Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Pakkejuks og elendig bestillingssystem hos Ford

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Pakkejuks og elendig bestillingssystem hos Ford   17/10/2010, 20:06

Det har ikke vært enkelt å få klarhet i hvordan man kan spesifisere faceliftutgaven hos Ford, og det synes klart at bestillingssystemet deres er lite oppdatert.

Først var det problemer å bestille setepakken (el. seter). Denne kunne de ikke legge inn fordi jeg hadde lagt inn noen andre pakker, noe som gjorde at setepakken ble blokkert i bestillingssystemet deres. Nå er det ingen pakker som har el. seter i seg annet enn setepakken, så jeg sa at dette var helt ulogisk. Etter noe tid kom de tilbake, og sa at det var feil i deres system og at det nå var rettet på. SELVSAGT kunne man bestille setepakken i tillegg til de andre pakkene.

Så var det dette med ryggekamera da. Dette hadde de ikke lagt inn i prislisten. Jeg spurte hvorfor jeg ikke kunne få med ryggekamera, når dette var en av nyhetene Ford hadde presentert for faceliften. Tilbakemeldingen var at ryggekamera kun var tilgjengelig i businesspakke 3. Dette var en pakke jeg ikke skulle ha, fordi denne ikke har premium sound. Etter å ha uttrykt min misnøye med dette tvangsvalget, fikk jeg endelig tilbakemelding om at ryggekamera nå var tilgjengelig som tilleggsvalg. Problemet var prisen. Man la nemlig ikke til ryggekamera som et selvstendig valg som burde kost rundt 4.500 kr, NEIDA, man pakket det inn sammen med ryggesensorer og forlangte 9.200 kr. Dette synes jeg var svært dyrt for et ryggekamera som jo kun er et veldig enkelt og rimelig kamera. Ryggesensorene hadde jeg jo allerede betalt for i Comfortpakken, så hvorfor betale en gang til for det samme? Til og med for BMW 5-serie koster ikke ryggekamera mer enn 4.640 kr. Jeg tok da kontakt med Ford Norge og sa at dette var dårlig opplegg. Jeg ble da fortalt at det ikke var meningen at jeg skulle betale for parkeringssensorer to ganger, og dersom dette ble en sak i forhold til min spesifisering av bilen, så kunne jeg be selger ta kontakt med Ford Norge så skulle de ordne opp i dette. Da selger så tok kontakt, så var historien en helt annen, og selvsagt kunne jeg ikke bestille kamera uten å betale også for ryggesensorer for 2. gang.

Den 3. utfordringen ble førerassistentpakken. Jeg fikk beskjed om at det var umulig å bestille denne sammen med safetechpakken. Nok en gang sa jeg at jeg ikke skjønte logikken, og at innholdet i denne pakken umulig kunne komme i konflikt med noe i safetechpakken. Det skulle visstnok være IVDC systemet som skulle lage problemet. Jeg nektet å gi meg, og sendte bilder av nye Mondeoer der både IVDC og førerassistenpakke var på plass. Etter å ha servert Ford Norge nok en nøtt, måtte de flere uker i tenkeboksen. Og nok en gang måtte de erkjenne at dette ikke var et teknisk problem for bilen, men at det var deres egne bestillingssystemer som laget alt krøllet. Problemet var at jeg ikke kunne spesifisere pakkene Safetech og førerassistenpakke 1. Jeg måtte i stedet bestille førerassitenpakke 2 (med aktiv cruise control) og bestille IVDC som enkeltvalg i tillegg og kutte ut safetechpakken. Utstyret ble akkurat de samme, så den delen var grei for meg. Det spesiell var at den nye kombinasjonen ble 2.000 kr dyrere for samme utstyret. Årsaken er at en heller ikke får bestilt IVDC som enkeltvalg slik som tidligere (kostet da rundt 13.000 kr). Nå selges IVDC kun i kombinasjon med nøkkelløs håndtering til 16.600 kr. Nøkkelløs håndtering hadde jeg allerede betalt for i X-pakken. Når bestillingsopplegget til Ford er så dårlig som det her fremstår, så synes jeg det er mer enn irriterende at det er jeg som kunde som skal måtte betale mer enn nødvendig.

Som om ikke dette var nok, så har all denne ventingen ført til at Ford har økt prisen på selve bilen med rundt 2.000 kr.

