Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Automat Giring

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Automat Giring   28/6/2010, 15:56

Når motor og girkasse er kald, og jeg starter kjøringen gjerne ut fra et veikryss eller lignende, føler jeg at girkassen "slurer" en del mellom giringene. Bruker da også bare halv gass eller mindre.
Jeg ser og kjenner det idet den girer, men ser og hører på motor at den slurer på en måte i girene. Men når kassen og motor har normal arbeids temp, girer den mer normalt etter min mening. Kjører den aldri hardt eller spesielt aktivt før den har fått arbeidstemp!! Noen andre med erfaring av automatkassen?
Første bil med diesel og automat for min del. den forrige var bensin auto.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Automat Giring   28/6/2010, 21:34

Første helt ny bil, første diesel, første automat, første med skinnseter, første med cruise control, første med klima, første Ford, hehe.

Men for å komme tilbake til emnet: Jeg synes automatkassen fungerer veldig greit. Fra tid til annen er det noen giringer som er litt merkelige etter mitt skjønn, men det er ikke ofte. Jeg synes den girer pent. Sluring.. hmm, ja det høres ut som den slurer litt av og til, men jeg regner med det skal være sånn.

Jeg har automatkassen i kombinasjon med 2.0 TDCi 140hk - en fin kombinasjon etter mitt skjønn. Du nevner halv gass. Jeg synes (grovt sett) halv gass er et ganske kraftig pådrag. Det har lite for seg på min bil å trå den i bunn, det går ikke noe fortere for det
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Automat Giring   28/6/2010, 21:50

Tenkte de skulle få kjøre den på testprogram ved neste service, så finner de vel ut om den er som den skal være eller ikke. Ja, skjeldent jeg kjører den på halvt gasspådrag, som oftest mindre. Mente ikke at jeg kjører med halv gass ut fra alle lyskryss Razz er vel muligens bare slik den er denne girkassen. Får no i allefall prøve den i sommer, når turen går Bergen til Bodø tur - retur Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Automat Giring   

Til Toppen Go down

Automat Giring
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Chevrolet 350 med 350 automat.
» Ford Automat spørsmål?