Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Navigasjon

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Navigasjon   6/8/2010, 08:22

Jeg har vært superfornøyd med min Mondeo og alt tilleggsutstyret
UNNTATT en ting og det er den innebygde navigasjonen. For det første; kartdatabasen er helt uttdatert, masse feil, gir beskjed om å svinge til venstre når man bare skal holde filen, og at den i tillegg ikke viser/varsler fotobokser, kartvisningen er også utrolig gammeldags allerede når man ser hva som tibys av navier nå, feks denne:
http://www.amobil.no/artikler/tomtom_xxl_iq_routes/76886

Hvistnok er Mondeo - navien fin å se på med stor skjerm, men når jeg leser den artikkelen over og andre anmeldeser angrer jeg fælt på at jeg bestilte bil med navigasjon.
Eller er det mulig å oppdatere/oppgradere den ?
Noen som vet noe ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Navigasjon   6/8/2010, 08:40

Både programvaren og kartdatabasen kan oppdateres, hvis du ikke allerede har siste versjon. Er minst en tråd om dette her. Alle kartdatabaser inneholder nok enkelte feil, så det gjelder ikke bare Mondeoen.

Jeg har selv avansert nav, og er godt fornøyd med den. Blaupunkt kan nok få til nesten hva som helst av visninger med oppdateringer av programvaren. Selv om noen løse GPSer kan ha mer avanserte muligheter synes jeg det er mange fordeler med den integrerte varianten:

- Gir mye ryddigere interiør enn løs GPS
- Mye større skjerm
- Nav-piler også i instumentpanelet, ved siden av speedometeret
- Lyden er mye bedre, siden den formidles over bilens høyttalere, mens radio/musikk dempes
- Vanskelig å stjele og ikke så attraktiv for tyver, siden den er fastmontert og bare passer i noen få biler.
- For Mondeoens del synes jeg også avansert nav gir en mye ryddigere midtkonsoll enn andre utsyrsvarianter, så det var også en viktig grunn til at jeg valgte den.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
polsen

Antall Innlegg : 1
Registration date : 14.12.2009

PosteTema: Re: Navigasjon   24/11/2010, 21:41

Er det noen som vet om man kan navigere ved å legge inn GPS-koordinater med den innebygde navigasjonen?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Navigasjon   25/11/2010, 00:01

polsen skrev:
Er det noen som vet om man kan navigere ved å legge inn GPS-koordinater med den innebygde navigasjonen?

nei det går ikke
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Navigasjon   

Til Toppen Go down

Navigasjon
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Pioner navigasjon/touch screen