Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Nye felger/dekk= risting+tyngre på rattet..?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Nye felger/dekk= risting+tyngre på rattet..?   3/9/2010, 15:59

Kan egentlig ikke helt forstå hvordan uorginale felger skal kunne ødelegge bremseskiver. Men sier dermed ikke at det ikke kan skje. De forskjellige felgfabrikker produserer jo partier med "orginalfelger" og felger for "ettermarkedet"
Bremseskivens festeparti ligger jo bare i press mellom navplaten og felgen, så skiven blir vel liggende på samme måte i calipperen uansett hvilken felg som ligger utenpå (sett at felgen er korekt montert) Hva som da gjør at de blir skjeve? Det er der jeg mener kvaliteten på skivene kommer inn.
Mk3èn jeg hadde, var det orginale alufelger på sommerdekk, og orginale stålfelger på vinter. men der ble det kast samma fa...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Nye felger/dekk= risting+tyngre på rattet..?   3/9/2010, 16:56

At uoriginale billigfelgar kan lage problem kan nokk godt vere. Men trur ikkje originalfelgane er så masse bedre heller, bortsett frå at dei er produsert med "rett" innpress og ikkje treng senterring. Men kvaliteten? Bilprodusentane skal jo ha dei laga billigast mulig i store seriar reknar eg med, så eg må i alle fall seie eg stolar meir på uoriginale felgar av eit kjent kvalitetsmerke. Har sjølv Dotz felgar til sommardekka, og brukte heller originalfelgane til vinterdekk. Dei originale 17x7,5 felgane er merkbart lettare enn Dotz 17x8 felgane, og det burde vel seie sitt om kvaliteten....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cinquedas

Antall Innlegg : 24
Registration date : 12.08.2010

PosteTema: Re: Nye felger/dekk= risting+tyngre på rattet..?   3/9/2010, 21:30

Hadde selv kjøpt Dotz Mugello til kjerra om de hadde hatt det jeg skulle. Fikk vite av forhandler at de ikke hadde rette boltsirkel i den str jeg skulle ha...surt...fikk egentlig et bra tilbud... Men endte med noen felger som ser helt like ut i et annet merke da.
Nå har jeg hørt med to bilverksteder, og de har aldri hørt om det problemet med at bremseskiva blir skrudd skeiv. Ikke det at jeg ikke trur på det dere sier, men da ser det ihvertfall ikke ut som det er et så vanlig problem som noen av dere får det til og høres ut..heldigvis. Jeg får krysse alt som kan krysses å håpe på det beste.

Men skal ta en garantiutløpstest i april, kan man på denne teste se om det evnt er skeive skiver? Burde vel kommet innen den tid om det kommer? Og det blir vel en garantisak, da det selvfølgelig aldri har vært noen skiver mellom nav og felg på bilen....Smile?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Nye felger/dekk= risting+tyngre på rattet..?   4/9/2010, 20:11

Vår risting og tung styring ble fiksa når vi flyttet 235/40 18" Continental Contacsport 2 dekkene bak og satte 235/40 18" contacsport 3 dekkenen fremme. Veldig stor forskjell dekk modeller og produsenter i mellom.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Nye felger/dekk= risting+tyngre på rattet..?   Today at 04:57

Til Toppen Go down

Nye felger/dekk= risting+tyngre på rattet..?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Felger / dekk 16"
» Felger/Dekk: 18x8,5/9,5" ET35 Ultralite Hikari
» mustang felger og dekk
» Felger m/dekk til Audi 100 89 mod.
» Dekk størrelsa å anna info om dekk