Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
RuneT

Antall Innlegg : 40
Registration date : 18.05.2010

PosteTema: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   19/5/2010, 23:20

Me har ein 2003 Audi A4 Avant som me tenker å bytte inn mot ein ny Mondeo, visst noken av Fordforhandlerene er inntresert i eit innbytte.
Den lokale Fordforhandleren har komt med eit ok tilbud på min bil, men dei har ingen Mondeoer inne no, og bilen må i tilfelle bestilles fra Ford. Noke som tar 6-8veker ifølge Ford, men me er avhengig av å ha den før 12.juli.. Derfor leiter eg litt etter Fordforhandlere som har nye biler inne. Har funne denne i Lillestrøm http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=20543818 som har det meste av utstyr som me vil ha, men siden eg bur på Stord så kan det vell bli vannskelig med innbytte på min bil?
Er det noken her som veit om Kverneland bil i Stavanger eller Bergen har noke tilsvarendes inne? Vil ikkje gå noke særlig over 330.000kr.

Hadde ein diskusjon med Ford lokalt, og der meiner dei at det er betre å kjøpe ein Titanium med lite utstyr enn ein Trend med mykje utstyr, siden Titaniumen vil holde seg mykje bedre i pris. Kva meiner dåke her?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   22/5/2010, 20:58

Jeg tar utfordringen!
Kan du skrive opp hva du trenger (stv, diesel, kombi, sedan osv)?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   23/5/2010, 18:43

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22459269

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21981259

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22107811

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=18934173

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=19734832

Er ikke helt sikker på hva du mener med '' som har det meste av utstyr som me vil ha'', men her er noen biler jeg ville ha sett nærmere på! Wink
(Spesielt den andre) Lykke til! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RuneT

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   23/5/2010, 19:50

Var eit par inntersante biler der ja!
Det me er ute etter er ei stasjonsvogn. Av utstyr så må den ha avtagbart hengerfeste (men det kan ein jo få ettermontert) og den bør ha takrails i stål, stilpakke e.l., el. seter med minne, bedre enn orginalstereo og parksensor. Men jo meir utstyr jo bedre selfølgelig Smile Eg får ta noken telefoner rundtom på tirsdag trur eg. Det største problemet blir nok å få ein ok sum for Audien..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   23/5/2010, 19:58

Det høres jo greit ut! Smile
Fikk 90 000 i innbytte for min 2003 Ford Mondeo, men jeg fikk 40 000 i rabatt på ny bil Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   23/5/2010, 20:16

Skal du dra camping vogn (eller andre tunge ting) ville jeg valgt 140 hesteren, men da blir prisen litt høyere (350 000 o.l).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RuneT

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   23/5/2010, 20:29

Skal ikkje dra campingvogn, men det blir mykje småturer med henger siden eg holder på å pusse opp hus og hage. Så eg trur 115hk skal holde.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   23/5/2010, 21:35

Ja, 115 holder nok da! Smile
Tillatt tilhengervekt er 1,8 tonn.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thoregil

Antall Innlegg : 21
Registration date : 13.11.2007

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   26/5/2010, 14:10

RuneT skrev:
Me har ein 2003 Audi A4 Avant som me tenker å bytte inn mot ein ny Mondeo, visst noken av Fordforhandlerene er inntresert i eit innbytte.
Den lokale Fordforhandleren har komt med eit ok tilbud på min bil, men dei har ingen Mondeoer inne no, og bilen må i tilfelle bestilles fra Ford. Noke som tar 6-8veker ifølge Ford, men me er avhengig av å ha den før 12.juli.. Derfor leiter eg litt etter Fordforhandlere som har nye biler inne. Har funne denne i Lillestrøm http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=20543818 som har det meste av utstyr som me vil ha, men siden eg bur på Stord så kan det vell bli vannskelig med innbytte på min bil?
Er det noken her som veit om Kverneland bil i Stavanger eller Bergen har noke tilsvarendes inne? Vil ikkje gå noke særlig over 330.000kr.

Hadde ein diskusjon med Ford lokalt, og der meiner dei at det er betre å kjøpe ein Titanium med lite utstyr enn ein Trend med mykje utstyr, siden Titaniumen vil holde seg mykje bedre i pris. Kva meiner dåke her?

Hei!

Har din lokale forhandler tatt en takst på audien din ?

Jeg vurderte å handle bil hos Røhne Selmer i Lillestrøm, men bor et godt stykke unna. De ba meg ta en takst på innbyttebil hos min lokale Ford-forhandler og sende den til de. De skulle dekke utgifter ifbm taks.

Nå ble det til at jeg handlet hos min lokale forhandler, men det er uansett en måte å gjøre det på.

Lykke til med ny bil!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
RuneT

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   26/5/2010, 15:59

thoregil skrev:
RuneT skrev:

Hei!

Har din lokale forhandler tatt en takst på audien din ?

Jeg vurderte å handle bil hos Røhne Selmer i Lillestrøm, men bor et godt stykke unna. De ba meg ta en takst på innbyttebil hos min lokale Ford-forhandler og sende den til de. De skulle dekke utgifter ifbm taks.

Nå ble det til at jeg handlet hos min lokale forhandler, men det er uansett en måte å gjøre det på.

Lykke til med ny bil!

Hei

Fekk akuratt ein mail fra Røhne Selmer om det Smile Ford har hatt bilen inne og sett på den, men eg har ikkje fått noke skriftlig hos dei. Visst eg får dei til å skrive ein takst, vil Røhne Selmer følge den da? For det er lite inntresant å reise til Lillestrøm for å bytte bil uten at alt er avtalt på førehand..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thoregil

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   27/5/2010, 08:28

Sitat :
Hei

Fekk akuratt ein mail fra Røhne Selmer om det Smile Ford har hatt bilen inne og sett på den, men eg har ikkje fått noke skriftlig hos dei. Visst eg får dei til å skrive ein takst, vil Røhne Selmer følge den da? For det er lite inntresant å reise til Lillestrøm for å bytte bil uten at alt er avtalt på førehand..

Ja, det var det da....Smile

Det må du nesten høre med Røhne Selmer om, men det må jo være en
forutsetting at de følger taksten du har fått. Det bør de også gjøre, skal
det være noe poeng i å gjøre det på denne måten.

Du får få de til å gi deg en skriftlig bekreftelse på at de følger taksten.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
thoregil

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   27/5/2010, 08:50

RuneT skrev:

Hei

Du kan eventuelt sende tilbudet fra Røhne Selmer til din lokale Ford-forhandler og høre om de kan matche det. Det gjorde jeg og min Ford forhandler matchet tilbudet, så da slapp jeg hele kjøreturen...Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo   

Til Toppen Go down

Bytte Audi A4'en mot ny Mondeo
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Audi rs4II felger 19"
» Trøbbel me japsn