Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Gleder meg - ny bil!

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Gleder meg - ny bil!   22/11/2010, 12:31

bjingha skrev:
Hei. Har fått min nye 2011 Facelift nå, 115 HK. Byttet ut min gamle 2010 modell som hadde utrolig mye feil. Oljelekkasje, turbokrasj og noe sykt med rykninger i motoren som visstnok skyldes en feil i elektronikken på dieselpumpen. Det som er litt kleint nå er at den nye Mondeoen også har en snev av lugging i 4. gir 1500 omdr og ca 60 km/t. Er det noen andre som opplever dette?

Feil her ja det er det at du loder i 60kmt i 4(!!!) gear. Gear ned til 3 og rykningene er borte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Erling
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 53
Registration date : 21.09.2007

PosteTema: Re: Gleder meg - ny bil!   22/11/2010, 12:43

bjingha skrev:
Det som er litt kleint nå er at den nye Mondeoen også har en snev av lugging i 4. gir 1500 omdr og ca 60 km/t. Er det noen andre som opplever dette?
Jeg tror at gearingen på 2010-modellen jeg har nå er mye forskjellig fra 2007-modellen. Jeg mistenker at det er gjort for å få ned forbruket i tester slik at de nye bilene har utslipp av CO2 på 139 g/km mot 156 g/km for 2007-modellen og dermed lavere avgifter. Vi har ikke opplevd det som rykking, men at den drar dårlig i 4.gear i 50 km/t, noe som gikk greit på 2007-modellen. Imidlertid opplever jeg 60 km/t og 4.gear som uproblematisk på 2010-modellen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
bjingha

Antall Innlegg : 3
Registration date : 21.11.2010

PosteTema: Re: Gleder meg - ny bil!   23/11/2010, 09:44

Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
bjingha skrev:
Hei. Har fått min nye 2011 Facelift nå, 115 HK. Byttet ut min gamle 2010 modell som hadde utrolig mye feil. Oljelekkasje, turbokrasj og noe sykt med rykninger i motoren som visstnok skyldes en feil i elektronikken på dieselpumpen. Det som er litt kleint nå er at den nye Mondeoen også har en snev av lugging i 4. gir 1500 omdr og ca 60 km/t. Er det noen andre som opplever dette?

Feil her ja det er det at du loder i 60kmt i 4(!!!) gear. Gear ned til 3 og rykningene er borte.

Ja, det stemmer, girer jeg ned så blir det borte. Men - det som er litt ironisk da er at girskiftindikatoren lyser, så i prinisppet så skal jeg kunne kjøre i 4.gir i 60 km/t. Det er irriterende at det har blitt så mye fokus på miljø og utslipp, de kveler jo motorene så mye at de knapt går normalt. Fryktlieg irriterende.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Gleder meg - ny bil!   14/12/2010, 17:48

Fikk mail i dag - nybilen har kommet cheers
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Gleder meg - ny bil!   15/12/2010, 17:16

Jeg var innom for å se nybilen i dag - for en fin bil!

Skinnseter, ryggekamera, ingen utvendig antenne, mange gode oppgraderinger fra forrige modell. Spesielt ser jeg at jeg har blitt hørt mht. fargetemaene i converse+ panelene. Jeg skrev et brev til Ford om dette hvor jeg argeumenterte for paneler med sort/mørk blå omgivelser som gir roligere informasjon - jeg ble hørt :-)

Ellers er resten av instrumenteringen oppgradert og er mer ryddig og ikke minst lettlest. Det eneste som mangler nå er heldekkende glasstak og HUD (Head Up Display) som viser viktig informasjon som hastighet, inderlag info, temperatur og navigasjon informasjon, samt enkel mulitimedia informasjon - med alt dette kommer.

Fra mandag er nymondeoen på veien - forventningene er store!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 200
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Gleder meg - ny bil!   16/12/2010, 08:49

Gratulerer! Blir spennende å høre erfaringene på sikt :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Gleder meg - ny bil!   16/12/2010, 19:36

Fikk tatt den nye mondeoen i nærmere øyesyn i dag, men kan enda ikke si at jeg synes den ser finere ut enn den gamle. Led lysene i frontfangeren synes jeg står malplassert ( sånn der fikk vi plass til de, og der blir de stående). blinklys åpningen i forskjermen er der enda selv om lysene er flyttet opp i speilene, men bare montert inn et lenger "gitter" uten lys. Den "firkantete" nedre grillåpningen var mer elegant enn den "sekskantede". Men ellers er jo det meste av forandringene innvendig. Baklysene og bakluken med "spoileren" er fin da. Så etter min mening har de bare vært heldig med oppdateringe utvendig, bak.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Gleder meg - ny bil!   20/12/2010, 15:46

Da står det en flunker ny 2011 Mondeo på gårdsplassen. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john