Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Dårlig vindusviskere?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tacomodo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 52
Registration date : 29.01.2010

PosteTema: Dårlig vindusviskere?   17/2/2010, 07:55

Jeg sliter med å få rene vinduer for tiden, kanskje ikke så rart, men det skulle da gått ann å få spylt og visket vinduet klart og rent synes jeg.
Her forleden lånte jeg en Mitsubishi Colt når min var inne for å få montert batterilader, og den klarte det helt fint i samme vær, og det med bensinstasjonsviskere. Mine gamle c-klasse klarte det også fint i samme type vær.

Er det noen andre som gremmer seg over det samme?

Dysene på min bil spyler væsken dønn konsentrert på et punkt (altså et punkt for hver side). Colten f.eks var mer spredt noe spylte mer utover alt. Er det mulig å justere disse på Mondeoen?

Selve viskerene mine synes jeg lager en fæl skrubbelyd som om det var tørt. Dette gjør den selv på dager som dette når det er relativt fuktig og mye smeltet snøfnugg på vinduene. Har vasket både vindu og tørtket viskerene på bensinstasjon, men til ingen nytte.

Noen som har noen tips?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://tacomodo.com
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   17/2/2010, 07:58

Jeg justerte treffpunktet for de fire dysene med en nål. Dermed treffer strålene der de skal, og vasking/visking fungerer bra, synes jeg.

Gnissing fra viskerne blir det lett hvis man har brukt polervoks på ruta.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   17/2/2010, 15:56

Spekulerar på å bestille meg slike (passar ikkje til Mondeo), for så å flytte over virkarbladet frå desse til originalramma:

http://www.sweep-shine.no/shop/index.php?categoryID=143
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   17/2/2010, 20:36

Har samme erfaringer som trådstarter. Har aldri brukt så mye spylervæske på noen annen bil enn det jeg gjør nå. Likevel er ruta grå og stripete. forsøkte et vidundermiddel som tilsettes spylervæsken men det ble ikke noe bedre. Skal sjekke retningen på dysene. Skulle og ønske pusserne ikke hadde tatt det siste forsinkede draget over ruta og køle til alt sammen igjen de få gangene jeg har kosta på meg en halv spylertank og faktisk fått ruta nogenlunde ren Om det er noen her som har forsøkt andre typer viskerblad eller har andre forbedringstips så hadde det vært veldig bra med en rapport her.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Allan

Antall Innlegg : 20
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   17/2/2010, 20:42

Hvis du starter pusserne på laveste fart og spyler litt mens de går tas ikke det siste sveipet som kommer noen sekunder seinere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   18/2/2010, 14:54

Skal ikke være slik. Kjører du med autolys eller hovedlysene på spyles også lyktene. Da går det mye væske. Står lyset i kjørelystilling spyles kun ruta. Dysene kan du gjøre noe med, men det er lett å rote det til. Tror du skal sjekke viskerbladene og gjerne kjøre litt "rute ren" fra Turtle i hver tank funker det. Uten tillegsstoff i tanken blir spylervæska litt "fet" og pusserne trekker det utover. Gjelder alle biler faktisk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   18/2/2010, 15:31

Lyktene spyles dog ikke hver gang, og ikke hvis det er lite spylevæske, såvidt jeg har registrert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Shorty
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 94
Registration date : 03.09.2007

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   18/2/2010, 17:16

HallaBalla skrev:
Lyktene spyles dog ikke hver gang, og ikke hvis det er lite spylevæske, såvidt jeg har registrert.

Det samme mener jeg, tror ikke lyktene spyles hver gang.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   19/2/2010, 07:05

Har du fått varsel for lite spylevæske spyles ikke lyktene- helt korrekt. DEt kan som dere sier virke som om det ikek spyles hver gang på lyktene heller. Virker som om det er en tidsstyring på dette
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tacomodo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 52
Registration date : 29.01.2010

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   19/2/2010, 20:26

biggame skrev:
Skal ikke være slik. Kjører du med autolys eller hovedlysene på spyles også lyktene. Da går det mye væske. Står lyset i kjørelystilling spyles kun ruta. Dysene kan du gjøre noe med, men det er lett å rote det til. Tror du skal sjekke viskerbladene og gjerne kjøre litt "rute ren" fra Turtle i hver tank funker det. Uten tillegsstoff i tanken blir spylervæska litt "fet" og pusserne trekker det utover. Gjelder alle biler faktisk.
Jeg testet dette såvidt her om dagen og min tok det siste tørket uansett.
Vippet den et hakk opp så den visker hvert femte sekund, eller hva det er, og så spylte jeg litt, og vippet den ned igjen. Litt etterpå kom siste tørk.

Jeg kjøpte meg forøvrig nye viskere i dag. OVER SJU HUNDRE KRONER! OG DET MED 18% RABATT! Det er en latterlig høy pris synes jeg. De gode nyhetene er i alle fall at det later til å fungere mye bedre nå, så det må bare være jeg som er dårlig til å føle på viskerene om de trenger skift eller ikke. Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://tacomodo.com
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   19/2/2010, 21:55

tacomodo skrev:
biggame skrev:
Jeg testet dette såvidt her om dagen og min tok det siste tørket uansett.
Vippet den et hakk opp så den visker hvert femte sekund, eller hva det er, og så spylte jeg litt, og vippet den ned igjen. Litt etterpå kom siste tørk.

Jeg kjøpte meg forøvrig nye viskere i dag. OVER SJU HUNDRE KRONER! OG DET MED 18% RABATT! Det er en latterlig høy pris synes jeg. De gode nyhetene er i alle fall at det later til å fungere mye bedre nå, så det må bare være jeg som er dårlig til å føle på viskerene om de trenger skift eller ikke. Razz

Trur det er eit par hundrelappar å spare på eit sett på Meca og Mekonomen. Har sjølv planar om å kjøpe siliconvirkar frå Sweepshine, og flytte over virkarbladet til originalinnfatninga. Siliconblad skal vere betydelig bedre enn vanlige gummiblad, så har trua på desse. Må berre somle meg til å få bestilt... Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kbanto

Antall Innlegg : 26
Registration date : 11.11.2008

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   20/2/2010, 00:17

Ta kjølevæske på en klut og stryk over pussern. Burde løyse prblemt en god stund.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
paulsen79

Antall Innlegg : 10
Registration date : 03.02.2010

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   20/2/2010, 03:10

vask ruta og pussarn med en klutt med tynner.er vinter og salt nå.funker d.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   25/11/2010, 21:08

Inbreak skrev:
Spekulerar på å bestille meg slike (passar ikkje til Mondeo), for så å flytte over virkarbladet frå desse til originalramma:

[url=http://www.sweep-shine.no/shop/index.php?categoryID=143
http://www.sweep-shine.no/shop/index.php?categoryID=143[/quote[/url]]

Har bestilt desse i staden no; http://www.sweep-shine.no/shop/index.php?categoryID=142
Sidan eg berre skal bruke viskarbladet betalar eg ikkje dobbel pris for ei ramme eg ikkje skal bruke.
Litt arbeid med å tre inn bladet på ramma til Ford viskarane ein halvecentimeter om gangen, men trur nokk garantert dette blir verdt det.
Silicon bør vere bedre enn gummi i kulda, og med eit års garanti bør det fungere....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Dårlig vindusviskere?   

Til Toppen Go down

Dårlig vindusviskere?
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Min Bmw 518i E34
» NULL lyd fra subwoofer
» Oljetrykk
» XL 600 trekker dårlig
» Håper dette bare er en dårlig drøm jeg har, og at jeg snart våkner fra marerittet??