Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Vurderer å kjøpe meg Mondeo som har gått 278k, erfaringer?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
BromBrom

Antall Innlegg : 1
Registration date : 10.08.2010

PosteTema: Vurderer å kjøpe meg Mondeo som har gått 278k, erfaringer?   10/8/2010, 01:38

Hei, ny på forumet her men jeg kjører på.

Jeg skal til innkjøp av bil nå i nær fremtid, og fant i dag en Ford Mondeo 1,8 Trend 2001 som har gått 278.000, bilen i seg selv ser meget pen ut, men jeg er da litt usikker på hvordan motoren vil holde.

Så hvis dere Mondeo elskere vil gi meg råd, så tar jeg gjerne imot!

Mvh
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Vurderer å kjøpe meg Mondeo som har gått 278k, erfaringer?   12/8/2010, 18:02

Hadde inntil i sommer en Mondeo MK3 2001. men dette var bensineren på 2.0 og med 4 trinns automatkasse. En utrolig stabil og god bil. kjøpte den da den var gått 190,000km og byttet den ut på 252,000km. Ingen feilskjær de 5 årene jeg hadde den og tok alle servicer selv. Bensinmotorene til disse bilene er egentlig noen ford/ mazda produkter, så vil tro de er rimelig sikre sånn sett. Enkle biler og skru på er de også! ¨år bilen fint uten ulyder osv, er det ikke noe å bekymre seg for Wink lykke til!

Sist endret av Frankeren den 31/3/2011, 23:59, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jørn_318i

Antall Innlegg : 11
Registration date : 21.03.2011

PosteTema: Re: Vurderer å kjøpe meg Mondeo som har gått 278k, erfaringer?   31/3/2011, 21:31

se opp for oljeforbruk,ulyd ifra virvelspjeld i innsugsmanifoil og slakk i understell og rust. ellers så er dette veldig bra biler med lite el.feil og billig drift
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Vurderer å kjøpe meg Mondeo som har gått 278k, erfaringer?   1/4/2011, 00:02

Ulyd fra virvelspjeld. Hva er dette og hva gjør det?? hadde en liten klakkelyd på min med varierende styrke fra dag til dag, men ble aldri gjort noe med og ble aldri bemerket fra fordverksted de gangene den var inne. Klakkelyden hørtes ut til å komme fra innsuget på venstre side av motor når man ser ned i motorrommet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jørn_318i

Antall Innlegg : 11
Registration date : 21.03.2011

PosteTema: Re: Vurderer å kjøpe meg Mondeo som har gått 278k, erfaringer?   1/4/2011, 20:10

det er et langt stag med spjeld som går tvers imelllom innsugsmanifoil, ett spjeld for hver sylinder, det er veldig vanelig at det blir slakk i foringene til dette staget og det vil ligge å klapre og har hatt tilfeller av at spjeld har kommet inn i motor og banket stempler osv..

Inntaksmanifolden omfatter virvelplater som reduserer den effektive diameteren til inntakspassasjen ved lave hastigheter.
Dette produserer økt virveldannelse i inntakslufta ved lave hastigheter.
Økt virveldannelse i inntakslufta gjør at blandingen tennes lettere rundt tennpluggen, noe som fører til redusert drivstofforbruk og eksosutslipp.
Virvelplatene justeres ved hjelp av en vakuummembranenhet på inntaksmanifolden.
Systemet aktiveres av en solenoidventil.
Virvelplatene er utformet slik at de lar den nødvendige mengden luft passere.
Når motoren er slått av, er virvelplatene lukket.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Vurderer å kjøpe meg Mondeo som har gått 278k, erfaringer?   Today at 08:05

Til Toppen Go down

Vurderer å kjøpe meg Mondeo som har gått 278k, erfaringer?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Ønsker å kjøpe bilradio
» elektromotor til førersete mondeo
» Ønsker kjøpe bobil!
» vw boble motor