Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

nedslitte bakdører

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
dso1984

Antall Innlegg : 24
Registration date : 13.05.2009

PosteTema: nedslitte bakdører   19/7/2010, 22:17

lurer på om det er noen som opplever samme problemet.. passasjerdørene bak er helt nedslitte av steinsprang. bilen er gått 20 000km og har hatt skvettlapper på fra bilen var ny.. skal ikke bilen tåle mer enn 20000 km og hvis ikke burde ikke ford ha montert folie fra dag en eller i allefall informert kunden om at dette burde gjøres?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   19/7/2010, 22:21

Dette bør du undersøke med Ford!!! lakkgarantien mener jeg skal vare til 100,000km/ 3 år. Spesielt når bilen også har skvettlapper. Dette står det informasjon om i siste delen av serviceheftet/lakk kontroll heftet!!
Fikk nylakkerte kanaler på garanti hos Ford på min 2001 mondeo da den var gått 193,000km. Den bilen hadde blitt kjørt uten skvettlapper, men da jeg kjøpte den, monterte jeg på. og da holdt kanalene seg helt supert til jeg byttet bilen inn ved 260,000km.

Sist endret av Frankeren den 20/7/2010, 03:03, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   19/7/2010, 22:31

Dette er berre nokk ein konstruksjonsfeil på lista, utståande hjulbuar. Dette er jo å be om trøbbel med lakkskade. Riktignokk enkelte andre merker som også har utståande hjulbue, og forstår rett og slett ikkje poenget. Kanskje er det "stiligare", men eg vil heller ha noke som er funksjonelt enn "stilig"! Har litt av det sane sjølv etter nesten 30000, også med skvettlappar. Det beste er nokk å få lagt på tjukk plastfolie, men det er ikkje akkurat berreberre å få tak i noke brukande, eller få dette tilpassa på eigenhand. Har sjølv spurt på fleire trykkeri ol etter slik folie, men ikkje funne noke brukande endå.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   20/7/2010, 14:34

dso1984 skrev:
lurer på om det er noen som opplever samme problemet.. passasjerdørene bak er helt nedslitte av steinsprang. bilen er gått 20 000km og har hatt skvettlapper på fra bilen var ny.. skal ikke bilen tåle mer enn 20000 km og hvis ikke burde ikke ford ha montert folie fra dag en eller i allefall informert kunden om at dette burde gjøres?
Hvordan kan dette skje? Kjører du mye på grusveier? Mine bakdører er jo som nye etter nesten fire ganger så mange km...
Ingen folie på dørene, bare på skjermbuen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   20/7/2010, 23:42

Hmm... Heller ikke spor av slitasje på mine dører. Har ikke skvettlapper. I tillegg har jeg vinterhjul med minimalt innpress, bygger mye mer ut enn sommerhjulene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kuami

Antall Innlegg : 27
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   23/3/2011, 15:49

Søkte etter dette og kom hit jeg og. Min har 50.000 og merket slitasjen i fjor. Kjører litt på grusveier og har skvettlapper, men lakken er tydelig skadet og nedslitt i dette området. Ser at det er plastfilm på hjulbuene og det burde absolutt vært noe lignende på bakdørene. Skal ta dette opp mer merkeverksted ved neste service/besøk.
Burde være en "konstruksjonsfeil" ala dørene på mk3 modellene og få dekket evnt utbedringer på garanti/reklamasjon. Crying or Very sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://svennemo.blogspot.com
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   23/3/2011, 20:10

Hold oss oppdatert etter hva du får opplyst på service!! Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Stein M

Antall Innlegg : 1
Registration date : 30.03.2011

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   30/3/2011, 19:15

Har nå min andre mondeo av den "nye" typen.
kan bekrefte dette på begge to. det er stor lakk slitasje til tross for skvettlapper både forran og bak! på den første så det til og med ut til at det hadde begynt å reagere bak det som var igjen av grunnding.. små bobbler som sansynligvis var start på rust.
Hadde vært så mye problemer med min bil da at jeg byttet inn og kjøpte meg ny. kjøpte den første som ble solgt i Molde i 2007.
men jeg må bare konstatere at det samme ser ut til å skje på min 2009 mod titanium X har ikke kjørt noe nevneverdig mye på grusvei heller På de to årene jeg har hatt den siste! nærmer jeg meg nå ca 75000 km.

må i utgangspungtet bare si at jeg ikke er noe fornøyd med lakken til Ford. spesielt gjelder dette på plastdeler. det skal ingen ting til før det kommer merker i lakk, virker veldig "myk"

dette er noe som er utrolig irriterende. bilen ellers er jeg svært godt fornøyd med. mye kraft og god plass, for ikke å snakke om kjørekomfår. Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   31/3/2011, 07:58

DITEC kan være en løsning. Gjør lakken 70% hardere (iflg reklamen). På min snart 3 åring er det minimalt med steinsprut til o g med på panser selv om man til tider hører steiner treffer. Sårene blir grunnere og mindre merkbare. Ryker nok på en 3500-4000 for en full behandling men da slipper man vedlikehold. Bilvask er kraftig avfetting, såpevask og tørk. Skinner som er sukkertøy uten behov for å polere opp igjen. Funket bra for meg. Mulig man bare kan behandle dører også til en rimeligere peng
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   31/3/2011, 08:44

Kjenner meg ikke igjen når det gjelder lakkproblemer. 2008-modellen jeg hadde var veldig fin i lakken (machine silver metallic) etter nesten 90000 km, uten lakkforsegling, bare med polering to ggr. pr. år. Aldri vasket i maskin.
Hadde kun etpar små steinsprutmerker på panseret.

