Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

kjøpe 2007 modell brukt

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
ebz

Antall Innlegg : 3
Registration date : 22.07.2010

PosteTema: kjøpe 2007 modell brukt   22/7/2010, 10:17

Vi har for øyeblikket en gammel volvo, men nå er tiden inne for en utskiftning av bil. Har sett litt på ford mondeo. Noe vi har satt mye pris på i volvoen er plassen, og jeg har forstått det sånn at mondeoen er en av de som er mest romslige.

Vi har maks 200 000,- å bruke på bil, så da ser det ut som om det blir en 2006/2007 modell. Fant ett par biler på Finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22957477 og http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23165960 Har fortstått det sånn at mondeoen fikk en oppgradering i 2007, men gjelder det den bilen fra 2007 jeg linket til? Hvilken av disse to ville dere gått for? Noen ting vi bør tenke på/ se etter når vi skal kjøpe brukt mondeo?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   22/7/2010, 10:28

Hei,
Begge disse er "Gamle typen". Stor forskjell på disse og den helt nye som kom i 2007. Har du mulighet til å se på og prøvekjøre den nyeste vil du se at de ikke går å sammenligne....

"Gamletypen" er heller ingen dårlig bil. Jeg personlig hadde nok gått for 2006 modellen, da den har mest utstyr (bl.a. Xenon og delskinn). Men, smaken er jo som baken. Kommer an på dine prioriteringer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ebz

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   22/7/2010, 10:48

Hvordan er plassen i "gamletypen" vs "nyetypen" da?
Er den nye modellen mye romsligere enn den gamle?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   22/7/2010, 10:52

Heisann, vil henge meg på denne og si at jeg ville også valgt 2006 modellen. Dette pga skinn/alcantara setene, det bedre sony anlegget, eksteriøret med sotede ruter og sølvrails++++ men ville forhørt meg om de kan rette på front fangeren. Som du ser på ene bildet "henger" den litt ned i forkant. Det sees på glipen mellom forskjerm og støtfanger. Dette var et velkjent problem på disse bilene, og det utbedres med et par nye og bedre feste-braketter. Den vil i værstefall henge mer og mer i tiden framover. Men ellers synes jeg denne 2006 modellen var rimelig tøff! I størrelse er den ikke langt unna V70. Var jo største stv i sin klasse en tid, eneste som kom etterhvert som var større var den trøtte og veldig mye kjedeligere Opel vectra, som på ellers andre ting ikke kan måle seg med Mondeo. Mens dagens modell som kom i 2007 er like stor som V70 da disse er bygget på samme understell. Dagens modell overgår f.eks. både 5-serie bmw og Audi A6. Hadde selv denne modellen av mondeo inntil nylig, og da jeg byttet min inn, var den gått 252.000km. Var kjempe fornøyd! Har vært den beste og billigste bilen i bruk jeg har hatt foreløpig. Lykke til! og gi oss en oppdatering! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 430
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   22/7/2010, 12:14

Ville definitivt heller prøvd å finne en utgave av den nye modellen som du kan få til omtrent samme pris nå vel? Se på denne her feks http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23313694

Du vil miste litt utstyr, men få en langt mer moderne bil som helt sikkert også vil holde seg bedre i pris. Min 2007-modell har nå gått 73.000 km og NAFs test viste at alt er helt ok på denne bilen bortsett fra varmetråder i frontrute og en parkeringssensor som må byttes. Hos NAF var de så langt av den erfaring at disse bilene er veldig driftssikre og gode.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   22/7/2010, 13:32

hhf skrev:
Hos NAF var de så langt av den erfaring at disse bilene er veldig driftssikre og gode.

Berre du er heldig og IKKJE får ein mandagsbil med stor M, er det nokk kanskje det. Min er fortsatt ei levande ulykke, og gir meg ikkje før det blir omlevering, om eg så må starte krig....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   22/7/2010, 14:00

Enkelte unntak vil det nok alltid finnes uansett merke og modell. Synd når man får slike problemer og håper du får orden på dine, Inbreak...

Holder uansett som sagt en knapp på den nyere modellen kontra den gamle når ebz her skal kjøpe en. Det beste er naturligvis å prøvekjøre begge typer for å danne seg en egen formening om hva man liker best, men verdimessig er jeg overbevist om at man får en bil som holder seg best om man kjøper den nye modellen kontra den gamle til samme bruktbilpris. Min personlige mening er også at den nye er langt penere og mer moderne på alle mulig måter enn den gamle. Det er to helt forskjellige biler, egentlig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   22/7/2010, 17:56

Mener at en dårlig utstyrt MK4 av lavere utsyrsvariant vil bli ekstremt vanskelig å selge framover i forhold til en godt utstyrt MK3 modell. Jo mer lettsolgt, jo bedre innbyttepris osv. MK3 var også veldig gode biler, og mot slutten av "leveårene" til en modell, vil det meste av barnesykdommer være borte.. Skulle jeg velge, og hadde rundt 200,000 å bruke på bil, hadde det nok av disse blitt den 2006 modellen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   22/7/2010, 22:02

Ville kanskje tatt en titt på denne:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23449946
Er det en realistisk pris? Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   22/7/2010, 22:57

Høy kilometer - kanskje Taxikjørt. I så fall realistisk nok.

