Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bytte dekk foran med bak

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
SunMaster

Antall Innlegg : 8
Registration date : 11.09.2010

PosteTema: Bytte dekk foran med bak   11/9/2010, 13:49

Hei.

Har en mondeo 2007 med dekktrykksmåling. Framdekka er vesentlig mer slitte enn bakdekka. Kan jeg bytte fram og bakdekka, og ikke tenke på dekktrykksensorene, eller må jeg ha noen til å omprogrammere noe for meg?

Jeg har bare ett sett med dekktrykkssensorer. Når jeg setter på nye dekk til sommeren hadde jeg tenkt å anskaffe meg ett sensorsett til. Må jeg innom et Ford verksted for å bilen til å forstå sensorene, eller er det noe alle som legger om dekk kan gjøre for meg?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 661
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Bytte dekk foran med bak   11/9/2010, 15:14

Det er bare å bytte.

Det samme gjelder de nye sensorene, du må bare kjøre en tur så sensorene blir registrert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Bytte dekk foran med bak   11/9/2010, 18:16

Tar ikkje mange minutt før dekktrykket blir oppdatert.
Ver dog oppmerksom på at eit sett med nye sensorar kostar godt over 5000.
Rett og slett svindelprisar, sett i forhold til at heile dekktrykkopsjonen kostar 2500 på ny bil.
Eg fekk forespegla ca. 2000 når eg bestilte eit sett ekstra når bilen var ny, men fekk presentert ei rekning på 5500 etter kvart, som eg nekta å betale. Ga meg ikkje før dei nedjusterte til 2000.
Synst eigentlig det er litt rart det ikkje følger med eit sett ekstra når bilen er ny, i alle fall her i Norge der det er nesten garantert å ha eit sett med både sommar og vinterhjul.
Det hadde faktisk vore meir "overkommelig" å betale 8000 for dekktrykkopsjon om det var med eit sett ekstra sensorar, enn å betale 2500 + 5500, i alle fall om ein ikkje viste kva sensorane eigentlig kosta. Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
SunMaster

Antall Innlegg : 8
Registration date : 11.09.2010

PosteTema: Re: Bytte dekk foran med bak   11/9/2010, 18:58

Inbreak skrev:
Tar ikkje mange minutt før dekktrykket blir oppdatert.
Ver dog oppmerksom på at eit sett med nye sensorar kostar godt over 5000.
Rett og slett svindelprisar, sett i forhold til at heile dekktrykkopsjonen kostar 2500 på ny bil.
Eg fekk forespegla ca. 2000 når eg bestilte eit sett ekstra når bilen var ny, men fekk presentert ei rekning på 5500 etter kvart, som eg nekta å betale. Ga meg ikkje før dei nedjusterte til 2000.
Synst eigentlig det er litt rart det ikkje følger med eit sett ekstra når bilen er ny, i alle fall her i Norge der det er nesten garantert å ha eit sett med både sommar og vinterhjul.
Det hadde faktisk vore meir "overkommelig" å betale 8000 for dekktrykkopsjon om det var med eit sett ekstra sensorar, enn å betale 2500 + 5500, i alle fall om ein ikkje viste kva sensorane eigentlig kosta. Razz

Hei.

Jeg har sjekket opp tyske priser.

Lista til VDO ligger her (vet de er kjøpt opp av continental) http://www.vdo.com/generator/www/com/en/vdo/main/hidden/downloads/replacement_parts/flc_tpms_sensors_en.pdf?redirect=false. Du får 4 slike sensorer for under 200 euro på nettet. Med tanke på den informasjonen jeg fikk som svar her er det "løp og kjøp" på 4x S180014791Z for min del Smile

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Bytte dekk foran med bak   11/9/2010, 21:35

SunMaster skrev:
Lista til VDO ligger her (vet de er kjøpt opp av continental) http://www.vdo.com/generator/www/com/en/vdo/main/hidden/downloads/replacement_parts/flc_tpms_sensors_en.pdf?redirect=false. Du får 4 slike sensorer for under 200 euro på nettet. Med tanke på den informasjonen jeg fikk som svar her er det "løp og kjøp" på 4x S180014791Z for min del Smile

Interessant.
Men sjølv 1600 + frakt og mosm er i grunnen meir enn dyrt nokk.
Har sett masse slike sensorar på eBay til 5-10 dollar per stykk.
Det må vel og merke vere ein sensor som er komatibel, men det skulle ikkje vere umulig å finne ut av på eit vis.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 661
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Bytte dekk foran med bak   12/9/2010, 12:21

Det er ikke bare å kjøpe et sett du trur passer.
Disse går på spesielle frekvenser (MHZ), så det er viktig at dette stemmer med orginalen.
På lista til VDO står det at s-max, mondeo, galaxy har et delenummer, men går du på delefilmen til ford så får du flere alternativer.
jeg ville sjekket delenummeret på på en av de sensorene du har for å sjekke om det er det samme som står som orginal delenummer i VDO lista.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bytte dekk foran med bak   

Til Toppen Go down

Bytte dekk foran med bak
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Nokian Hakka 5 og 7. Rana billigste? NOEN FÅ DEKK IGJEN!
» Dekk størrelsa å anna info om dekk
» mustang felger og dekk
» Moped dekk
» Felger / dekk 16"