Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

"strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
oj

Antall Innlegg : 5
Registration date : 19.10.2010

PosteTema: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   19/10/2010, 19:44

For det første så er dette mitt første innlegg på dette forumet.
Har fulgt med på dette siden jeg ble Ford eier i januar 2010
Mitt problem er at jeg er en (u)lykkelig eier at en Mondeo 2.2 TDCI GHIA stv 2005 gått 112000 km,siden pinsen i år har jeg vært plaget mere eller mindre,
Det startet med at en dag var bilen helt tom for strøm,lokal Fordverksted fant ut at det var et batteri som var elendig,kjøpte et nytt batteri,gikk kun noen dager så var samme feilen der igjen,da ble det konkludert at det var dynamoen som var elendig,ladet ikke,denne ble kjøpt ny,da trodde jeg at dette strømhelvete var over,men neida,samme problemet,ble konkludert at batteriet(det nye)var defekt og hadde lav syrevekt,ble satt inn et nytt på garantien,
so far so good,men enda en gang var bilen dau,da var det batteriet som var feil igjen,nytt batteri ble satt inn.
Dette hjelp heller ikke,etter en stund så var vi på han igjen nå ble konkludert at det var cd/radion som stod og tappet batteriet denne gangen
spilleren ble gjordt strømløs av verksted,bilen stod uten bruk i 3-4 dager og startet som et kulelyn,men nå la jeg merke til at klokken i bilen var helt tullerusk,stoppet,gikk som den selv ville,
Men i dag skulle fruen i huset ut en tur,satte seg inn og jævelskapen ar død igjen,måtte bruke startstrøm for å komme meg til verksted,da hadde bilen kun stått uten bruk i 30 timer og batteriet var helt flatt.
Radioen var enda strømløs,så denne kan det ikke være denne gangen?kun den tulleruske klokken som enda er tilkoblet strøm.

Min tålmodighet til bilen er nå meget tynnslitt,jeg er snart desperat,må jo engang finne denne feilen som roter til min hverdag!
Har hatt bilen inne på verksted 5 ganger,og feilen er denda der,skiftet 3 batterier og 1 dynamo,radioenhet er gjordt strømløs(i påvente av ny spiller) men den fjusker enda.
Så er det noen der ute som kan ha en anelse på hva dette er så er jeg takknemelig for råd og rettledning i riktig vei,slik at jeg kan nyte min bil i glede og ikke i angst for at den ikke skal starte neste gang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   19/10/2010, 20:17

Bare å la den bli igjen på verkstedet og be dem sjekke den nå og da, og reparere underveis. også kan de gi beskjed når bilen ser ut til å være fikset. Går ut ifra at du har garanti på den fra kjøpet. Strømproblemer og vannlekasjer er noe av det vanskeligste å diagnostisere. Håper det fikser seg!! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
abbamust2

Antall Innlegg : 3
Registration date : 12.11.2010

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   12/11/2010, 08:34

hei,

jeg har egentlig det samme problemet med min 05 mod.
det som jeg har oppdaget er:

1: varmeapparatvifta slår seg på av seg selv, selv når bilen er av, uten nøkkel og låst

2: det blinker rødt på lampa som indikerer at vinduene bak kan åpnes fra baksetene. på døra altså...

har også nytt batteri, og jeg vet at dynamoen fungerer!

noen gode ideer?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   14/11/2010, 02:23

Prøvd å re- sette ac Modulen?? Forklaring ligger her på forumet et sted. Mulig den slutter å slå seg på da. Kan også skru av +Polen på batteriet og ligge den mot "- Polen for å "re sette" bilen ellers.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
abbamust2

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   14/11/2010, 11:55

har prøvd å resette ac, men det hjelper ikke.

dette bunner nok i en jordfeil ett eller annet sted, for det skjer rare ting når jeg prøver å finne feilen.

faktisk så starter vifta å gå hvis jeg tar ut B+ sikringen som sitter i motorrommet, og hvis jeg putter den i igjen, så bare fortsetter den å gå.
trodde faktisk at jeg hadde funnet feilen, for jeg tok av kontaktene som går ut i døra, siden jeg hadde et lys der som blinka, og den natten gikk fint, men den var lik når jeg prøvde å starte å stoppe bilen dagen derpå.

