Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Lei

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
knirken

Antall Innlegg : 2
Registration date : 22.10.2007

PosteTema: Lei   25/2/2010, 22:47

http://www.topgear.com/uk/ford/mondeo-estate/verdict

Linken er gammel men jeg vil bare minne om at selvom noen har vært uheldige så se hva top gear skriver.
Er lei av så mye dårlig omtale om mondeo her på forumet, alle biler har feil til og med Toyota.Sjekk total poengsum 15 av 20 poeng ikke veldig mange biler i samme klasse som slår det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Lei   26/2/2010, 08:46

Ja, jeg er vel litt enig med deg, men jeg , ihvertfall, blir så for forbannet skuffet hver gang det oppstår et nytt problem. Nå er ikke jeg av de hardest rammet, men de som opplever startproblemer stadig vekk og at det ene problemet avløser det andre blir skuffet. det har sikkert sammenheng med at vi er glade i bilen, kjøreegenskapende og utseende. vi blir jo da tilsvarende skuffet enn hvis det bare hadde vært en bil! Og for de fleste av oss er jo +- 400000 mye penger så mye penger at vi blir skuffet. for min del har jeg kjøpt bilen for å ha en ny problem fri bil i 10 år og er jo da redd for at det blir en del dyre rep når garantien har gått ut. Og bytte tidlig betyr jo et rått verditap. Så jeg har vel tenkt for meg selv at neste gang blir det bil med 5 års garanti. Jeg reiser også en del i europa med campingvogn, ca 800 mil i fjor, og VIL og SKAL ha en bil jeg kan stole PÅ!!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Lei   26/2/2010, 15:07

Må inrømme at jeg har endret mine forutsettninger på de siste 2 årene. Det betyr at jeg har gått fra store forventninger av at det ikke skal være noe problem med en bil. Toyota som skal være referansen på problemfritt bilhold er faktisk ikke det- langt i fra (da snakker jeg før de siste problemene til Toyota.) Resten av familien er Toyota og jeg er eneste med Ford, men har hatt færre problemer med min en det de andre har hatt med sine Toyota. Noe sier meg at selv Toyota, Mazda, BMW og i synnlighet Mercedes ikke nødvendighvis har mindre feil.
Hvor står vi da?. Da blir bilvalget basert på andre ting en reklame og målinger om driftsikkerthet, nemlig bilens egenskaper og hva man for pengene. I og med at Ford faktisk har blitt bedre på å møte kunden når det er problemer gjør at Mondeo fortsatt står igjen som den modellen som gir mest bil og bilglede for pengene. Det er ikke lenger så viktig at ting faktisk skjer, men hvordan problemene blir løst når det skjer. I 2010 er faktisk problemfri bil en utopi. Man kan selvfølgelig kjøpe en så enkel bil som mulig da mange av feilene er relatert til utstyr og finesser, men total sikkerhet på veien, komfort og at vi faktisk har lært oss å like finessene gjør de vanskelig å velge en simpel basismodell. Har jobbet lenge meg mine egne forventninger men har det mye bedre nå. Nå kan det forhandles med bilselger om utvidet garanti, service avtaler og man må heller ikke glemme kjøpsloven som faktisk gjelder på bil. Man kan i utgangspunktet ha en reparasjonsfritt (av egen lomme) bilhold i 5 år.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 644
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Lei   26/2/2010, 17:30

ja, det er riktig, konas v50 er 4 år og har fått ny lakk på bakluka, det oppsto noen små bobler. så man skal ikke gi seg på reklamasjons retten.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kerabb

Antall Innlegg : 2
Registration date : 08.08.2009

PosteTema: Re: Lei   27/2/2010, 07:44

Godt sagt biggame!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Scorpio

Antall Innlegg : 10
Registration date : 01.01.2008

PosteTema: Re: Lei   2/3/2010, 18:26

http://e24.no/bil/article3544583.ece

Denne artikkelen viser at det finnes kjente bilmerker med svært alvorlige problemer ,
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Lei   3/3/2010, 06:51

