Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

HCT + Ford Audio

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
psv021

Antall Innlegg : 13
Registration date : 05.08.2010

PosteTema: HCT + Ford Audio   5/8/2010, 17:33

Hei,

Noen som har fått HTC til å funke sammen med Ford Audio over Bluetooth? Min funker ikke. Har forsøkt flere modeller av HTC. Litt usikker på hvor "skylden" skal plasseres: Jeg jobber i et stort firma der alle har HTC av en eller annen type, ingen jeg har snakket med har problemer med Bluetooth i bilen bortsett fra meg (jeg er den eneste med Ford). Altså Ford sin feil? Jeg har forsøkt flere HTC-modeller, og flere telefoner av samme modell, til sammen 4-5 HTC'er - ingen har funket. Altså HTC sin feil?

Uansett feil, så funker det ikke. Jeg kjøpte bilen i vinter, den er produsert i august 2009. Jeg sitter fortsatt med plugg i øret og ledning til telefonen. Plagsomt.

Noen tips?

Symptomer: Bil og telefon finner hverandre fint, og parres som normalt, men forbindelse brytes etter få sekunder. Dersom forbindelsen holder, bryter den typisk 2-3 sekunder inn i første samtale. Har forsøkt med og uten telefonbokdeling. Har resatt telefon til fabrikkinnstillinger foran hvert forsøk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kimster

Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2010

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   5/8/2010, 20:54

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
psv021

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   5/8/2010, 21:03

Hei,

Takk for svar. Dette var det første jeg gjorde - burde ha skrevet det i mitt innlegg. Min telefon er listet som "verified" og skal iht denne siden fungere fint med Ford.

Men jeg ser tilsvarende issues på en rekke andre forum. Stort sett bare spørsmål, ingen svar...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Norum

Antall Innlegg : 41
Registration date : 08.04.2010

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   6/8/2010, 07:23

psv021 skrev:
Hei,

Takk for svar. Dette var det første jeg gjorde - burde ha skrevet det i mitt innlegg. Min telefon er listet som "verified" og skal iht denne siden fungere fint med Ford.

Men jeg ser tilsvarende issues på en rekke andre forum. Stort sett bare spørsmål, ingen svar...

Jeg har en HTC Desire som jeg testet med her om dagen. Dette gikk helt fint uten noen som helst problemer. Fikk både ringt en lengre samtale samt hørt på musikk via telefonen. Hvilken HTC har du?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
psv021

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   6/8/2010, 18:05

har TouchPro 2, har også forsøkt med S740
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Harald

Antall Innlegg : 1
Registration date : 28.09.2010

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   28/9/2010, 15:15

Hei,

Jeg har HTC Desire som ikke virket i min Mondeo 2008 ... helt til jeg installerte Bluetooth File Transfer (finnes på Android Marked) ... etter det virket det :-)

Harald
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   28/9/2010, 15:38

har HD2 og funket fra første øyeblikk. Men den er ikke like stabil å bruke som feks. Nokia
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium Æks
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 61
Registration date : 23.09.2009

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   29/9/2010, 11:38

Jeg også har HTC Touch Pro2. (Kjøpte den i sommer)
Hadde før det en HTC Touch Cruise.

Nå, med Pro2 har jeg problem men å få fram hele telefonboken i displayet. Evil or Very Mad
"Paringen" med blåtann funker fint og stabilt men den viser som sagt ikke alle kontaktene!

Dette problemet hadde jeg ikke med min forrige HTC.

Har nå passert 400 kontakter. Kan dette være problemet?
Noen som vet (eller har erfaring med) om det finnes en begrensning hos Ford i antall oppføringer?

Hadde jo nærmere 400 kontakter da jeg brukte HTC Touch Cruise og da funket det fint....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
psv021

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   29/9/2010, 12:43

Meget interessant at du får din Mondeo til å funke med din TouchPro 2 - hos meg er det ikke håp. Ser at du enda til har en eldre bil, med hva jeg må anta er eldre firmware.

Kanskje jeg må be forhandleren om å rulle tilbake til gamle firmwares for å få det til å funke! Jeg bryr meg ikke så mye om kontaktene, men jeg ville gjerne ha hatt muligheten til å ha en samtale i bilen uten ledning i øret....

Hos meg klarer jeg å parre telefonen, men forbindelsen brytes etter mindre enn et minutt hvis tlf står standby. Ved samtale brytes forbindelsen etter få sekunder, stort sett før vedkommende i andre enden har rukket å svare på anropet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium Æks
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 61
Registration date : 23.09.2009

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   29/9/2010, 13:42

Hmm, merklig dette ja psv021.
Jeg vet ikke hva som skal til av software etc.
Men vet også at det funket "enda bedre" med min forrige HTC.

Kona har en SonyEricsson W810 som også funker mot Mondeoen.
Hender at vi må "tvangsstyre" vilken mobil som skal funke over bilens system hvis vi begge sitter i bilen med hver vår mobil.
Men utover dette funker det fint.

Som tidligere nevnt så er det bare telefonboken som nå er mangelfull her hos meg.

Lykke til videre psv021
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
gfu

Antall Innlegg : 3
Registration date : 17.09.2010

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   3/10/2010, 15:38

Hei !
Jeg har to Ford'er på tunet. En 2008 mod. S-Max og en 2010 mod. Fiesta. Av mobil har jeg en HTC Touch Pro og har ingen problem å koble denne opp mot bilradioene på begge bilene. S-Max'en har en Blaupunkt NX enhet og Fiestaen standard radio-cd-usb enhet.
Har også fått en eldre SonyEricson K600i og en Nokia et eller annet å fungere uten problem.

G
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   7/10/2010, 07:21

Kanskje du må be Ford bytte ut BT modulen i bilen. Tenkte på det siden den ikke klarer å holde på koblingen kan det være "klipping" i overføringen
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
olhel

Antall Innlegg : 5
Registration date : 04.03.2008

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   7/10/2010, 14:19

Har en HTC Desire og MK4 Mondeo (Juli 2007).

Hadde også problemer med at blåtannoppkoblingen koblet seg ned.

Fant ut at dersom jeg avslo spørsmålet man får på telefonen om å gi tilgang til Telefonboken, så fungerer oppkoblingen stabilt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
krispo
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 115
Registration date : 25.09.2007

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   24/11/2010, 07:32

Har stilt inn telefonen (HTC Desire) til kun å vise simkort -kontakter, men på bluetooth i bilen vises bare facebook og e-postkontakter, mange uten tlfnr. Utrolig irriterende.
Noen som har tips ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jankee

Antall Innlegg : 27
Registration date : 26.01.2010

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   29/12/2010, 01:06

krispo skrev:
Har stilt inn telefonen (HTC Desire) til kun å vise simkort -kontakter, men på bluetooth i bilen vises bare facebook og e-postkontakter, mange uten tlfnr. Utrolig irriterende.
Noen som har tips ?
Sliter med same problemet med desire HD. Det interessante er at det kjem opp kontakter som ikkje skal lengre vere lagra i telefonen (twitter og epost-kontoer)
har nokon komme over ei løysning?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: HCT + Ford Audio   Today at 21:20

Til Toppen Go down

HCT + Ford Audio
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» El-Trøbbel, -86 Ford Cargo 0813