Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

SW oppdateringer og GPS

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: SW oppdateringer og GPS   11/7/2010, 23:47

Her er noen spørsmål anngående den store navien i mondeo.
Oppdatering av kartene i den store navien:
Kan dette gjøres selv? hvor får man i såfall tak i oppdaterings cdèn? eller må man til ford?? også prisen på dette??
SW oppdateringer på hele enheten:
skjer dette ved vanlig service på bilen? eller må man be om det?? og det er vel gratis i garantiperioden?
Ønsker å høre andre bergensere sin mening om hvilken ford forhandler man bør forholde seg til, og hvem man bør snakke med. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: SW oppdateringer og GPS   12/7/2010, 09:37

Oppdatering av kartdata gjøres lett selv. Kjøp ny DVD hos en Ford forhandler. Bytt ut den gamle. Les instruksjonsboka, så ser du hvordan. Jeg har selv byttet fra 2008 til 2010 DVD. Skulle på langtur i Europa, så jeg ville ha site utgave. Pris vet ikke, fordi jeg fikk den av min Ford forhandler. Men en sjekk hos Teleatlas som produserer disse tilsier rundt kr 2000.
Oppdatering av SW skal skje ved service. Det er gratis, men kan enkelt gjøres selv. sjekk denne linken http://www.norwegianmondeoclub.com/elektronikk-f10/sp-51-stor-navi-t1018.htm her kan du laste ned og brenne siste oppdatering og legge inn det selv. Jeg har gjort det.
Bergenser er jeg ikke, så det kan jeg ikke hjelpe deg med.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Kasei
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 84
Registration date : 10.12.2007

PosteTema: Re: SW oppdateringer og GPS   12/7/2010, 21:29

Jeg skulle også gjerne visst hvor man kan få tak i kartoppdateringer billigst mulig. Å kjøpe den hos forhandler koster 2000-2500 kr, og det synes jeg helt ærlig er alt for dyrt for en dvd med oppdateringer av kart man allerede har (har 2008-kart).
Man kan kjøpe en TomTom til ca samme prisen og få med kartoppdateringer i ett år inkludert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: SW oppdateringer og GPS   12/7/2010, 21:41

Litt merkelig med denne oppdateringsprisen til Ford. i Fjord sommar var det ein "test" i Motor (NAF) på akkurat dette, og ifølge den skulle det koste 1250,- trur eg det var. Stemmer jo ikkje heilt med realiteten. Men, det var også andre merker der ein måtte ut med over 5-6000,-

Det er jo rett og slett svindel.

Men, alle skal jo ha med ei gratis kartoppdatering med bilen, men skjema for å få dette må ein vel "etterlyse" frå forhandlar.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: SW oppdateringer og GPS   12/7/2010, 21:58

Uten at jeg har sett testen du snakker om, vil jeg tro at kr 1250 var pris for kartdata på CD. Dette var formatet for navi systemet i Mondeo MK III. Hadde selv dette navi systemet og da kostet en cd ca kr 1250. Men en cd hadde ikke kartdata for mere enn et par land, så hvis du skulle på langtur i Europa, ble det ganske dyrt. DVD som leveres idag dekker mange land. Tror det er vanskelig å få den noe særlig billigere enn kr 2000.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: SW oppdateringer og GPS   

Til Toppen Go down

SW oppdateringer og GPS
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1