Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
skjelhaug

Antall Innlegg : 7
Registration date : 12.10.2010

PosteTema: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   13/10/2010, 00:01

Jeg har nettopp kjøpt meg en ford Mondeo, og har nå funnet ut at det ikke kommer noe varmluft her. Jeg har byttet termostat og prøvd å rense slangene. Men dette hjalp ingenting, kun kald luft i AC fortsatt. det er kjøleveske der så det er ikke problemet, når jeg holder på de slangene som går inn i bilen så er de varme. så jeg har ikke peiling på hva problemet kan være.

har noen opplevd det samme ? eller har noen et svar på hva feilen kan være ?

Mvh Kristian Skjelhaugen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   13/10/2010, 22:25

Er det digitalt AC anlegg?? hadde selv problemer på min med kun kald luft. Det må bare kjøres en "self test" på anlegget. Dette ta deg ca 10 sekunder å gjennomføre.
Trykk inn "OFF" og "FOTBRØNN" blåser velgeren samtidig i ca 2 sek. Trykk deretter på "AUTO" innen 1 - 2 sek. Modulen skal da gå gjennom selvtesten, og deretter virke ok. Om du ikke får det til på første trykk, så prøv igjen. Jeg klarte det etter 3 forsøket på min egen. Mulig den er veldig var for hvor lang tid man bruker mellom hver knapp man trykker på. Lykke til, og fortell om hvordan det gikk Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skjelhaug

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   13/10/2010, 22:26

ja det er digitalt, det skal jeg prøve!! . hvis det funker blir jeg overlykkelig
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skjelhaug

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   13/10/2010, 22:27

fotbrønn, er det den knappen som gjør at den blåser ved beina ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skjelhaug

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   13/10/2010, 22:51

gjorde som du sa, skjedde dessverre ingen ting . Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   14/10/2010, 12:08

Gikk den gjennom selvtesten da?? Jeg måtte gjenta prosedyren 3-4 ganger før jeg fikk den til å gå gjennom testen selv. Den skal gå gjennom en selvtest, og dette ser du på displayet! graderingen for viftefart farer fram og tilbake, pluss at det lyser i hytt og pine på hele "uniten". Fant en annen side om dette... les her. Håper det ordner seg!!
Og ja, fotbrønn knappen er den som blåser ned på beina Smile

http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Climate_Control_Self_Diagnosis_Guide
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skjelhaug

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   14/10/2010, 23:11

den gikk ikke gjennom testen. prøvde en del ganger ja, og det fungerte ikke. men jeg kan jo prøve å stikke på en ford forhandler å få han til å starte den testen siden ikke jeg klarer det. men skal også prøve litt mer i morra.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   15/10/2010, 13:50

Bare å prøve på og på. kan også prøve å bare trykke på fortløpende uten å vente de sekundene mellom, men viktig å holde "off" og "fotwell" inne samtidig og like lenge, for så å trykke "auto" Gi en lyd om hvordan det går da! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skjelhaug

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   15/10/2010, 23:51

stakk til ford forhandler i dag. problemet var at jeg holdt knappene inne. man skulle kun trykke på de. da gikk den igjennom testen. da viste den at det ikke var noe problem. så drev han fyren og gikk bak hanskerommet og så om motorene til varmeapparatet funket, og rørte litt på de. så funka det brått. haha.. mulig det var den testen som gjorde susen. Razz takk for svar foresten, hadde aldri funnet ut det uten ditt svar Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   16/10/2010, 01:00

Den e god! Ja, mener å huske at programmet var ganske fintfølende for tiden på tastene. Den gang jeg hadde problemer, viste heller ingen feil. Men etter testen var gjort, funket alt som normalt. De motorene skal normalt virke livslenge, og tror du at en av de tre motorene bak hanskerommet fisker, kan du bare bytte de om hverandre, for alle tre er helt like! Er en deilig følelse når det funker da, også atpåtil inn mot en helg Smile godt det ordnet seg. Og da kan du det til en eventuel annen gang Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
balltus12

Antall Innlegg : 19
Registration date : 18.12.2010

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   24/9/2011, 01:30

Frankeren skrev:
Den e god! Ja, mener å huske at programmet var ganske fintfølende for tiden på tastene. Den gang jeg hadde problemer, viste heller ingen feil. Men etter testen var gjort, funket alt som normalt. De motorene skal normalt virke livslenge, og tror du at en av de tre motorene bak hanskerommet fisker, kan du bare bytte de om hverandre, for alle tre er helt like! Er en deilig følelse når det funker da, også atpåtil inn mot en helg Smile godt det ordnet seg. Og da kan du det til en eventuel annen gang Smile

Hei!!! Jeg hadde det samme problemet nå i 3 dager. Jeg gjorde som dere skriver her . Det funker som F !!
helt utrolig. Takk skal dere ha . Knall bra forum Smile Nå har jeg varmen tilbake i bilen Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!   

Til Toppen Go down

mondeo 2001 mod. AC blåser kun kald luft.?!
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Retro felger selges
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo
» Thule takboks
» Interiør Audi a6/allroad 1998-2004