler strøm fra batteriet? Hvis brenneren har brent i 30 minutter er vel motoren nogenlunde varm slik at kupeen blir varmet opp rimelig kjapt når du starter bilen?

Interessant poeng. Varm motor er i utgangspunktet det viktigste ved en kaldstart i Norge.
Kupevarming er egentlig bare komfort. Ser for meg færre problemer med strømissues når bare brenneren og evt en sirkulasjonspumpe på kjølevann går kontra bilen klimaanlegg. Burde vært et valg- med eller uten kupe oppvarming
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   25/11/2010, 12:14

Frankeren skrev:
Lurer bare på hvorfor brenneren skal gå i 90 min?? bare for å blenne løs litt diesel?? Min brenner ca 30 min, og da er nå varmen i bilen rimelig behagelig, rutene isfrie og motoren har fått litt varme. men vil du ha en blil som kan stå å brenne diesel i 2 timer uten noen som helst mening, kan du jo skaffe deg et annet bilmerke.

Det er greit å kunne ha den i dtift til eit nivå en sjølv er komfortabel med, ikkje til grensa Ford ALLTID på død og liv skal tre nedover hovudet på oss som med alt mulig anna tull. Ford er jo faen meg meir diktatorisk enn det gamle sovjetiske kommuniststyrer.
30 min på min er i alle fall langt frå nokk. Det skal ikkje veldig mange minusgrader til før det er berre tendensar til at frontruta begynner å bli tint. Og vinteren i Bergen i fjord bestod av fleire mnd. med både -20 og lavare. Då var det ikkje masse effekt igjen i min i alle fall. Bortsett frå at den starta bittelitt raskare, gjekk det like fort å få isfrie ruter når eg starta bilen uten at brennaren hadde vore i drift ein halvtime.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   25/11/2010, 13:54

Kan ikke være mye positivt med den bilen din, og forholdet ditt til ford. Så egentlig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke har kjøpt deg et annet bilmerke allerede. ??? Det går jo også ann å montere motorvarmer med kupe vifte. Denne kan gå så lenge du bare vil Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   25/11/2010, 14:30

Har aldri hatt problemer med varmeren bruker den hver enda dag 20 grader i bilen og isfrie ruter helt genialt! ikke vert noen som helst problem med strøm heller!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sebulba

Antall Innlegg : 40
Registration date : 26.08.2009

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   25/11/2010, 14:38

john skrev:
Har aldri hatt problemer med varmeren bruker den hver enda dag 20 grader i bilen og isfrie ruter helt genialt! ikke vert noen som helst problem med strøm heller!!

Problemet med strøm dukker så vidt jeg har forstått opp når det er mye småkjøring, det er for vår del snakk om 10 minutter kjøring til jobb og det er vel ikke nok til å få ladet opp batteriet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   25/11/2010, 18:29

Frankeren skrev:
Kan ikke være mye positivt med den bilen din, og forholdet ditt til ford. Så egentlig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke har kjøpt deg et annet bilmerke allerede. ??? Det går jo også ann å montere motorvarmer med kupe vifte. Denne kan gå så lenge du bare vil Smile

Positivt med bilen? Ikkje allverden, plassen, det VAR ein fantastisk bil å køyre ei LITA stund, og eg har ikkje måtte etterfylle ein dråpe olje på 43000 km. Det er vel alt så langt. Skulle gjerne bytta ja, men til kva til ein fornuftig pris med det same utstyret? Betalar ikkje mange hundre tusen meir for Audi, BMW og Mercedes. Det er det ikkje verdt faktisk. Og har ikkje tenkt å gi Ford gleden av å sleppe utgiftene med å omlevere eller heve kjøpet på dette vraket av ein bil. EG har ikkje tenkt å ta dette tapet i alle fall. Om eg så må gå heile vegen til høgsterett. Har jo originalmontert motorvarmar som også benyttar kupeviftene, men det fungerar jo ikkje godt nokk. Defa er heller ikkje noke alternativ når ein bur i burettslag uten fast plass og tilgjengelig straum.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   26/11/2010, 06:19

Inbreak skrev:
Frankeren skrev:

Positivt med bilen? Ikkje allverden, plassen, det VAR ein fantastisk bil å køyre ei LITA stund, og eg har ikkje måtte etterfylle ein dråpe olje på 43000 km. Det er vel alt så langt. Skulle gjerne bytta ja, men til kva til ein fornuftig pris med det same utstyret? Betalar ikkje mange hundre tusen meir for Audi, BMW og Mercedes. Det er det ikkje verdt faktisk. Og har ikkje tenkt å gi Ford gleden av å sleppe utgiftene med å omlevere eller heve kjøpet på dette vraket av ein bil. EG har ikkje tenkt å ta dette tapet i alle fall. Om eg så må gå heile vegen til høgsterett. Har jo originalmontert motorvarmar som også benyttar kupeviftene, men det fungerar jo ikkje godt nokk. Defa er heller ikkje noke alternativ når ein bur i burettslag uten fast plass og tilgjengelig straum.....

Har du den siste softwaren som kom i oktober?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   26/11/2010, 17:43

Nei, trur ikkje eg har software som er oppdatert sidan juni 2009, med unntak av navigasjonen som eg har oppgradert sjølv. Har min sterke tvil om at luringane på Mathiesen auto oppdaterte noke som helst på service i januar, sjølv om dei påstod dei hadde gjort det. Converse+ vart ikkje oppdater i alle fall. Blir vel oppdatert om ikkje så altfor lenge. Nettopp vore til hjulkontroll og "rammekontroll" ++ for å ha starta der på saka, så får eg berre teste og sjå. Har min sterke tvil om at noke som helst på min bil noken gang blir slik det skal.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring   

Til Toppen Go down

Endelig ny versjon av Converse+!!- Viktig endring
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nokian Hakka 5 og 7. Rana billigste? NOEN FÅ DEKK IGJEN!
» Endelig akommet.
» Endelig (for dempernerder)
» Endring i veiavgiften