Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ford mekanikere!?!?!?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Ford mekanikere!?!?!?   12/6/2010, 00:13

Bare et kjapt spørsmål fra meg... her på forumet, har vi noen fordmekanikere som går ann å spørre om småtips, hint og anbefalinger anngående bilen vi har???
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Alex

Antall Innlegg : 3
Registration date : 17.01.2010

PosteTema: Re: Ford mekanikere!?!?!?   23/6/2010, 20:14

Ja det har dere jeg jobber på ford i ski, jeg er riktig nok ikke ansatt som mekanikker men bilklargjører, men det jeg ikke veit kan jeg spørre om på jobben
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ford mekanikere!?!?!?   24/6/2010, 04:30

Den e good!!!!! Smile Har en 08 130 Auto Ghia, som har gått 127,000 til nå. men enda fortsatt Garanti da. Men etterhvert trengs det vel gjerne en del hint Wink Før garantien går ut, får jeg hive den inn på Naf garanti utløpstest Wink
Har dere Merket noen svakheter med tanke på langkjørte biler til nå?? Girkasser+++osv (Taxier, selgerbiler osv) som kanskje bør følges med....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hhf
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 427
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Ford mekanikere!?!?!?   29/6/2010, 17:57

Min begynner også å nærme seg 3 års levetid og da går jo garantien ut. Km er ca 73.000. Er det noen andre her inne som har efaring med garantiutløpstid på NAF i forhold til hva verkstedene selv gjør - eks Bilia på Fornebu som jeg har kjøpt bilen hos?

I utgangspunktet regner jeg jo med at NAF er mer objektive og kanskje mer grundige, men samtidig får vel det enkelte Ford-verkstedet en form for dekning fra FMN eller tilsvarende for garantireperasjoner de må gjøre slik at de heller ikke nødvendigvis vil prøve å være kjipe på en slik gjennomgang ?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Ford mekanikere!?!?!?   29/6/2010, 18:35

Jeg er ikke spesiellt opptatt av 3 års garanti. Det viktige tidspunkt er når bilen passerer 5 år. Da går reklamasjonsretten ut. Dette er ihht kjøpsloven. Det betyr nesten de samme rettigheter som garanti.
Jeg kjøper derfor ny bil hvert 5 år.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Ford mekanikere!?!?!?   29/6/2010, 21:11

Kommer til å levere min inn til garantiutløpstest hos NAF når det nermer seg. Greit å få en anbefaling fra et utenom stående verksted og mekanikere. Så leverer jeg bilen med NAF dokumentasjonen til ford, og er det noe de vet om som er svakhet på bilen, og som bør byttes, vil de nok ta dette under samme reperasjon. Verkstedet får da dekket alle utgifter fra importør når det er snakk om garanti reperasjon.
Forbrukerkjøpsloven er på 5 år, så store reperasjoner vil bli dekket uansett innen de 5 årene..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ford mekanikere!?!?!?   

Til Toppen Go down

Ford mekanikere!?!?!?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» El-Trøbbel, -86 Ford Cargo 0813
» Ford Mustang "rally edition"