MEN, nå er den faktisk så "grei" med meg, at hver gang jeg stopper bilen, så fortsetter vifta å gå, så da er det litt lettere kanskje å finne feil.

så altså, på en eller annen måte, så skrur ikke releet til vifta seg av når jeg skrur av bilen...

er det på denne bilen noen funksjon for å vifta kanskje kan/skal gå litt dersom det noe fuktighet i systemet?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 666
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   14/11/2010, 13:42

Du har ikke dieselvarmer med knapp inne i bilen? altså orginal dieselvarmer med ekstra montert fjernkontroll/knapp inne i bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
abbamust2

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   14/11/2010, 14:22

nei.
har DEFA pakke med motorvarmer, kupevarmer (det er ikke denne som går altså) og lader.
også er det noe sånn dieselvarmer greier under bilen som går når det er kaldt ute (og ryker som pokker).

ikke noe knapp greier nei
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oj

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   16/11/2010, 05:52

Siden min første melding så har jeg hatt stopp på bilen igjen,det var ikke radioen som var feilen,verksted mente at det var tilleggsvarmeren eller eber eller hva det nå heter som var problemet.denne ble koblet ut,bilen lot jeg stå ubrukt i 2-3 dager,hadde lengsel i blikket da jeg satte meg inn og dro rundt nøkkelen,men den var steinedau igjen,altså ingen eber som var feilen.
Bilen ble gitt førstehjelp igjen og kjørt til verkstedet,siden jeg skulle på Englandstur fikk den stå på verksted,slik at det kunne feilsøkes igjen,etter mye om og men ble vel det konkludert at det var startmotoren som var trollet som kødder til min biltilværelse.
Ny startmotor er bestilt,så nå blir det meget moro å se om det blir jackpot denne gangen eller en solid skivebom.
Kjenner at min kjærlighet til min bil er meget tynnslitt,men det finnes enda en "liten"gnist langt der inne,så jeg krysser fingrer og håper at feilen er funnet.

Ser faktisk på mondeo 2011 modell,men er blitt skeptisk til disse bilene,leser at det er den del som har "flatt batteri" der også,Gidder bare ikke kjøpe meg mere problemer enn nødvendig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
abbamust

Antall Innlegg : 1

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   16/11/2010, 18:29

hei du oj.

beklager at jeg skriver litt om mine problemer i din tråd, men tenkte kanskje de lignet litt.
har du noen av de problemene jeg har med vifta og vinduene? eller bare tapper den seg selv uten noe rare symtomer?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
oj

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   16/11/2010, 20:16

abbamust.
Det gjør ingen ting at du skriver i "min" tråd,startet den for å få hjelp fra andre som har samme problem :-)
Kan ikke si at jeg har merket at viften går av seg selv,selv om bilen er av,heller ikke merket at det blinker rødt i denne lampen du snakker om.
min bil tappet batteriet på 30 timer(rekorden min :-()Ellers så har det tatt et par tre dager.
Men gud vet hva som er feil på min bil,håper at det er startmotoren,da vet jeg ihvertfall at jeg kan stole på bilen,akkurat nå så er bilen meget nært å bli solgt og en annen bil/merke vil bli kjøpt inn.
Finner du ut noe lurt må du bare legge det inn ASAP

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ulven_
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 69
Registration date : 09.03.2012

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   7/2/2016, 16:13

min 2009 modell har oppført seg slik i vinter.. står i et par dager uten bruk, flatt batteri..

Koblet et a-meter mellom pluss pol og ledningen i dag å testet, lukker alle dører og med tenning av, står på ca 1,5A forbruk.. kommer noen tikkelyder fra R2 releet, da spretter den opp til ca 5A og detter ned til 3A, og etter et kvarterstid ned til ca 1A, etter 45 minutter er den nede i 0,06 og der blir den stående.. har også forsøkt å ta ut sikringene en etter en mens den har stått på ca 3A for å se, det var ingen som ga merkbart respons hverken i motorrommet eller baggasjerommet.. etter en time stod det 0,01 på instrumentet.. men likevel ble bilen tom på 2 døgn nå i helgen :-(
Kan strømforbruk leses av via diagnose apparat for å se hva som ikke går i hvilemodus?
akkurat nå står ikke bilen mye høyt i kurs her Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   7/2/2016, 19:37

Kan ikke leses av med diagnoseapparat.

0,06A er innenfor og stemmer bra med ca 45min også som det tar før bcmii modulen legger seg.
Lønner seg også og låse bilen når man sjekker. Døra kan stå åpen bare man vipper over låse bøyla i låsekassa i døra så den tror at døra er lukket.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ulven_
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   7/2/2016, 21:21

ok, hmm, da er det i grunn ingen mulighet for å finne ut av problemet?
den kan ikke tømme seg på et par dager med 0,06a i trekk.. alternativt er det å montere en hovedstrømbryter om jeg skal la bilen stå et par dager uten lading Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   7/2/2016, 22:24

Det går å finne ut av men det kan ta litt tid.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ulven_
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   7/2/2016, 23:19

noen tips/forslag?
er det noen måte å lytte på canbussen for å se hva den driver med til enhver tid?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: "strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"   

Til Toppen Go down

"strømfeil på Ford Mondeo 2.2 TDCI 2005"
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Mellom aksel FORD HASTER