Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   17/3/2010, 20:43

Etter nå å ha klundret i til sammen halvannet år med en "pent brukt" MK4 2007 hvor merkeforhandler Bilia Økern la frem en tilstandsrapport som ikke var verdt papiret den var skrevet på mht tilbakeholdt "nesten totalvrakhistorikk" på en bil de har eid selv siden den var ny og som de rettet opp på sitt egne karosserieverksted og dertil krangling, lureriforsøk, sleiperi og etter hvert heving av kjøp + en ny 2008 med bare klunder og rariteter som toppet seg da dem skar kanalen av den etter 400 mil for å ettersveise dårlig utført arbeide fra fabrikk hvorpå det ble krevd og innvilget omlevering til en 2009 hvor vi allerede ved avhenting kunne konstatere talentløs tilpassing av karosseri + lakkfeil som måtte flekkes og nå etter 10 mnd og 15 000 km kan loggføre omkring 15 turer til verksted og der er skiftet både støtdempere foran pga klakkelyder, webasto parkeringsvarmer, innsugsmanifold EGR-ventil, korsryggstøtte x 2 og etterpå hele seteryggen i førersetet, dieseltank + påfyllingsrør hvor det siste skjedde uten beklagelser fra verkstedmottaket på Gardermoen Auto etter at man der først fikk beskjed om at det var kunden det var noe feil med og ikke bilen...

...etter å "fått tilbake" en eller annen ulyd i forstilling og sterk mistanke om at luftingen i den nye tanken ikke er helt patent mht foreks frysing da det ved to tilfeller i vinter var totalt umulig å få fylt tanken full på første forsøk så har vi nå etter en meget kjapp og ultraoverfladisk vurdering kommet til at vi som kunder ikke skal svi for at man fra Ford sin side verken kan lage biler eller ha en eller annen standard på hvordan ting skal løses samt kundebehandling fra sted til sted hvilken har medført at vi har måttet reise upraktiske og tidskrevende milevis ekstra i retning søta bror for å treffe en Fordforhandler som heldigvis er mest interessert i å finne og utbedre feil på bil og være hyggelig mot kunden i stedet for å forsøke å oppdra'n...

...vi har derfor kommet frem til at nok er nok og vi føler oss såpass hjelpesløse som forbrukere å bli utsatt for både Ford Motor Norge samt den ene bilen etter den andre som ikke holder mål og har nå vært inne på www.forbrukerportalen.no og fylt ut skjemaet man finner til nedlasting der etter beste evne, lagt ved all relevant mailkorrespondanse og sendt hele sulamitten til forbrukerrådet på Gjøvik for vurdering mot krav om heving av kjøp.

Så da blir spørsmålet: Er det andre her som har forsøkt å kjøre saken sin på denne måten?
Jeg forventer nå at man fra forbrukermyndighetene sin side vurderer tilsendt materiale, eventuelt ber om utfyllende informasjon fra oss som forbrukere og klagere, samt fra forhander og Ford Motor Norge og kommer med en eller annen konklusjon eller et råd som begge parter forventes å akseptere, eventuelt føre saken videre for forbrukertvistutvalget?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   18/3/2010, 00:38

Var sikkert den veien vi også burde gå.
For å være ærlig så orket vi ikke tanken på.. langdrygde tvister, enda mer ljug og faenskap, forsatt eie bilen til tingene var løst samt slippe å se et Fordtryne igjen
Selg dritten og ta tapet mens vi forhåpentlig forsatt har noe å selge, ble helt klart for oss.
Etter 9 dager på finn.no og kr.100,000,- tapt kunne vi feire.
Nå 14 dager etter, er vi forsatt i lykkerus over at bilen er borte. Har ikke savnet den et sekund.
Akkurat nå kjører vi en Hyundai i35 stv. frem til den nye bilen kommer. Ikke akkurat verdens beste bil, men pusserene vasker frontruten skinnende ren, det er lenge siden..

