Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

nedslitte bakdører

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
dso1984

Antall Innlegg: 24
Registration date: 13.05.2009

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   17/6/2011, 10:48

biggame skrev:
En liten tanke her kan være dekkvalg. Kan noen dekk og mønster "plukke" opp og holde på mer av sand og grus som slippes når dekkbanen er fri fra underlaget en andre typer dekk?

Man må vel eliminere noen faktorer her. Karosseri er likt på alle bilene og noen har ikke avskalling i det hele tatt så det må være andre faktorer. Har selv skvettlapper foran og bak og kjører på Goodyear Excellence 235/45/17 og har ingen problem. Hadde vært interessant å vite hvilke typer dekk og dimensjoner de med problemer kjører på

jeg kjører med Goodyear Excellence 235/45/17 og har skvettlapper på en 09 stv, kjenner en som kjører en facelift med bridgestone 235/45/18 og skvettlapper, begge bilene har slitasje på bakdørene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg: 80
Registration date: 27.09.2007

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   18/8/2011, 21:58

Samme her. Kjører med 235/45/17 med lapper fremme. Begge dørene er slitt i bakkant, der de er falset ut mot hjulbuen. Det virker som en masse steinsprut...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stibflo

Antall Innlegg: 5
Registration date: 04.09.2010

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   2/4/2012, 10:34

Jeg har tilsvarende problem på min bil. Nedre bakkant av bakdørene der de svinger ut mot skjermene har porer og blemmer i lakken. Noe av det ser ut som blemmer som kommer innenfra, uten at jeg er ekspert på lakk. Det ser for meg også ut som det er antydning til rust på noen steder. Kjører med de dekkene som fulgte bilen da den var ny, skvettlapper foran. Bilen har nå gått 57000 km og nesten utelukkende på asfalt.

Jeg har vært og vist bilen i dag hos merkeverksted, og bedt om at det skal utbedres på garantien med henvisning til den 3 årige lakkgarantien som står i serviceheftet. Det kunne de ikke svare på, men sa seg forsåvidt enig i min mening om at en bil ikke skal få slike skader når den er under 3 år og 57' km. De skal sende saken videre til Ford Norge så får jeg se hva tilbakemeldigen blir i første omgang.

Har noen andre med disse problemene vært i kontakt med ford for utbedring?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nimrooz

Antall Innlegg: 1
Registration date: 16.03.2012

PosteTema: Continental dekk   9/4/2012, 11:59

Continental dekk på min.
Har snakket med lakkerer om dette, da disse "skallene" har gått av på lakken på bakdører og ved skvett lapper, der disse ligger inntill lakken.
Lakkerer sier at det er blanding av zink slipp og steinsprut.
Noen som har fått det på garanti?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
CBR 1000 F

Antall Innlegg: 5
Registration date: 17.10.2010

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   21/4/2012, 08:42

Min 2009, 40000 km, ser ut som fan..., i bakant av bakdørene der de svinger ut. Ser også for meg ut som blemmer i lakken enkelte plasser, men det er jo ikke normalt at det skal være slik. Skvettlapper på alle skjermer. Kjører med 205/55-16 på vinterdekk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
dso1984

Antall Innlegg: 24
Registration date: 13.05.2009

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   21/4/2012, 17:51

bare å reklamere på skadene. jeg og noen andre ford eiere her fikk utbedret skadene på garanti. lakkert og foliert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

nedslitte bakdører

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2

Similar topics

-
» T4 Bakluke
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» til salg Mercedes w211 220cdi 2004 facelift