Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Problemer med automatgir - 1997 modell

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
kcm

Antall Innlegg : 7
Registration date : 28.10.2010

PosteTema: Problemer med automatgir - 1997 modell   28/10/2010, 11:52

Jeg har en 1997 Ford Mondeo med automatgir. I fjor ble girkassen fullstendig overhalt, da kun 1. giret virket. Det var en rimelig dyr affere, men virket som en god ide da bilen ellers var i god stand.

Men etter en stund begynte bilen å hoste og riste med jevne mellomrom, særlig i slak oppoverbakke. Og nå har girkassen konket igjen og virker kun i revers.

Jeg skulle gjerne hatt noen tips for hva jeg skal gjøre. Er det håp for bilen, kan den selges som delebil eller er det like greit å vrake bilen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Problemer med automatgir - 1997 modell   28/10/2010, 12:43

Fikk du ikke garanti på girkasse overhalingen da?? skal da virke mer enn et år om gangen. ville gått tilbake der du fikk den overhalt! Vet det var en del problemer med disse kassene, men etter en overhaling, var de bedre enn da de ble sendt ut fra butikken, og virket LENGE.
Hva måtte du ut med for overhalingen?
Er bilen ellers bra og alt fungerer, ville jeg latt den få en kjangse. Og ville uansett gått tilbake til verkstedet som overhalte i fjor, og spørre om de bare har ett års garanti på overhalingen. de skal ha lengre. Du har da den gode utgaven av MK1 som kom i 97.
Hadde hosting og harking på min 95 og 2001 mod. Her viste det seg heldigvis at det bare var utslitte og defekte tennplugg kabler. kostet meg 900kr orginalt fra ford, og var skiftet på 2 min.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kcm

PosteTema: Re: Problemer med automatgir - 1997 modell   28/10/2010, 12:46

Det står kun et års garanti på regningen. Jeg ringte forrige uke og fikk gjentatt at det kun er et års garanti. Og det kostet nesten 30.000,- så jeg er vel ikke akkurat helt fornøyd...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Problemer med automatgir - 1997 modell   28/10/2010, 18:46

Synes det var veldig dårlig med bare 1 års garanti på en slik reperasjon! Men står det, så står det vel. Eventuelt rådfør deg med NAF. Ikke så dumt tror jeg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kcm

PosteTema: Re: Problemer med automatgir - 1997 modell   29/10/2010, 08:52

Takk, det var en god ide. Kanskje jeg skal høre med forbrukerrådet også. De sa jo at jeg kom til å ha en girkasse som ville vare i mange mange år ved å ta overhalingen, og det stemmer jo ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Problemer med automatgir - 1997 modell   29/10/2010, 15:02

Hør med de forskjellige, og gi en tilbakemelding om hvordan det går! Smile lykke til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kcm

PosteTema: Re: Problemer med automatgir - 1997 modell   29/10/2010, 15:15

Takk, det skal jeg! Har sendt e-post til NAF og Forbrukerrådet i dag. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kcm

PosteTema: Re: Problemer med automatgir - 1997 modell   17/2/2011, 11:36

Hei igjen

Jeg fikk anbefalt av NAF å sende en reklamasjon på arbeidet på automatkassen, da man “må forvente at en overhalt automatlkasse skal holde vesentlig lenger enn 18 mnd og det er håndverkertjensteloven som da kommer til anvendelse. Ditt krav er i utgangspunkter å få utbedret girkassen, da det var det som var formålet med det utførte arbeidet.”

Jeg reklamerte skriftlig. Etter en stund ringte Oslo Automatgear og var irritert over at jeg hadde sendt skriftlig reklamasjon og at det burde holdt med muntlig kontakt (selv om han kom med kommentaren “høgger’n henter den gratis, da jeg prøvde dette). Han ville ikke ta den inn som reklamasjon, men skulle ha betalt for å se etter feilen.

Jeg tok igjen kontakt med NAF og fikk anbefalt å peile oljenivået i automatgirsystemet. Det viste seg at oljenivået var alt for lavt grunnet en oljelekkasje og at selve kassa ikke er defekt. Ergo - at bilen ikke var klar for høgger’n.

Så takk til NAF for kjempegod hjelp her. Og stor skuffelse over manglende service hos Oslo Automatgear.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Problemer med automatgir - 1997 modell   18/2/2011, 01:53

Så du kom ingen vei med Oslo automatgir?? Og ikke mer å gjøre? eller rettet kassen seg med litt mer olje?? Dette var jo engrei sak å true med å ta ut i media vel??? Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kcm

PosteTema: Re: Problemer med automatgir - 1997 modell   18/2/2011, 10:07

Det var ingen hjelp å få av Oslo Automatgear, mens NAF fant feilen med en gang. Dette burde være pinlig for Oslo Automatgear for kassa virker bra nå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Problemer med automatgir - 1997 modell   Today at 16:10

Til Toppen Go down

Problemer med automatgir - 1997 modell
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakrute volvo 240 sedan ønskes
» GSX 1100 EF 1984 lade problemer