Jeg vil nesten vedde på at det uansett blir mindre verdifall på den MK4n til 200K enn den MK3n som koster tilsvarende i dag. Setter en 10'er på det faktisk Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
ebz

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   23/7/2010, 09:21

Takk for mange gode innspill
Jeg tror at en mk4 titanium vil bli for dyr for oss, hvis den da ikke har gått meget langt. Sånn vi ser det nå har vi da valget mellom mk3 titanium (f eks http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22957477 , som jeg også linket til i HI ) eller mk4 trend (f.eks http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23313694 ). Spørsmålet er vel egentlig hvor mye av ekstrautstyret vi trenger. Vi er i hovedsak ute etter en stor og god familiebil. Vi holder nok en liten knapp på den mk4 som jeg linket til. Tror dere dette er en ok bil?

Jeg var innom en bilia-forhandler i går. Spurte litt om forskjellene mellom en mk3 versjon og en mk4 versjon. Han mente at det i hovedsak var utseende det gikk på. Dette har jeg noe vanskeligheter med å tro på. Er det noen som vil forklare meg (i store trekk) hva forskjellene er?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   23/7/2010, 10:10

Jeg mener det mange forskjeller utover det utseendemessige, men kanskje ikke så enkle å sette ord på om man ikke er inni alle detaljene. Det er ihvertfall en ny plattform for denne bilen, som den bla deler med Volvo. Fant denne artikkelen som kom når den nye ble testet osv.
http://www.dinside.no/382984/pr%D8vekj%D8rt-en-ny-ford-stjerne-er-fodt

Her er det en del info om de ulike MK'ene ;
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo

Jeg tror det beste vil være om du prøver begge typer biler selv og kjenner etter hva du selv best liker. Jeg har ikke eiet forrige utgave, men både kjørt og sittet på i de og mener den nyere utgaven er vesentlig bedre å være i, men dette er jo en subjektiv sak, så det bedømmer du best på egen hånd.

Utstyrsmessig, må det jo være opp til deg hva du synes du trenger. For mitt vedkommende var det et ganske bevisst valg å ta en bil med bare det nødvendigste utstyret, men med oppgradering på de områdene jeg synes er "trygge" og verdiløftende for meg. Valgte bare litt bedre stereo, seter og noe annet småtteri som senking, hjul og solgardiner, samt parkvarmer. Som du kan se i forumet her ellers er det ekstrautstyret folk i all hovedsak har problemer med også. Det gjelder også meg - det er parkvarmer og parkeringssensor som har vært trøblete. Alt annet er stort sett feilfritt. Det kan jo være noe å tenke på når man kjøper en bil som etterhvert er utenfor garantitiden. :-)

Lykke til med valget :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   23/7/2010, 10:42

Jeg må altså bare si at jeg holder fortsatt knappen på den første 2006 modellen du linket til. men dette må du jo avgjøre selv. Har hatt en mk3 i eie fra 2006 til i år, og var meget fornøyd. har mk4 nå. (2001 mk3 2,0 bensin automat, min far har nå en mk3 2004) har vært vanvittig bra biler. Gode og sterke motorer, gode kjøreegenskaper, enormt god plass osv++++++. Men ville holdt meg unna 1,8 literne tdci MK4. Er en grunn for at de forsvant ut av "katalogen" til ford etter veldig kort tid. Hadde en del problemer med svinghjul som måtte byttes, vibrasjoner osv. Og sånn sett, skal du ikke være redd for en MK4 som har gått langt!!! Dette er bra biler som det meste av garantireperasjoner og utbedringer er gjort på. Bare sjekke at garantiheftet er stemplet, helst hos fordverksted! Siden de under garantien har førstehånds informasjon om hva som må sjekkes nøye, utbedres og oppgraderes. Også har du jo alltid noen mnd på deg med garanti om du og skulle finne noe. Det mest rette du gjør, er å prøvekjøre begge to rett etter hverandre og da gjerne spørre om du kan få prøve dem en dag hver eller så, så du virkelig får prøvd dem! Holder ikke bare med en prøvetur rundt bilbutikken. Vil tro du vil føle en trend MK4 som veldig "kjip" i forhold til en MK3 titanium x. skulle jeg valgt bandt dette jeg har sett her på linken, holder jeg enda på den første 2006 modellen. men løp og prøvekjør begge to!!! og som sagt, ikke vær redd for litt km, så lenge serviceheftet er fyllt bra ut!

Og spør om forhandler tilbud på forsikring. Disse er som oftest ekstremt bra! betaler 4000.- for min MK4 i året med 20,000km. Toppforsikring kasko og nesten ingen egenandel. men dog bare garantert pris i 3 år. Men holder det Smile da kan man jo bytte. også selges det jo med forlenget garanti om forhandler synes bilen er skikket for det. lykke til!!!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: kjøpe 2007 modell brukt   

Til Toppen Go down

kjøpe 2007 modell brukt
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Rieju RRX Power-Up 2007 SELGES!
» Ønsker å kjøpe bilradio