Håper det ordner seg for deg og lykke til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   18/3/2010, 15:39

Skal bli spennande å sjå kva som skjer med saka mi om mitt vrak på 4 hjul, når eg endelig får tid å gjere noke med det. Går ikkje forhandlar med på omlevering (blir i grunnen meir og meir overbevist om at eg berre skal kreve heving), blir det nokk sak for forbrukarrådet. Eit anna alternativ er jo å laq NAF ta saka, om ein er medlem der. Då blir det jo advokatmat, uten at det kostar allverden. Eller om ein har mulighet, Jussformidlinga i Bergen, gratis hjelp av jusstudentar. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   18/3/2010, 18:26

Inbreak skrev:
Skal bli spennande å sjå kva som skjer med saka mi om mitt vrak på 4 hjul, når eg endelig får tid å gjere noke med det. Går ikkje forhandlar med på omlevering (blir i grunnen meir og meir overbevist om at eg berre skal kreve heving), blir det nokk sak for forbrukarrådet. Eit anna alternativ er jo å laq NAF ta saka, om ein er medlem der. Då blir det jo advokatmat, uten at det kostar allverden. Eller om ein har mulighet, Jussformidlinga i Bergen, gratis hjelp av jusstudentar. Smile

quote="Inbreak"]Skal bli spennande å sjå kva som skjer med saka mi om mitt vrak på 4 hjul, når eg endelig får tid å gjere noke med det.
Skal du kjøre sak så må du jo ikke vente til du får tid til å gjøre noe med det?? det virker jo som du bare prater, er det så galt så som du sier så få ut fingeren og kjør på!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   18/3/2010, 19:32

pantherX skrev:

Håper det ordner seg for deg og lykke til.

Takk for det. Skulle vi være så heldige at saken vureres dithen at den er verdt å ta for forbrukerrådet, og vi skulle komme til en eller annen slags løsning med Ford er jo det vel og bra i og med at det er det vi etterspør.

Likevel, jeg greier ikke å se på dette som en vinn-situasjon uansett. Det er lagt ned for mye tid og arbeide i dette allerede, jeg har faktisk bare siden desember brukt opp nesten en ferieuke på å få bilen til og fra verksted, eventuelt ventet på bilen mens de reparerer. Er sliten og frustrert nå.
Det er dårlig økonomi i dette også. I og med at jeg kjøper en bil for å betale den ned å ha den lenge, de to forrige mondeoene jeg hadde før jeg gikk på MK4 hadde jeg begge i seks år, så følerjeg det slik at vi vil tape noen ti-talls tusen i renter på billån i tillegg til at det i hvertfall er normal policy å trekke et beløp pr. km kjørt.

En annen ting er jo hva man skal se etter om man kan bli kvitt problembilen. Jeg har virkelig sansen for utseende og kjøreegenskaper. Vi var helt klare på at det var akkurat en slik bil vi skulle ha. Det er derfor vi gikk og kjøpte en helt ny en etter at vi brant oss på den brukte. Det var også derfor vi så frem til omleveringen da vi regnet med/håpet at den første problembilen kun var et frittstående tilfelle av såkalt mandagsbil.

Føler at vi kommer ut med et surt tap uansett hva som skjer. Spørsmålet handler kanskje om å begrense tapet og gjøre det så lite surt som mulig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   18/3/2010, 21:17

tdci skrev:
Inbreak skrev:

quote="Inbreak"]Skal bli spennande å sjå kva som skjer med saka mi om mitt vrak på 4 hjul, når eg endelig får tid å gjere noke med det.
Skal du kjøre sak så må du jo ikke vente til du får tid til å gjøre noe med det?? det virker jo som du bare prater, er det så galt så som du sier så få ut fingeren og kjør på!

Må få tid til å gjere det og. Er ikkje akkurat berre berre med masse jobbing. Trur ikkje eg er langt frå å passere lovlig kvote overtid på eit år allereide til no i år. Men forhandlar er informert om saken, så må eg berre få fullført feilbibelen.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   24/4/2010, 11:20

Får følge opp denne litt da...

Forhandler Gardermoen Auto har ikke sett det bryet verdt å svare Forbrukerrådet, så det gikk en purring som jeg fikk kopi av mens jeg var på ferie.

Siden vi nå i tillegg til alt det andre tullet også har fått bremsefeil hvor det i følge (en annen) forhandler må byttes bremseskiver og kanskje også kalipere bak så gikk det i går en telefon til kundeservice hos FMN og jeg er blitt lovet derfra at de nå skal følge opp saken ovenfor forhandler.

