Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
cinquedas

Antall Innlegg : 24
Registration date : 12.08.2010

PosteTema: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   12/8/2010, 11:35

Kommer sikkert til å få like mange forskjellige meninger som jeg får svar, men prøver likevel. Her er bilen jeg vurderer:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23586518

Er ikke så lenge igjen før garantien går ut, er dette noen grunn til og ikke kjøpe? Har tenkt å spørre om naf-test hvis jeg syns bilen er bra å kjøre og jeg bestemmer meg for den.
Grunnen til at jeg kjøper "ny" bil er plassmangel i den gamle, så valget nå står egentlig imellom Mondeo og Passat. Gidder ikke bruke mer enn 300k, og vil ha en bil som har gått lite.

Hva mener dere om kjøpet? Noe jeg evnt bør se etter?

På forhånd takk til alle som tar seg tid til å svare.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cinquedas

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   12/8/2010, 17:10

Har sett på bilen og prøvd den nå, gikk jo nydelig og var veldig bra på veien.

I tillegg til det jeg har spurt om over, er det dumt å spørre om NAF-test på bilen som er 2år, gått 49000 og hvor det har vært prikkfrie servicer?

Håper på svar:)!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   12/8/2010, 17:49

Står valget mellom mondeo og passat, bør ikke valget være veldig vanskelig!!! passat er dessuten en god del mindre enn mondeo. Naf garantiutløpstest er aldeles ikke dumt!! skal sende min egen bil inn til naftest rett før utløpet. Lykke til!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Q

Antall Innlegg : 45
Registration date : 17.07.2008

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   19/8/2010, 08:50

Kan vurdere å selge min.

2008, 140 hk aut., alt utstyr
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cinquedas

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   19/8/2010, 11:05

Var ikke mest hjelp å få her utenom Frankeren gitt..

Men nå har jeg handla bil, så da er det ikke relevant lenger.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   19/8/2010, 11:39

cinquedas skrev:
Var ikke mest hjelp å få her utenom Frankeren gitt..

Men nå har jeg handla bil, så da er det ikke relevant lenger.

Skulle gjerne hjelpt, men min erfaring er det nokk like greit du ikkje veit om ein gang....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   19/8/2010, 12:16

Lykke til! håper og tror du blir veldig fornøyd. Hvilken bil ble det?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   19/8/2010, 12:49

Fikk ikke tid til å hjelpe før jeg så at du hadde bestilt! Smile
Du kommer garantert til å bli fornøyd enten du valgte Mondeo eller Passat.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cinquedas

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   20/8/2010, 23:41

Det blei den Mondeoen som er på linken helt øverst.
Veldig fornøyd med kjøreegenskaper og utseende, ikke noe særlig utstyr utenom det vanlige, men det er ok. Mye som er kjekt, men egentlig helt unødvendig av utstyr. Får se positivt på det, jo mer utstyr jo mer kan gå i stykker:)

Inbreak: Når jeg spør etter meninger/erfaringer betyr ikke dette bare i positiv retning. Når man begir seg ut på ukjent felt vil man gjerne ha litt mer info, både på godt og vondt. Nå skjønner jeg at du ikke er særlig fornøyd med bilen din, men ettersom jeg nå har kjøpt en Mondeo, er jeg ikke interessert i å høre hva du syns om bilen. Ikke vondt ment;)

Kikka lenge på mange forskjellige bilmerker, på tester og artikler om ulike biler. I tillegg var jeg innpå flere forum. Konklusjonen var vel at noe dritt er det med alle bilmerker, noen er mer heldig enn andre. Så en undersøkelse over de mest driftsikre bilene siste 10år, og da kom Honda Civic på topp og Mazda ganske høyt opp. Foreldrene min har alltid hatt Mazda og jeg selv en Honda Civic hvor årsmodell var i gjeldene periode, og har sjelden vært borti biler som det har vært mer feil med.
Ford har jo alltid hatt rykte på seg om å være noe drit, mye pga kvaliteten på 70- og 80-tallet som var så som så. Trur vel kvaliteten har endra seg betydelig mot det positive siden den tid.