Kjører lite på grusvei, og bilen hadde svettlapper rund baut.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   31/3/2011, 10:34

kjenner meg heller ikke igjen her! har ikke skvettlapper og ikke plastfilm. like fin som når den var ny! man trenger jo ikke leke marthin skanke når man kjører på grusete vei:-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
dso1984

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   5/6/2011, 16:38

som jeg kan lese i dette innlegget ser det ut som at flestparten av vi som har skadene på dørene kjører med skvettlapper. begynner å lure på om det er skvettlappene som kan forårsake disse slitasjeskadene på bakdørene. vet om enda ett eksempel på en mondeo stv 2011 mod som også har fått store slitasjeskader på bakdørene etter 4500km, han har også utstyrt bilen med skvettlapper..

er det noen flere som vet om slike skader på ford sine biler, og om de er utstyrt med skvettlapper eller ikke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   6/6/2011, 08:00

Er det ikke veldig usannsynlig at skvettlapper skal kunne gi mer steinsprut på bakdørene?

Min 2008-modell hadde fire skvettlapper og ingen lakkslitasje etter nesten 90000 km. Kjørte den lite på grusvei.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
dso1984

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   16/6/2011, 14:40

HallaBalla skrev:
Er det ikke veldig usannsynlig at skvettlapper skal kunne gi mer steinsprut på bakdørene?

Min 2008-modell hadde fire skvettlapper og ingen lakkslitasje etter nesten 90000 km. Kjørte den lite på grusvei.

ikke nødvendigvis. skvettlappene kan føre til at stein og drit blir kastet lenger ut og dermed sandblåser bakdørene. men dette er jo kun en tanke. skjønner ikke hvorfor noen mondeo, s max og galaxy biler skal være plaget med dette. kjører aldri på grusvei så det er ikke det som er grunnen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   17/6/2011, 07:43

En liten tanke her kan være dekkvalg. Kan noen dekk og mønster "plukke" opp og holde på mer av sand og grus som slippes når dekkbanen er fri fra underlaget en andre typer dekk?

Man må vel eliminere noen faktorer her. Karosseri er likt på alle bilene og noen har ikke avskalling i det hele tatt så det må være andre faktorer. Har selv skvettlapper foran og bak og kjører på Goodyear Excellence 235/45/17 og har ingen problem. Hadde vært interessant å vite hvilke typer dekk og dimensjoner de med problemer kjører på
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
dso1984

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   17/6/2011, 11:48

biggame skrev:
En liten tanke her kan være dekkvalg. Kan noen dekk og mønster "plukke" opp og holde på mer av sand og grus som slippes når dekkbanen er fri fra underlaget en andre typer dekk?

Man må vel eliminere noen faktorer her. Karosseri er likt på alle bilene og noen har ikke avskalling i det hele tatt så det må være andre faktorer. Har selv skvettlapper foran og bak og kjører på Goodyear Excellence 235/45/17 og har ingen problem. Hadde vært interessant å vite hvilke typer dekk og dimensjoner de med problemer kjører på

jeg kjører med Goodyear Excellence 235/45/17 og har skvettlapper på en 09 stv, kjenner en som kjører en facelift med bridgestone 235/45/18 og skvettlapper, begge bilene har slitasje på bakdørene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RS
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 82
Registration date : 27.09.2007

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   18/8/2011, 22:58

Samme her. Kjører med 235/45/17 med lapper fremme. Begge dørene er slitt i bakkant, der de er falset ut mot hjulbuen. Det virker som en masse steinsprut...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stibflo

Antall Innlegg : 5
Registration date : 04.09.2010

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   2/4/2012, 11:34

Jeg har tilsvarende problem på min bil. Nedre bakkant av bakdørene der de svinger ut mot skjermene har porer og blemmer i lakken. Noe av det ser ut som blemmer som kommer innenfra, uten at jeg er ekspert på lakk. Det ser for meg også ut som det er antydning til rust på noen steder. Kjører med de dekkene som fulgte bilen da den var ny, skvettlapper foran. Bilen har nå gått 57000 km og nesten utelukkende på asfalt.

Jeg har vært og vist bilen i dag hos merkeverksted, og bedt om at det skal utbedres på garantien med henvisning til den 3 årige lakkgarantien som står i serviceheftet. Det kunne de ikke svare på, men sa seg forsåvidt enig i min mening om at en bil ikke skal få slike skader når den er under 3 år og 57' km. De skal sende saken videre til Ford Norge så får jeg se hva tilbakemeldigen blir i første omgang.

Har noen andre med disse problemene vært i kontakt med ford for utbedring?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
nimrooz

Antall Innlegg : 1
Registration date : 16.03.2012

PosteTema: Continental dekk   9/4/2012, 12:59

Continental dekk på min.
Har snakket med lakkerer om dette, da disse "skallene" har gått av på lakken på bakdører og ved skvett lapper, der disse ligger inntill lakken.
Lakkerer sier at det er blanding av zink slipp og steinsprut.
Noen som har fått det på garanti?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
CBR 1000 F

Antall Innlegg : 5
Registration date : 17.10.2010

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   21/4/2012, 09:42

Min 2009, 40000 km, ser ut som fan..., i bakant av bakdørene der de svinger ut. Ser også for meg ut som blemmer i lakken enkelte plasser, men det er jo ikke normalt at det skal være slik. Skvettlapper på alle skjermer. Kjører med 205/55-16 på vinterdekk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
dso1984

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   21/4/2012, 18:51

bare å reklamere på skadene. jeg og noen andre ford eiere her fikk utbedret skadene på garanti. lakkert og foliert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: nedslitte bakdører   Today at 10:47

Til Toppen Go down

nedslitte bakdører
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1