Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

motortrøbbel TDCI

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
mortenk

Antall Innlegg : 18
Registration date : 18.07.2010

PosteTema: motortrøbbel TDCI   18/7/2010, 10:25

Heisann

Har en 2004 TDCI automat 115 hk som har gått 230 000 km. Den har stort sett gått fint de 4 årene jeg har eid den, men skaper problemer nå. Ved kraftig gasspådrag skjer ett av to ting:

Full gass = motoren stopper og må startes på nytt. Upraktisk om det skjer idet man skal kjøre forbi en semitrailer...
Kraftig gasspådrag = glødelampa blinker og bilen trekker svært dårlig. Etter hva jeg leser her på forumet er dette et nødmodus.

Noen ideer om hva som er galt? Har kjørt 60 mil på ferietur med dette, og er midt i ferien nå....

Snakket med verkstedet (Melhus Bil) på telefon før helga, de sa at de hadde vært borti et lignende problem før en gang - da bytta de dieselpumpe. (Noen som vet hva slikt koster?)

Bilen er chippet - uten at jeg har grunn til å tro at det har noen innvirkning på dette problemet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: motortrøbbel TDCI   18/7/2010, 11:25

heisann hadde samme problemet med en 04 jeg og da var det en dysefeil i mitt vedkommende denne var og chippet. for min del hjalp det å hive ut chipp boksen funket fint etterpå!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mortenk

PosteTema: Re: motortrøbbel TDCI   18/7/2010, 11:39

john skrev:
heisann hadde samme problemet med en 04 jeg og da var det en dysefeil i mitt vedkommende denne var og chippet. for min del hjalp det å hive ut chipp boksen funket fint etterpå!

ojsann - løper for å koble fra boksen nå ;-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: motortrøbbel TDCI   18/7/2010, 14:48

Har en kollega som hadde nesten samme problem på sin V70. Var spesielt følsom for gasspådrag når den var kald, og ofte måtte girkassen vippes til "n" for å stoppe og starte motoren på nytt midt i en forbikjøring. Dette viste seg å være luftmengdemåleren. Håper på oppdateringer fra deg!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mortenk

PosteTema: Re: motortrøbbel TDCI   18/7/2010, 23:19

Prøvde full gass nå etter at chipboksen ble koblet ut, da fungerte motoren som den skulle - men det høres ut som at girkassen ikke girer så naturlig lengre...
Skal kjøre Oslo - Trondheim i morra, får se hvordan det fungerer da. Ble litt daffere uten boksen....

Vurderer nyere Mondeo eller S-max nå...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: motortrøbbel TDCI   18/7/2010, 23:26

bra det funket!! samme her når jeg koblet vekk chip boksen det ble en ned tur. gikk ikke lang tid førjeg klinte til med ny bil da :-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: motortrøbbel TDCI   19/7/2010, 03:24

Herlig følelse når ting blir som normalt igjen Smile Har ikke kjørt denne girkassen, den jeg hadde, var 4trinneren til bensinen. Mulig den bare trenger seg et oljeskift og resetting om det er noe elektroniske greier. (è jo så masse følere rundtomkring) Mener å huske at denne 5 trinner girkassen skulle "programere seg etter din kjørestil" elektonisk. Mulig den bare henge igjen i programeringen etter tuningen da...????
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: motortrøbbel TDCI   Today at 10:47

Til Toppen Go down

motortrøbbel TDCI
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» dyser og turbo