Jeg har gitt frist ut neste uke nå da vi er skikkelig drittlei hele den tragedien av en bil og bare ønsker oss ut av et halvannet år langt bilmareritt som involverer tre forskjellige MK4, og jeg vil bruke søndagen på å forberede en godt dokumentert henvendelse til TV2 Hjelper Deg i tilfelle man ikke heller denne gang evner å komme opp med et skikkelig svar eller i aller beste fall en tilfredstillende løsning fra Ford Motor Norge og Gardermoen Auto's side.

Bilen er nå 11 mnd gammel og har 16100 km på telleren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   24/4/2010, 11:31

hypnotic skrev:
Får følge opp denne litt da...

Forhandler Gardermoen Auto har ikke sett det bryet verdt å svare Forbrukerrådet, så det gikk en purring som jeg fikk kopi av mens jeg var på ferie.

Siden vi nå i tillegg til alt det andre tullet også har fått bremsefeil hvor det i følge (en annen) forhandler må byttes bremseskiver og kanskje også kalipere bak så gikk det i går en telefon til kundeservice hos FMN og jeg er blitt lovet derfra at de nå skal følge opp saken ovenfor forhandler.

Jeg har gitt frist ut neste uke nå da vi er skikkelig drittlei hele den tragedien av en bil og bare ønsker oss ut av et halvannet år langt bilmareritt som involverer tre forskjellige MK4, og jeg vil bruke søndagen på å forberede en godt dokumentert henvendelse til TV2 Hjelper Deg i tilfelle man ikke heller denne gang evner å komme opp med et skikkelig svar eller i aller beste fall en tilfredstillende løsning fra Ford Motor Norge og Gardermoen Auto's side.

Bilen er nå 11 mnd gammel og har 16100 km på telleren.

Stå på, og lykke til!!
Skal sjølv til forhandlar ein av dei nærmaste dagane med ei feilliste som talar nesten 5 tettskrivne A4 sider, så får vi sjå kva som skjer.
Håpar eg ikkje må ta det så langt som du, men må det til, så blir det rettsak gjennom NAF-advokat i værste fall.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   24/4/2010, 11:39

Inbreak skrev:

Stå på, og lykke til!!
Skal sjølv til forhandlar ein av dei nærmaste dagane med ei feilliste som talar nesten 5 tettskrivne A4 sider, så får vi sjå kva som skjer.
Håpar eg ikkje må ta det så langt som du, men må det til, så blir det rettsak gjennom NAF-advokat i værste fall.

Tusen takk for støtten!

Lykke til du også!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   6/5/2010, 18:54

Saken vår er nå løst på en tilfredstillende måte. Sulland kjøper tilbake bilen til kontraktsummen og dermed kommer vi ut av dette på en ordentlig og redelig måte og med mindre økonomisk tap enn fryktet.

Et eksempel til etterfølgelse.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   6/5/2010, 21:49

Det var bra at du fikk til en løsning uten å bli robbet helt.
Hvor går veien videre..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   6/5/2010, 21:51

hypnotic skrev:
Saken vår er nå løst på en tilfredstillende måte. Sulland kjøper tilbake bilen til kontraktsummen og dermed kommer vi ut av dette på en ordentlig og redelig måte og med mindre økonomisk tap enn fryktet.

Et eksempel til etterfølgelse.

Det er bra det ordna seg. Det kunne vel ikkje gått bedre dette? Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   7/5/2010, 06:01

Nei, det kunne vel egentlig ikke gått mye bedre da ting først hadde skjært seg.

Men jeg må få legge til at dette er veldig surt for oss likevel, ikke minst på at Mondeoen i mine øyne er den bilen med dette fineste designe i markedet, kjører godt og jeg sitter veldig bra. I tillegg blir det nok slik at jeg kommer til å bryte en over 20 år gammel "tradsjon" dvs, min neste bil blir neppe en Ford, uten at det behøver å være bare negativt.

Veien videre...tja...vi har sett på Toyota Avensis, Mazda 6, WV Passat og Volvo V70. Sistnevnte er vel den som treffer meg nærmest. Har vel en del Ford i seg, men er langt fra samme bil.

Vi får se, skal innhente noen tilbud de nærmeste dagene.

Mondeoen går tilbake til forhandler nå på morgenkvisten så løp og kjøp
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   7/5/2010, 13:43

Følgende er KUN basert på subjektiv smak og behag, IKKE vitenskaplige tester:

Toyota Avensis: Dørgene Kjedelig

Mazda 6: Fin og se på, men litt plastic feeling. Kjedelig å kjøre. Støy i kupe

Passat: God plass, vanligvis god kvalitet.

