Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene   18/3/2010, 07:54

http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=136&modelID=611
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene   18/3/2010, 12:16

Kva hjelper vel det, når bilen ellers er ei katastrofe på 4 hjul.
"Made in China" er eit kvalitetsstempel i forhold til denne skraphaugen her.
Blir berre meir og meir overbevist om at eg skal kreve heving heller enn omlevering når eg berre kjem så langt.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene   18/3/2010, 14:06

Inbreak skrev:
Blir berre meir og meir overbevist om at eg skal kreve heving heller enn omlevering når eg berre kjem så langt.....
Vel, min har vært fullstendig problemfri i over 2 år og 60000+ km. Går nok ikke å slakte en bilmodell basert på erfaringer med ett eksemplar, selv om jeg selvfølgelig forstår frustrasjonen. Mandagsbiler finnes blant alle merker, vil jeg tro.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene   18/3/2010, 14:36

2 år 450000 km og Ingen problemer, så tror nok bilen er bra jeg, bare du som har vært uheldig....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene   19/3/2010, 19:54

30.000 og bare noe småplukk med fjernstyringa på den ene nøkkelen som ikke virket
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Dovla67

Antall Innlegg : 48
Registration date : 26.03.2008

PosteTema: Re: Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene   23/3/2010, 21:42

Jeg er helt enig i det at vi kan ikke slakte Ford at de lager dårlige biler pga. noen som fikk mandags bil.
Min forrige Mondeo MK3 var en mandags bil og jeg var frustrert over rustproblemer og bremsene bak som låste seg på autobahn i 180 km, men Mondeo er en kjempe familie bil. Etter 30000 km med MK4 har jeg ikke hatt noen problemer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.fiskeeksperten.no
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene   25/3/2010, 23:31

HallaBalla skrev:
Inbreak skrev:
Vel, min har vært fullstendig problemfri i over 2 år og 60000+ km. Går nok ikke å slakte en bilmodell basert på erfaringer med ett eksemplar, selv om jeg selvfølgelig forstår frustrasjonen. Mandagsbiler finnes blant alle merker, vil jeg tro.

Likeledes kan man ikke si at denne bilen er problemfri bare fordi noen aldri har problemer.

Det er en grunn til at Ford sentralt har hatt flere ingeniører i Norge ved flere anledninger for å undersøke kundebiler. Tom. en fast forhandler er et Ford live-testsenter. Det er helt klart at Ford er temmelig klarover at de har en rullende katastrofe mht. det norske/skandinaviske markedet, ellers hadde de oversett det hele og latt være å komme hit.

For de av dere med "gode" biler - ok fint det. Men for oss som har brukt +/- 500.000,- er det uholdbart. Alle disse "småfeilene" er vel så ille som Toyotas pedal-fadese.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene   26/3/2010, 10:26

HmmTja skrev:
HallaBalla skrev:
Inbreak skrev:

Likeledes kan man ikke si at denne bilen er problemfri bare fordi noen aldri har problemer.

Det er en grunn til at Ford sentralt har hatt flere ingeniører i Norge ved flere anledninger for å undersøke kundebiler. Tom. en fast forhandler er et Ford live-testsenter. Det er helt klart at Ford er temmelig klarover at de har en rullende katastrofe mht. det norske/skandinaviske markedet, ellers hadde de oversett det hele og latt være å komme hit.

For de av dere med "gode" biler - ok fint det. Men for oss som har brukt +/- 500.000,- er det uholdbart. Alle disse "småfeilene" er vel så ille som Toyotas pedal-fadese.

Enig i at min erfaring ikke betyr at alle Modeoer er problemfrie, men det er jo greit å få litt balanse i brukererfaringene.

Nå som nyhetens interesse rundt MK4 naturlig nok har lagt seg er det mye mindre aktivitet på forumet. De som poster er stort sett de som har nyheter å fortelle, og det er jo for det meste de som har problemer med bilene (og jeg bebreider dem ikke for det!). Alle som ikke har noen problemer (jeg drister meg til å tro at det er mange) blir jo fort lei av å skrive om akkurat det.

For min del synes jeg bare det blir feil hvis nye brukere på forumet får inntrykket at Mondeoer generelt er befengt med enorme kvalitetproblemer, noe jeg velger å tro ikke er tilfelle. Av alle de tidligere meget aktive posterne er det nå kanskje 3-4 som melder om store og gjentatte problemer. Det er selvfølgelig ikke et vanntett bevis for noe som helst, men et interessant faktum, synes jeg.

P.S: At Ford sender personell til Norge for å undersøke biler med problemer kan man ikke holde mot dem, etter min mening. Snarere tvert imot.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Scorpio

Antall Innlegg : 10
Registration date : 01.01.2008

PosteTema: Re: Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene   26/3/2010, 11:55

enig med deg hallaballa.
men jeg tror det var snakk om bi-xenonlyktene i denne tråden,og da synes jeg at det blir useriøst å klage på bilen i denne tråden,det virker som enkelte må bruke ennver annledning til å kritisere bilen. det går ikke an å skryte av noen ting uten at de faste klagerne er frammpå.ps jeg har ei søster som har mondeo,hun har ikke hatt problemer!!!!!!!! (20008 mod)og jeg har scorpio uten problemer.og når ford prøver å gjøre noe så er det gæli det å!!!!!!!!!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene   

Til Toppen Go down

Glimrende testresultat for Bi-Xenonlyktene
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1