Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Q

Antall Innlegg : 45
Registration date : 17.07.2008

PosteTema: 163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat   30/8/2010, 22:44

Verdt å betale ekstra penger for 23 ekstra hk? Noen som har erfaring med powershift? Stor forskjell fra vanlig automat. Kjører i dag 140 hk med automat, 2008 mod og vurderer ny Mondeo.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: 163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat   31/8/2010, 16:58

Har hørt at vanlig automaten er mer behagelig å kjøre faktisk. Spesielt ved krypkjøring og gangfart kan den rykke og nappe litt i giringen. Men har ikke prøvd dette sjøl. Men PS har jo også sine store fordeler. har selv 2008 automat. dobbelclutsj kassene har litt "strikkmotorfølelse" med høyt turtall, og bilen blir "dradd etter" på en måte. Høres ut som masse "sluring" på meg. men får vel prøve den en dag
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: 163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat   8/9/2010, 12:28

Jeg har bare kjørt Passat med DSG for tre år siden. Det var en flott kasse, som giret i ett bankende kjør, men som da også var optimal i forhold til behovet til enhver tid.

Som de to over har jeg også "dagens" automat som er myk og god. Lite å utsette på den, bortsett fra forbruket selvsagt. Aisin Seiki kan å lage automatkasser.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: 163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat   8/9/2010, 13:51

Den vanlige automaten får motoren til å slurpe i seg litt lake, men synes ikke det er så alvorlig avskrekkende. Ltt høyere dieselutgifter spanderer jeg gjerne for å kjøre så behagelig som det blir med automat. Langkjøring i sommer med litt oppakning lå den på ca 0,56 til 0,59. På bykjøring/blandet kjøring ligger den på ca 0,64 til 0,68. halt ok. Min forrige bil (mondeo mk3 bensin Automat) lå en god del høyere Razz blandet kjøring ca 1,1. så billigere har det blitt for meg uansett Very Happy Men man får vel ikke mondeo levert med vanlig automat nå...er vel bare power skiften ....eller?? Aisin Seiki kassen er i allefall utrolig behagelig å kjøre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Q

Antall Innlegg : 45
Registration date : 17.07.2008

PosteTema: Re: 163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat   9/10/2010, 22:22

Ingen fler som har erfaring med 163 hestern?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: 163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat   10/10/2010, 23:06

Q skrev:
Ingen fler som har erfaring med 163 hestern?

ingen har fått den enda...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skiglade

Antall Innlegg : 13
Registration date : 16.11.2010

PosteTema: Re: 163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat   8/12/2010, 10:57

Hei.

Nå er det vel kansje sannsynlig at noen har fått prøve den nye powershift kassen og 163 hesteren?

har dere noen erfaringer?

Jeg får min bil den 1 februar, skal komme med en oppdatering da.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
skiglade

Antall Innlegg : 13
Registration date : 16.11.2010

PosteTema: Re: 163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat   5/2/2011, 13:24

Q skrev:
Verdt å betale ekstra penger for 23 ekstra hk? Noen som har erfaring med powershift? Stor forskjell fra vanlig automat. Kjører i dag 140 hk med automat, 2008 mod og vurderer ny Mondeo.

Hei. jeg antar at du kansje allerede har kjøpt ny bil, men her er ihvertfall mine observasjoner så langt. Jeg har gått fra 2008 modell med 140 hester og automat til 163 hester med powershift.

Hvis du ikke kjører mye med tilhenger/campingvogn/tungt lastet bil er det ikke noe vits med 163 hesteren. Det er liten forskjell på ytelsene i normal kjøring med normal last. Jeg merker at bilen er litt livrigerer på høye turtall og noe raskere i akselrasjon fra 0 til 100, men ved forbikjøring ved ca 60-70 opp til litt over 100 merker jeg ikke noe forskjell.

Jeg har såvidt tatt en biltur med tilhenger på. Da merkes det at bilen er litt sterkere og 163 kan lønne seg.

Et annet argument for å kjøpe 163 hester er at det finnes mange 140 hester i bruktmarkedet. Dette vil kunne gjøre bilen litt mere aktraktiv i markedet. Men man kan ikke forvente å få mye mere for bilen enn en 140 hester.

Jeg syns den gamle girkassen er vesentlig mer komfortabel ved bykjøring. Ved landeveiskjøring merkes det ikke noe vesentlig forskjell. Man må være litt mere forsiktig med ps kassen ved bykjøring da den kan finne på å nappe litt.

Akselrasjonsmessig er nok ps kassen litt bedre samt økonomimessig er den vesentlig bedre i bykjøring.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Campist
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 88
Registration date : 28.12.2008

PosteTema: Re: 163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat   18/2/2012, 15:59

Jeg begynner å tenke på min neste, selv om jeg venter til den nye modellen. I dag har jeg
175 hk - noen som har prøvd den og vet hvordan det blir å gå ned tl 163? 200 hesteren blir for mye penger å bruke på bil.

Trenger ikke hestene til daglig, men dreiemomentet på 2,2 literen kommer jeg nok til å savne uansett når jeg trekker vogn nedover i Europa.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.campist.info
Sponsored content

PosteTema: Re: 163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat   

Til Toppen Go down

163 hk vs 140 hk - powershift vs vanlig automat
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Chevrolet 350 med 350 automat.
» Ford Automat spørsmål?