V70: Hmm, både og. Min far har hatt en del av dem med varierende kvalitet. Er nok jevnt over en OK/God bil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   7/5/2010, 15:02

tja passat vanligvis god kvalitet? noe jeg aldri skal ha igjen det er sikkert og visst!! men det som e litt morsomt er at jeg var igjenom mye det samme med passaten som hypnotic har vert igjennom med mondeoen. men kjører i dag mondeo og er strålende fornøyd
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   7/5/2010, 15:33

Mazda 6 kjem forresten med facelift og ein del oppdatering om ca. ein mnd. for sedan, og om ca. 2 mnd for stasjonsvogn. Allereide 2 år etter den var ny oppgraderar altså Mazda, og har forbedra masse som har fått kritikk tidligare. Skulle likt å sett diverse andre merker gjere det same, ta til seg kritikk og forbedre, og samtidig så raskt.

http://www.dinside.no/841683/provekjort-foredlet-mazda-6
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   7/5/2010, 22:04

Har kjørt Mondeo i 14 år, ingen alvorlige feil! Bare slitedeler osv.
Strålende fornøyd cheers !! Lykke til med V70, har en kompis som har problemer med risting i bremser..

Ha en fin dag
Ford Fan
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   8/5/2010, 14:13

FordFan skrev:
Strålende fornøyd cheers !! Lykke til med V70, har en kompis som har problemer med risting i bremser..

Ha en fin dag
Ford Fan

Risting i bremser skyldes som oftest uoriginale felger (som ikke passer ordentlig). Det er mange biler som sliter med dette, også Ford, Bmw osv.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   8/5/2010, 14:14

john skrev:
tja passat vanligvis god kvalitet? noe jeg aldri skal ha igjen det er sikkert og visst!! men det som e litt morsomt er at jeg var igjenom mye det samme med passaten som hypnotic har vert igjennom med mondeoen. men kjører i dag mondeo og er strålende fornøyd

Derfor jeg sa vanligvis. Avvik forekommer på ALLE bilmerker - absolutt alle
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   8/5/2010, 14:45

sven skrev:
FordFan skrev:

Ha en fin dag
Ford Fan

Risting i bremser skyldes som oftest uoriginale felger (som ikke passer ordentlig). Det er mange biler som sliter med dette, også Ford, Bmw osv.

Har risting og vibrering i dei originale felgane også, men på min er det nokk alle andre ting enn felgar og dekk som er problemet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   8/5/2010, 14:46

sven skrev:
john skrev:

Derfor jeg sa vanligvis. Avvik forekommer på ALLE bilmerker - absolutt alle

VW er nokk sikkert vel og bra, men Møller Bergen er f.eks ein veldig god grunn til å holde seg vekk frå VW i Bergen dessverre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   8/5/2010, 16:24

det har du helt rett i inbreak. men sotrabil her som jeg holder til e servicen på topp ford forhandler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   8/5/2010, 19:28

john skrev:
det har du helt rett i inbreak. men sotrabil her som jeg holder til e servicen på topp ford forhandler.

Det er ikkje min erfaring, og har hørt mange rykter av andre som bekreftar det same. Det er også der eg skal reklamere på vraket mitt...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   8/5/2010, 19:32

Inbreak skrev:
sven skrev:
FordFan skrev:

Ha en fin dag
Ford Fan

Har risting og vibrering i dei originale felgane også, men på min er det nokk alle andre ting enn felgar og dekk som er problemet.

Ikkje kan eg forstå det skal vere så masse bedre med originalfelgar heller. Bilprodusentane får jo levert frå den produsent som gir best tilbud, dermed blir vel kvaliteten deretter også, for å holde prisane nede. Då stolar eg heller på eit kjent litt dyrare kvalitetsmerke.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   9/5/2010, 07:49

FordFan skrev:

Ha en fin dag
Ford Fan
'

Jeg har kjørt Ford i 22 år uten alvorlige eller mange feil, men det var før MK4.

Kjenner mange med Ford som er fornøyd.
Kjenner mange med Volvo som er fornøyd.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no   

Til Toppen Go down

Forbrukerrådet - www.forbrukerportalen.no
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next