Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

For ofte service?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
mondeo-man
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 13.06.2010

PosteTema: For ofte service?   8/11/2010, 13:56

Mange biler har programmert inn i computeren at bilen gir beskjed om nødvendig service hver 20000km. Dette er vel da tydeligvis ment som bra nok serviceintervall fra fabrikken sin side. Ellers er det vel også mange som opererer med 12000km intervall.
Min Fordforhandler oppgir hver 10000km. jeg kjøpte bilen i våres, og de 10000 er allerede kjørt. Er ikke dette i overkant hyppig service?
Usikker på om det er forhandler som legger opp til dette for profitten sin del, eller om det faktisk er hensiktsmessig. Argumentasjonen er mye småkjøring, til og fra jobb osv. Men ibakt disse 10000km så har jeg tilbakelagt 2 Osloturer á 8 timer hver vei, en Hamartur á 6 timer hver vei og 3-4 Sunnmørsturer á 4 timer hver vei. Så det er jo ikke bare småkjøring. 50/50 vil jeg si. Jeg bor i Midt-Norge.

Er dette en gjennomgående ting for Mondeo-eiere, eller skriver serviceverksteder større intervall på innsiden av noen andre sin frontrute? At verksteder gjør litt som de vil, uten føringer fra Ford.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: For ofte service?   8/11/2010, 19:01

Fikk opp beskjed om "olje service" i informasjons skjermen i bilen, mens jeg var på ferie i sommer. Det var da ca 8000km siden sist service da. Men fikk da beskjed fra ford i Bodø at det var ikke nødvendig. Jeg kunne bare kjøre hjem til Bergen, og be de sjekke hvorfor mld kom opp der. Stakk innom ford i mo i rana og steinkjær i tillegg bare for å være sikker, og fikk de to stedene akkurat samme svar, og at du trenger ikke service før bilen har gått 20000km eller et år fra forrige service. Bilen ble sjekket her i Bergen, noe sw ble oppdatert, og olje og oljeslanger ble sjekket. oljetrykket var også ok. Så bilen ble friskmeldt og har siden ikke sett mld. Fikk bare beskjed om å komme igjen til neste service.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: For ofte service?   9/11/2010, 08:06

Merkelig at din forhandler oppgir 10000 km serviceintervall. Ford sier jo 20000 km, og det har i alle fall jeg fulgt.

Jeg fikk opp et varsel om "Service oil" allerede etter rundt 5000-8000 km, men etter en tlf. til min forhandler og litt lesing på forumet resatte jeg meldingen selv.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: For ofte service?   Today at 06:00

Til Toppen Go down

For ofte service?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 350 TBI
» Carrera & Service - Utleie av varebiler o hengere.
» Kjedespray som ikke griser!