Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Oplevelser af 1,8 TDCi motorene

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Bargib

Antall Innlegg : 25
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Oplevelser af 1,8 TDCi motorene   3/10/2007, 08:43

Er der nogen der har erfaringer med forskellen mellem 110 HK og 125 HK motorene?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Luigi

Antall Innlegg : 30
Registration date : 31.08.2007

PosteTema: Re: Oplevelser af 1,8 TDCi motorene   3/10/2007, 09:09

Selv har jeg 1,8 Tdci 100hk men kjørte 125 hk som prøvebil. Man glemmer jo fort men mener det jeg husker fra fra 125 hk er at den hadde et kraftigere "bunndrag" enn 100 hestern har. Ellers synes jeg 100 hesteren har et veldig godt drag for å være en så "liten" motor og for all normal kjøring fungerer den utmerket. Tror denne motoren ville overrasket de fleste alien om det er slik at dere i DK får 110 hk istedet for 100hk så tror jeg denne vil fungere glimrende Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jora
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 118
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: Oplevelser af 1,8 TDCi motorene   3/10/2007, 09:15

Bargib skrev:
Er der nogen der har erfaringer med forskellen mellem 110 HK og 125 HK motorene?

Husker ikke om jeg har nevnt dette før, men før valget falt på Mondeo prøvde jeg nye Corolla, med 1,4L diesel og 90hk.. gikk som fy! Så som vi sier, diesel er diesel -skyvet er der samme hva! )..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Oplevelser af 1,8 TDCi motorene   3/10/2007, 13:09

Har også kjørt 125hk som demobil og eier selv en med 100hk og forskjellen er ikke så stor etter min mening (og hukommelse). Har også hatt en som har prøvd bilen og sammenlignet med en gammel type Mondeo som han hadde hatt med tilsvarende antall hester (eller faktisk mer - det var vel 115hk han hadde hatt på en 2-liter) og han mente denne nye 100-hesteren var langt bedre i bunn og at den var sprek i massevis...

Selv er jeg begeistret for 3. girets register og krefter på min 5-girs kasse. Der er det veldig mye å hente på de veiene man kjører på under motorveihastighet om man vil kjøre litt aktivt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sobbnaier

Antall Innlegg : 16
Registration date : 17.11.2007

PosteTema: Re: Oplevelser af 1,8 TDCi motorene   18/11/2007, 16:57

heisan
Jeg var selv i tvil om 100 tdi var sterk nok,men etter noen prøverunder med en ioohk ble jeg beroliget. Helt greit drag.Bestillte dermed en 100tdi.Prøvde også en 140tdi m aut,ble litt skuffet... hadde vel litt for store forventninger.
Isommer hadde jeg en Opel Astra som leiebil.Motor her var 1.2l tdi,denne måtte slures ut av gatekryss ellers stoppet motoren! Maken tilsvakhet har jeg aldri opplevd.Måtte ha meg en runde i demobilen til min lokale Fordforhandler m 100hk bare for å bli beroliget . Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Philip Marlowe
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 189
Registration date : 04.09.2007

PosteTema: Re: Oplevelser af 1,8 TDCi motorene   18/11/2007, 20:32

Min eneste erfaring med 1.8 literen var demobilen som jeg hadde før jeg bestemte meg for å kjøpe. Jeg tør ikke tenke på hvordan det ville ha gått med meg i en Astra 1.2. Embarassed Jeg kvalte nemlig Mondeoen flere ganger. Selgeren sa at 1.8 literen trengte litt tilvenning, men problemstillingen var i grunnen uaktuell for meg da jeg skulle ha automat.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Oplevelser af 1,8 TDCi motorene   

Til Toppen Go down

Oplevelser af 1,8 TDCi motorene
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» dyser og turbo