Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Auto innfellbare speil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
tacomodo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 52
Registration date : 29.01.2010

PosteTema: Auto innfellbare speil   5/2/2010, 23:39

Jeg vet det er en thread her et sted om akkurat det samme, men jeg finner den f*** ikke igjen.

Er det slik at speilene skal felle seg inn automatisk når man låser bilen? Kom dette på senere modeller eller skulle den vært på min 2007 Ghia X også?
I manualen står det i alle fall
Sitat :
The mirrors will fold automatically when
you lock the vehicle with the key, the
remote control or a keyless entry system
request. The mirrors will unfold when you
unlock the vehicle with the key, the
remote control, a keyless entry system
request, the driver's interior door handle
or starting the engine.
men det er vel for 2009 eller 2010 den manualen gjelder.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://tacomodo.com
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Auto innfellbare speil   6/2/2010, 02:08

På din må du nokk manuelt felle dei inn med knappen rett framfor der du åpnar siderutene. Prøvekøyrte ein 2008 modell hausten 2008. Denne var slik. På min 2009 modell går dei derimot automatisk inn når eg låser bilen. Men eg har også knapp for manuell innfelling. I og med at det går ann å manuelt felle dei inn, burde det ikkje vere problem å få programmert om bilen slik at dette skjer automatisk. Sjekk med verkstedet ditt. Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tacomodo
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 52
Registration date : 29.01.2010

PosteTema: Re: Auto innfellbare speil   6/2/2010, 08:38

Ah ok, takk for svar.

Jeg tror nesten det er like greit at de ikke går inn hver gang jeg låser bilen. Det hadde blitt mye slitasje gjennom tiden tror jeg.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://tacomodo.com
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Auto innfellbare speil   6/2/2010, 12:25

Det er veldig greit å ha om ein f.eks bur i by, og parkerar ein del på trange plassar. Mens for ein som bur i distriktet er det gjerne ikkje like nødvendig. Derfor synst eg det hadde vore greit om det var mulig å stille dette inn SJØLV i menyoppsettet, slik at ein kunne deaktivere / aktivere det slik ein sjølv ville. Slik er det f.eks på broderen sin C-klasse. Men dette kan jo selvfølgelig ikkje overformyndande Ford tillate.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tdci
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 643
Registration date : 29.11.2007

PosteTema: Re: Auto innfellbare speil   6/2/2010, 12:44

På min 08 er det man. Og det er en stor fordel, kjører en del med camping vogn og har cv speil festet på bilspeilene, Cv speilene har en støtte stang som skal stabilisere speilet. hvis det hadde vært auto innfelling ville det vært et kjempeproblem. Og ha speil foran på skjermkanten passer ikke noe særlig bra. Det blir gjerne 800mil om sommeren og bedre trekkvogn finnes ikke!!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Auto innfellbare speil   6/2/2010, 13:41

tdci skrev:
På min 08 er det man. Og det er en stor fordel, kjører en del med camping vogn og har cv speil festet på bilspeilene, Cv speilene har en støtte stang som skal stabilisere speilet. hvis det hadde vært auto innfelling ville det vært et kjempeproblem. Og ha speil foran på skjermkanten passer ikke noe særlig bra. Det blir gjerne 800mil om sommeren og bedre trekkvogn finnes ikke!!!

Eit godt argunemt for at Ford virkelig burde fått ut fingeren og gjere tilgjengelig litt innstillingar i menyane slik at ein sjølv kunne få velge korleis ein ville ha det. Synst det er greit med autoinnfelling, men kunne samtidig tenkt meg å kunne kople det ut og periodevis for å spare for slitasje. Spesielt no i kulde og snø. Men det virkar ikkkje akkurat som om Ford er interessert i verken å formidle vidare kundeønsker eller høyre på kundane. Overformynderi kallar vi vel slikt? Skulle nesten tru Ford var ein kommuniststat....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kimster

Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2010

PosteTema: Re: Auto innfellbare speil   21/6/2010, 21:31

Kan verkstedet koble ut dette at speilene klapper inn automatisk?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Auto innfellbare speil   22/6/2010, 01:08

Det går ikke på biler som ikke har "G-modul". Jeg har prøvd, men verkstedet sa det ikke gikk på tidlige leveringer (min er april 2008).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Auto innfellbare speil   Today at 20:37

Til Toppen Go down

Auto innfellbare speil
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 2 stk speil. Til boble? Nedsatt pris!!!
» Omega b "steinmetz"
» noen med erfaring med HD 883?