Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Vannlekkasje

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
stibflo

Antall Innlegg : 5
Registration date : 04.09.2010

PosteTema: Vannlekkasje   4/9/2010, 21:28

Hei

Etter en 14 mil lang tur i kraftig regnvær med min mondeo 2009 modell, oppdaget jeg at noen dager senere (bilen stod ubrukt i mellomtiden) at det har kommet masse vann inn på gulvet på førersiden både foran og bak. Det er såpass store mengder at når jeg klemmer ned teppet i gulvet, pippler vannet opp. Vet ikke hvor vannet har kommet inn, eller om det også har skjedd tidligere uten at jeg har merket det. Foran førerdøra, opp langs der åpnehåndtaket til panseret sitter, er det nå kommet et hvitt belegg på teppet, som jeg mistenker er mugg. Ellers ingen synlige skader utover at hele gulvet er vått på førersiden. Ingen opplagte steder der vannet har kommet fra det jeg kan se.

Noen andre som har opplevd lignende eller har tips om hvor vannet kommer inn?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Vannlekkasje   5/9/2010, 14:07

Har hørt at enkelte har hatt problemer med tette drensrør i front av bilen. Når disse drensrørene tettes, vil vannet renne inn i bilen. Bare å levere bilen inn på lekasjesøking. Dette er jo garantisak, og om det er rørene, blir disse byttet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stibflo

PosteTema: Re: Vannlekkasje   5/9/2010, 21:12

Takk for svar. Skal reise innom verkstedet i morgen, så får jeg se hva de finner ut
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Vannlekkasje   22/9/2010, 01:05

har du fått byttet frontrute noen gang? Vi har hatt en stor lekasje i vår opel grunnet for dårlig arbeid fra fastwindow glass service. De hadde glemt å lime et parti på ca 12cm på venstre a-stolpe. Alt ble fikset på garanti på merkeverksted.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stibflo

PosteTema: Re: Vannlekkasje   22/9/2010, 22:19

Nei, ikke skiftet frontrute det jeg vet om.
Har hatt bilen på verksted og de fant en sprekk mellom karrosseriet og kupèen som nå er tettet i tillegg til å tørke opp igjen bilen. Så langt ser det ut som dette har løst problemet, heldigvis
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: Vannlekkasje   8/10/2010, 23:41

Har bytta frontrute på bilen min to gonger. Dvs, den eine gongen var før eg overtok bilen i fjor haust. Samt ein gong i vår pga steinsprut.

Ingen problem hjå meg. Og godt er det! Og eg er glad eg har god forsikring. Jobben kostar i utgangspunktet nærare 12.000 kroner. Heftig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Vannlekkasje   9/10/2010, 01:46

Litt off topic, men Opelen vår som først var lekk grunnet slurv iforb. med skifte av frontrute, ble ikke tett. De fant ut denne uken at verkstedet hadde glemt å lukke to dreneringshull i dørken da de fikset feilen første gang... (amatører!)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeomann

Antall Innlegg : 20
Registration date : 09.06.2011

PosteTema: Re: Vannlekkasje   10/6/2011, 09:07

På min gamle Golf IV opplevde jeg at det sto vann til langt opp på sidene etter noen dager ute i regnet. Tok den til Møller som mente det var noe galt med vindusheisen, og skulle ha 10-15.000 for å fikse dette - uten at de kunne garantere at dette var årsaken. Tok istedet bilen til et lokalt ikke-merke verksted som konstaterte at det var løv og dritt i drensrør. Tok 1.000 kr for å fjerne interiøret og spyle rent - etter dette har alt vært tørt. Møller ass....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Vannlekkasje   11/6/2011, 09:23

Lamineringen på min Tit+ har begynt å dele seg i topp og bunn av ruta. Ser nesten ut som om limet til karrosseriet slipper men det er altså lamineringen. Gratis fix hos Ford no prob
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Vannlekkasje   11/6/2011, 22:32

biggame skrev:
Lamineringen på min Tit+ har begynt å dele seg i topp og bunn av ruta. Ser nesten ut som om limet til karrosseriet slipper men det er altså lamineringen. Gratis fix hos Ford no prob

Har akkurat skjedd det samme med Mondeoen til naboen..09 modell.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stibflo

PosteTema: Re: Vannlekkasje   2/4/2012, 10:24

Etter en del frem og tilbake, fant de ut at ruta hadde løsnet og vannet lakk inn der og ikke i karosseriet som de først mente. Mulig samme problem som Biggame og PantherX skriver om. Ruta ble limt på plass igjen, på garantien, og det har så langt vært tett siden
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Vannlekkasje   

Til Toppen Go down

Vannlekkasje
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1