Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ny vår?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Ny vår?   21/5/2010, 12:49

hei, nå er min mondeo drøye 2 år. I vinter har det vært en del frem og tilbake med brenneren og aktiver nå. Brenneren ble byttet i feb, den fusket. Aktiver nå er fungerer forsatt ikke . men ellers er alt i orden, bilen er flott å kjøre, jeg trekker en adria på 8,5 meter totallengde, med en aksel. vekt 1700kg. dette vogntoget er utrolig stabilt og stødig. det er nok krefter og et forbruk på rundt literen på mila. mondeoen har atomatisk nivåregulering bak og det fungerer fint. nå er jeg faktisk så fornøyd med bilen , at da at blir det vel noe galt ?? Very Happy
okke som: God vår til alle mondiser!

Sist endret av tdci den 21/5/2010, 21:56, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Ny vår?   21/5/2010, 21:54

Min nærmer seg 2,5 år og det siste året kan jeg ikke huske at noen feil har dukket opp. Gikk tom for strøm en gang i vinter, men pytt...pytt... Bilen har snart rullet 75000 km og har for ca en mnd siden fått nye Dunlop sport max tt sommerdekk, og ruller nå bedre enn noen gang før, så god mondeo vår ja ;-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
lars_07

Antall Innlegg : 7
Registration date : 24.03.2008

PosteTema: Re: Ny vår?   22/5/2010, 14:21

tdci skrev:
hei, nå er min mondeo drøye 2 år. I vinter har det vært en del frem og tilbake med brenneren og aktiver nå. Brenneren ble byttet i feb, den fusket. Aktiver nå er fungerer forsatt ikke . men ellers er alt i orden, bilen er flott å kjøre, jeg trekker en adria på 8,5 meter totallengde, med en aksel. vekt 1700kg. dette vogntoget er utrolig stabilt og stødig. det er nok krefter og et forbruk på rundt literen på mila. mondeoen har atomatisk nivåregulering bak og det fungerer fint. nå er jeg faktisk så fornøyd med bilen , at da at blir det vel noe galt ?? Very Happy
når det gjelder feilen som du opplever med brenneren så hadde jeg samme feilen på min 07"mod og fikk samme feilen på min nye 2010"mod. resultatet var da at merke verkstedet annbefalte å lade opp batteriet slik at batteri spenningen var på topp og alltid vente med å aktivere brenneren til gløde prosesen var over. det løste problemet for meg og kan kansje hjelpe andre også
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Ny vår?   22/5/2010, 15:15

lars_07 skrev:
tdci skrev:
når det gjelder feilen som du opplever med brenneren så hadde jeg samme feilen på min 07"mod og fikk samme feilen på min nye 2010"mod. resultatet var da at merke verkstedet annbefalte å lade opp batteriet slik at batteri spenningen var på topp og alltid vente med å aktivere brenneren til gløde prosesen var over. det løste problemet for meg og kan kansje hjelpe andre også

Kanskje ei "løysing", men IKKJE ei god (nokk) løysing. Det er jo ikkje alle som har mulighet til å kople bilen til straum kvar gang ein parkerar bilen. Kva gjer ein då? Dynamo og batteri er og blir underdimensjonert for norske forhold, og inntil Ford får ut fingeren og gjer noke med akkurat det er det fortsatt eit problem. Bur sjølv i burettslag, og har INGEN mulighet til å kople batteri til lading kvar dag.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ny vår?   

Til Toppen Go down

Ny vår?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1