Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Ymse feilmelding ved start?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tacomodo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 52
Registration date : 29.01.2010

PosteTema: Ymse feilmelding ved start?   21/2/2010, 17:57

I dag skulle jeg ut og kjøre en tur og hadde ikke satt på varmern så bilen var ganske kald. Det var vel rundt -12. Når jeg skrudde på tenningen så kommer beskjeden "Transmission service reqd." på displayet. Jeg tenkte at uff nå er det virkelig noe galt, men jeg lot motoren gå et par minutter og skrudde av og på tenninga og feilmeldingen var dermed borte. Phew.
Jeg har også tidvis opplevd at jeg får melding om "front lights malfunction" når jeg skrur på tenninga. Denne pleier derimot å forsvinne etter noen sekunder.

Det jeg lurer på er om dette kanskje ikke er helt uvanlig oppførsel fra bilen når det er så kaldt? Er det noen andre som har opplevd det samme?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://tacomodo.com
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: Ymse feilmelding ved start?   21/2/2010, 20:36

Ja har hatt disse meldingene på min også,feilmelding på lys får jeg hvis jeg starter bilen før lysa har fått justert seg.Det med girkassa har jeg hatt en gang det var 20 minus,regnet med at dette var pga at eletronikken fusker litt i kulda.Har spurt en jeg kjenner som jobber på verksted og han mente at det nok bare var kulda,han hadde vært borti diverse alarmer på biler spesielt i vinter når det har vært svinekaldt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Ymse feilmelding ved start?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Problem med a6, vil ikke start, mulig rele ?
» Prosjekt Phazer
» Gløding
» Stiga snøfres (8hk)
» Snøscooter