Scorpio

Kanskje man ikke skulle være negativ til de bilmerkene som faktisk kaller inne til utbedring, men heller være mer kritiske til de som ikke gjør det les: Toyota. Snakket med en Avensiseier i går som fortalte at han ikke kjente igjen bilen sin etter service og følte at verkstedet hadde gjort mer en bare byttet olje og pollenfilter. Støtter vel oppunder Toyotas metode for å holde feil unna statistikk. Scary!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Scorpio

Antall Innlegg : 10
Registration date : 01.01.2008

PosteTema: Re: Lei   3/3/2010, 07:28

biggame

jeg er ikke negativ til det! men det viser at det er relative alvorlige feil på andre biler også.enkelte fordforhandleres takling av problemene er til ennvær kritikk. ford norge skulle ha gjennomgått reklamasjonsystemet sitt. (og det med forhandlerne også)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Lei   3/3/2010, 10:04

Scorpio, mente ikke deg personlig, men folk generelt. Ford med flere bør absolut gå igjennom sine prosesser med kunden og hans/hennes opplevelse i fokus og finne løsninger slik at hendelsen ble snudd til noe positivt i stedet for å sitte igjen med en følelse av å bli ranet. På lang sikt vil den blå ovalen få flere kunder som kjøper bil av samme merke igjen og igjen.
Der har vel Toyota gjort det bra. De kan jo begynner med å inrømme et ansvar selv etter bilen og blomsterbuketten er levert og de neste fem år. Det eneste de kan kreve av bilføreren er at serviceintervallene blir fulgt
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: Lei   3/3/2010, 12:42

Tror ikke noen av oss få "sutrepaver" er uenige med Top-Gears konklusjon av Mondeoen, tvertimot. Men så tror jeg heller ikke de har eiet en Mondeo over tid heller.
Først da får man oppleve hvordan det er å møte Ford systemet. Hvordan de håndterer kundene sine i England har jeg ikke noen formening om.

Som noen er inne på her, er det Fords sitt system eller mangel på system på at alle kunder skal behandles likt uansett hvor du bor eller hvilken forhandler du velger.
Her er det store forskjeller ute og går. Noen må faktisk hente informasjon her fra forumet for å overbevise verkstedet om at de faktisk skal utføre en jobb vederlagsfritt. Sikkert mange som ikke vet om dette forumet som har betalt for noe de ikke burde.

Hadde selv en samtale med FMN igår som bekreftet at det var riktig å komme seg ut av hele denne Fordgjørma.
Etter at den ene bremseklossen gikk på jernet kort tid etter servicen, ringte jeg daglig leder der bilen hadde vært for å fortelle ham åssen det sto til i butikken hans. Samtidig fortalte jeg også om de gangene den har vært på verksted og kommet ut derfra med nye feil og ikke utført jobb etter avtale.

Siden begeret var rendt over og all tillit var brudt, så fikk de ikke sjansen til å rette opp i feilen sin. Jeg kjørte til et annet verksted og fikk skiftet klosser som jeg betalte 2300,- for av egen lomme. Siden de var gått på jernet var det også blevet noen spor i skiva.
Ringte FMN og spurte om de ville være med på å hjelpe meg hvis skiven måtte skiftes hos en annen forhandler. Svaret var nei og feilen fra verkstedet omhandles av håndværksloven og jeg måtte ta den kampen med dem. Det er sikkert også den riktige veien å gå, men når du ikke orker se trynene på de folkene som har laget så mye kvalme for deg, håpet jeg at "storebror" FMN tok affære....men nei.
Så min exit fra Ford ble ettertrykkelig bekreftet.

Noen hevder også, hvis skal man få en mest mulig feilfri bil, så må man gå for en stort sett ribbet utgave.
Problemet med Mondeoen er at man ikke kan velge bort...B-stolpe, støtdemper, innerskjerm, panservaier, låskasser, låsevaier i dør, seteramme, tetning rundt frontrute, forstilling, drivstofftanker, stabilisatorkloss under panseret, bremsebelegg som ramler av..osv.

