Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Autolys

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
Mondeo 09

Antall Innlegg : 3
Registration date : 21.03.2010

PosteTema: Autolys   23/4/2010, 20:31

Hei.

Har et spørsmål som jeg lurer på om noen kan svare på. Jeg er en av de som irriterer meg over dette med dimmingen i converse og skjerm for navi. Har vært i dialog med Røhne og Selmer Ensjø om dette, og de sier at det ikke går ann å få til en automatisk dimming av lys og instrumentpanel. Men jeg mener å ha lest på en tråd i dette, eller et annnet forum at de utenlandske bilene har autolys som fungerer. Kan det være slik at de utenlandske bilene blir levert med en annen bryter en de norske. Eller er dette en programeringssak? Om så er tilfelle må det vel gå ann å kjøre med tåke og parklys på dagtid og xenon i mørke. Andre biler som Opel og Audi har jo nettopp denne funksjonen. Og hva er vitsen med autolys når ingenting er automatisk?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Autolys   24/4/2010, 00:50

Helt enig. Skjønte egentlig ikke vitsen med autolyset på Mondeoen, annet enn den slo på hjørnelysene og fjernlys om kvelden eller når man kjørte inn i mørke garasjer. Prøvde også å sette Navien på auto uten den fikk med seg natt eller dag.

Har akkurat fått den nye Opel Insigniaen med "smart beam". Da snakker vi om autolys. Går fra LED-kjørelys om dagen til Xenon i tunneller, samt skifter til mørkere bakgrunn i Navien. Ellers blir alt styrt automatisk. T.o.m fjernlyset blender av og på automatisk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: Autolys   24/4/2010, 11:02

Det kommer en facelift nå.. Kanskje de fikser forskjellige bugs i systemet! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Autolys   24/4/2010, 11:35

Synst også denne autofunksjonen er heilt meiningslaus i forhold til andre merker som faktisk har auto. Men dei fleste kjenner vel til fjernstyringa av motorvarmaren, som er programmering via rattet. Ford har vel ein liknande definisjon på autolys...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kimster

Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2010

PosteTema: Re: Autolys   8/6/2010, 21:44

Er det sånn at fjernlys og disse hjørnelysene ikke fungerer når det er lyst ute når lysene står på AUTO? Funker mao bare når det er mørkt....? Prøvde å deaktivere setebeltevarsleren på gamlingen sin mondeo, og etterpå fikk han for seg at det var blitt feil på lysene pga dette...hjørnelys og fjernlys funker ikke når lysene står på auto men nå er det jo lyst ute så fikk ikke sjekket om det funket i mørket...i tillegg fant han ut at ved å dra dimmehendelen mot seg når han forlater bilen så kommer nærlysene på, selv om han låser bilen. Dette mener han skyldes deaktivering av setebeltevarsleren.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
jethores
Person som spiser Mondeo til frokost
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 245
Registration date : 20.10.2007

PosteTema: Re: Autolys   8/6/2010, 22:09

Slapp av. les instruksjonsboka om lys. Der står det: Home safe lighting
Switch off the ignition and pull the
direction indicator lever fully towards
the steering wheel to switch the
headlamps on. The headlamps will
go off automatically 30 seconds after

you have closed the last door.

Eller følg meg hjem lys på Norsk, som faren din aktiverer ved å dra i dimmehendlen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kimster

Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2010

PosteTema: Re: Autolys   8/6/2010, 22:24

Sto bare at autolys ville slå av eller på kjørelys etter som det er mørkt eller lyst ute.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Autolys   8/6/2010, 22:47

når bryteren står i auto virker ikke hjørne lysene. kun når det blir mørkt. trekker du til deg dimme bryteren når du forlater bilen slår du på følg meg hjem lysene disse står på i 20 eller 30 sek. har ingen ting med sete varsleren å gjøre:-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Autolys   8/6/2010, 22:49

setebelte varsleren skulle det være:-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kimster