Eneste jeg legger merke til er at sommerdekka er veldig slitt helt yttert, mens de er fine inn mot bilen. Er dette noe som kan tas på garantien? Første gang jeg har sett dekk som er slitt den veien, er vel oftest motsatt. Er greie dekk, Goodyear et-eller-annet, burde vel holde lengre enn 3 sesonger med til vanlig?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   21/8/2010, 12:35

Har sett flere mondeoer som har en tendens til å slite dekk mer på utsiden enn ellers innover på dekket. Dette var faktisk tilfellet på min mondeo mk1-2 fra 95 også den gang jeg eide en slik model. Dette var helt normalt, og kan godt være tilfellet på mk4 også. Men selvfølgelig er det ikke dumt å ta en hjulstillings kontroll. Dette bør koste ca 1200,-. Men hjulene er ikke ulovlig mye slitt, så lenge 75% eller mer av dekket har over 1,6mm spor. Det har stemt ganske bra at når ned mot 75% av dekket ikke har spor på utsiden, ligger resten av dekket på under 2mm spor. På mondeo mk3 var problemene at bakhjulene ble slitt på innsiden. Tror nok du kommer til å bli fornøyd med bilen! Noe må det vel gå utover for å få så bra kjøreegenskaper med et så enkelt hjuloppheng, så da er det vel gjerne dekkene som må lite litt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   22/8/2010, 00:42

har hatt passat noe helvetes herk har en kompis med golf han angrer noe sykt med kjøpet! kjører i dag en mondeo titanium S er kjempe fornøyd her blir det definitivt mondeo igjen en kanon bil folk snur seg etter bilen!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   22/8/2010, 00:50

Til John:
Du er ikke alene med at folk snur seg etter bilen! Smile
Kjempe fornøyd jeg også, men jeg vurderer annet bilmerke neste gang..
Noe litt dyrere (BMW, Audi o.l)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   22/8/2010, 08:38

cinquedas skrev:
Eneste jeg legger merke til er at sommerdekka er veldig slitt helt yttert, mens de er fine inn mot bilen. Er dette noe som kan tas på garantien? Første gang jeg har sett dekk som er slitt den veien, er vel oftest motsatt. Er greie dekk, Goodyear et-eller-annet, burde vel holde lengre enn 3 sesonger med til vanlig?

Dette kan vel ha litt med at Mondeo har brei hjulstilling. Køyrer ein masse på sportete slitte vegar då, er det vel hovedsaklig ytterkant på dekket som får det, ved at bilen klatrat på kanten heile tida. Du har jo også 235/45/17 dekk, som ikkje gjer det noke bedre. Det som kan vere ein fordel er å fylle dekka med maks luft heile tida. 2,5 framme og 2,8 bak. Har gjort dette sjølv, både sommar og vinter, og trur ikkje det er nevneværdig skeivsliting av dekka etter 33k. Men ein hjulstillingskontroll er nokk også lurt å ta.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
cinquedas

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   22/8/2010, 09:46

Ok, har ikke sjekka trykket i dekka, men er jo noe i det du sier Inbreak:) Nå er det ikke mer enn ca 3mm igjen av dekka, så blir uansett nye til neste sommer. Vurderer litt 18 eller 19" felger da, mens syns ikke utvalget til Mondeo er det beste. Mest sugen på 19", syns egentlig 17" ser for lite ut.
Blir vel 235/35-19 da muligens.

Noen gode forslag til felger eller? Gjerne med kant, og ikke sorte.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?   Today at 04:00

Til Toppen Go down

Kjøp av brukt Mondeo '08 Titanium X stv, lurt?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» elektromotor til førersete mondeo
» Honda cb500 selges
» vw boble motor
» dvs selges : Momo ratt, subkasse, osv.