Til slutt så nevnes det til stadighet at alle andre også har feil. Hva skal man bruke det til. En unnskylding for forhandlere, produsenter eller fordi det gir en bedre følelse når man har kjøpt katta i sekken.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Lei   3/3/2010, 18:28

Skjønner deg godt men husk at de som er samlet her gjør det nettopp for å dele noen få gleder, men enda flere problemer. I markedet er det mange som ikke har eller kommer til å få problemer i det hele tatt. Hviklet forum ville det vært. "ingen problem, herlig bil", Ingen problem her heller- osv....HAr selv en sak som ruller hos FMN ang at jeg krever de dekke min utgift til nødstarter som skal ligge i bilen fordi jeg nekter å redusere bruken av park varmeren pga av at den kanskje skal sørge for tomt batteri. Blir spennede å se om de er med på den Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
StardustSilver
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 308
Registration date : 15.09.2007

PosteTema: Re: Lei   3/3/2010, 19:19

pantherX skrev:
Tror ikke noen av oss få "sutrepaver" er uenige med Top-Gears konklusjon av Mondeoen, tvertimot. Men så tror jeg heller ikke de har eiet en Mondeo over tid heller.
Først da får man oppleve hvordan det er å møte Ford systemet. Hvordan de håndterer kundene sine i England har jeg ikke noen formening om.

Som noen er inne på her, er det Fords sitt system eller mangel på system på at alle kunder skal behandles likt uansett hvor du bor eller hvilken forhandler du velger.
Her er det store forskjeller ute og går. Noen må faktisk hente informasjon her fra forumet for å overbevise verkstedet om at de faktisk skal utføre en jobb vederlagsfritt. Sikkert mange som ikke vet om dette forumet som har betalt for noe de ikke burde.

Hadde selv en samtale med FMN igår som bekreftet at det var riktig å komme seg ut av hele denne Fordgjørma.
Etter at den ene bremseklossen gikk på jernet kort tid etter servicen, ringte jeg daglig leder der bilen hadde vært for å fortelle ham åssen det sto til i butikken hans. Samtidig fortalte jeg også om de gangene den har vært på verksted og kommet ut derfra med nye feil og ikke utført jobb etter avtale.

Siden begeret var rendt over og all tillit var brudt, så fikk de ikke sjansen til å rette opp i feilen sin. Jeg kjørte til et annet verksted og fikk skiftet klosser som jeg betalte 2300,- for av egen lomme. Siden de var gått på jernet var det også blevet noen spor i skiva.
Ringte FMN og spurte om de ville være med på å hjelpe meg hvis skiven måtte skiftes hos en annen forhandler. Svaret var nei og feilen fra verkstedet omhandles av håndværksloven og jeg måtte ta den kampen med dem. Det er sikkert også den riktige veien å gå, men når du ikke orker se trynene på de folkene som har laget så mye kvalme for deg, håpet jeg at "storebror" FMN tok affære....men nei.
Så min exit fra Ford ble ettertrykkelig bekreftet.

Noen hevder også, hvis skal man få en mest mulig feilfri bil, så må man gå for en stort sett ribbet utgave.
Problemet med Mondeoen er at man ikke kan velge bort...B-stolpe, støtdemper, innerskjerm, panservaier, låskasser, låsevaier i dør, seteramme, tetning rundt frontrute, forstilling, drivstofftanker, stabilisatorkloss under panseret, bremsebelegg som ramler av..osv.

Til slutt så nevnes det til stadighet at alle andre også har feil. Hva skal man bruke det til. En unnskylding for forhandlere, produsenter eller fordi det gir en bedre følelse når man har kjøpt katta i sekken.

Veldig enig i mye av det du skriver her. Det er Ford og forhandler som må endre sine holdninger om kundeservice. Jeg har en Mondeo som har hatt få feil i forhold til dere andre, men de feil jeg har hatt, så er det hele tiden en diskusjon om ansvar og garanti. Forhandler tar ikke ansvar for det jeg mener er garantisaker og unnskylder seg med at de ikke får dekket ditt og datt fra Ford. Og slik kan man ikke behandle kunder i 2010. Man må ta ansvar for sine kunder hvis man vil ha kunder.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Lei   

Til Toppen Go down

Lei
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1