Er dette egentlig en stor sak? Kronemessig kanskje ikke det helt store, men det er slike irriterende momenter som gjør at man blir i tvil om en virkelig ønsker å handle med noen som behandler sine kunder på en slik måte. Det at kundene skal lide for Fords elendige bestillingssystemer er ikke annet enn en skam.

Her har Ford Norge absolutt et forbedringspotensiale som de seriøst bør tenke å gjøre noe med.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Pakkejuks og elendig bestillingssystem hos Ford   17/10/2010, 23:30

Fullstendig einig med deg. For det første er Ford Norge utrulig treeeeeege. For det andre virkar dei som ein gjeng med udugelige rasshol som faen ikkje har peiling på kva dei driv med, og kundeservice er IKKJE noke dei driv med. Det grensar nesten til svindel og bedrag. For det tredje er forhandlar endå værre, kundeservice og oppfølging er ikkjeeksisterande, ikkje interessert I å ordne opp ettet seg, og kallar deg nesten ein kjeltring til det motsatte er bevist. Ein kan begynne å lure på om ein må møte opp med eit balltre før det skal skje eit kvart.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Pakkejuks og elendig bestillingssystem hos Ford   18/10/2010, 12:40

Skulle gjerne ha kjørt rundt i en Mondeo. Men etter min erfaring med Fordsystemet i 2 år og forsatt bekreftelse på at Ford ikke henger med, bortsett fra noen nye "gadgets" står jeg ved at jeg aldri skal ha en Ford igjen.
Policyen er 10% regelen. Så lenge 90% holder kjeft, så gjør de alt for å tjene maks med penger, på finurlig vis.
Å kjøpe en bil hvor de fordekker summene i pakker, eventyrfortellinger og spekulerer i folks regneferdigheter må være nok til å gå, og bruke pengene et annet sted.
Når folk snakker om balltreer er det gått for langt. Må innrømme at jeg også ved et par anledninger så for meg at jeg hadde dratt personen over disken etter skjortekragen.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Pakkejuks og elendig bestillingssystem hos Ford   18/10/2010, 15:01

Vel alt tatt i betrakning for vår del, har det løst seg etter +20 verkstedsbesøk og mye lånebil kjøring. Vi får nå omlevering til ny 2011 modell, hvor vi legger imellom for noe ekstra utstyr samt 1,50 per kjørte km.

Mange har sagt at vi har vært for snille, og jeg kan vel være enig i det, men faktum er nå en gang at som bilkunde har man ikke de samme rettighetene som om vaskemaskinen går i stykker.

Om servicegraden til Ford Motor Norge skal jeg ikke uttale meg om, men vår forhandler har jeg kun gode ting å si om. De har forsøkt alt som står i deres makt for å pleie kundeforholdet. Men det kan jo være fordi de har en meget faglig dyktig og "mennesklig" kundekontakt.

Vi ser frem til ny Ford, og jeg vil sitere Rudolf Nilsen til slutt:

"Gartnerløkka"
Der lå en pjokk og lukte
i turnipsåkerns gress.
Han hadde ingen lue
og ikke noen dress.
Han hadde bare bukser,
og de var lyseblå.
Og denne enden var det
som sola skinte på.

Han lå på alle fire
med fjeset vendt mot jord,
for det var flust med ukrutt
og åkern var så stor.
Og den må slite orntli
som driver på akkord
og har som mål i livet
å kjøpe seg en Ford!

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
C=64

Antall Innlegg : 19
Registration date : 06.09.2007

PosteTema: Re: Pakkejuks og elendig bestillingssystem hos Ford   25/2/2011, 23:03

Jeg må vel takke deg (Torz), for med et ganske skeptisk utganspunkt, fikk jeg businesspakke 3 med sub. Har ikke fått bilen enda, men den er bestilt med B.PACK 3 + PS AB1G9. Så hvis andre sliter med selgere som sier dette ikke er mulig, så er disse kodene kanskje et tips Smile

Setepakken var heller ikke noe problem, og prisstigningen fikk vi også gjort noe med Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Pakkejuks og elendig bestillingssystem hos Ford   

Til Toppen Go down

Pakkejuks og elendig bestillingssystem hos Ford
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» El-Trøbbel, -86 Ford Cargo 0813
» Ford Mustang "rally edition"