Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ødelagte bakbremser.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Ødelagte bakbremser.   30/4/2010, 22:41

Fått skrapelyder og noe risting bak ved bremsing. Var innom en Fordforhandler som prøvekjørte bilen og så over. Mener skivene bak er ødelagt av trege calipere og at begge deler burde byttes. Synes det var litt tidlig etter 16050km.

Flere her med tilsvarende feil?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Ødelagte bakbremser.   1/5/2010, 00:30

Begge sider..? Sjekket han belegget på klossene..?
Hadde også skraping og risting men der hadde bremsebelegget falt av.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Ødelagte bakbremser.   1/5/2010, 03:27

Det er vel uansett reklamasjon etter så kort tid. I alle fall bremseskiver burde vel normalt holde minst 100k, om ikkje lenger, sjølv om eg har hørt rykter om det ofte ikkje held halva ein gang. Har sjølv hatt litt problem i vinter, etter ein unormalt hard vinter for Bergen å vere. Sjølv med regelmessig og god spyling av bremsene har dei rusta som berre juling, og er ikkje akkurat fantastisk gode lenger. Tendensar til ujevn bremsing og vibrasjon, og drar gjerne mot høgre til tider. Av og til har eg ikkje ein gang kunne sett frå meg bilen ein halvtime ein gang, før bremseskivene har vore heilt brune av rust når eg har køyrt vidare, med minimal bremseeffekt som resultat til belegget er slitt vekk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
AN

Antall Innlegg : 20
Registration date : 25.03.2009

PosteTema: Re: Ødelagte bakbremser.   7/5/2010, 20:52

Hei, bor i Bergen selv og det er utrolig hvor mye det har blitt saltet. Men har ikke merket noe særlig på bremseeffekten, har i alle fall ikke tenkt på det. Men liker det ikke. Hvor mye kjører du? Tror det var bra å holde ting i drift, selv om da også salteksponeringen øker.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Ødelagte bakbremser.   8/5/2010, 02:00

AN skrev:
Hei, bor i Bergen selv og det er utrolig hvor mye det har blitt saltet. Men har ikke merket noe særlig på bremseeffekten, har i alle fall ikke tenkt på det. Men liker det ikke. Hvor mye kjører du? Tror det var bra å holde ting i drift, selv om da også salteksponeringen øker.

Nærmar meg vel 27000 på litt over eit år, men køyringa har gått litt ned det siste halve året i forhold til den første delen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Ødelagte bakbremser.   

Til Toppen Go down

Ødelagte bakbremser.
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Golf mk1... motorbilder :)