Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Klakking i forstilling

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   6/12/2010, 22:40

Det med bass og diskant til 0 tror jeg har med frakobling av strøm å gjøre. Skjedde det samme med min i sammenheng med batteribytte. Når unga og kjerringa ikke er med spiller jeg på "are u nuts" med equalizer satt på rock. Godt med trykk i bassen og ingen ting å klage på. Vurderte å bytte elementene i dørene til noen passende infinity men iflg montøren på Strømmen bilradio ville jeg ikke merke mye forskjell fra de høytalerne jeg allerede hadde. Godt nok originalt altså. Han kunne dog anbefale en aktiv sub om man ønsket mer dypbass og det får man jo på 2011 som opsjon
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   7/12/2010, 10:24

biggame skrev:
Det med bass og diskant til 0 tror jeg har med frakobling av strøm å gjøre. Skjedde det samme med min i sammenheng med batteribytte. Når unga og kjerringa ikke er med spiller jeg på "are u nuts" med equalizer satt på rock. Godt med trykk i bassen og ingen ting å klage på. Vurderte å bytte elementene i dørene til noen passende infinity men iflg montøren på Strømmen bilradio ville jeg ikke merke mye forskjell fra de høytalerne jeg allerede hadde. Godt nok originalt altså. Han kunne dog anbefale en aktiv sub om man ønsket mer dypbass og det får man jo på 2011 som opsjon

Ja jeg tror heller ikke det er noe galt med elementene, problemene ligger i resonans i dørene og annet interiør. Det er mye skrangel i sammenføyninger og montasjer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   8/12/2010, 18:50

Hmm, lurer litt på hvordan tråden 'klakking i forstilling' plutselig kan begynne å handle om høyttalere. Ja jeg vet jeg lurte på om folk ikke hørte klakkingen pga musikk, men likevel Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   8/12/2010, 21:43

sven skrev:
Hmm, lurer litt på hvordan tråden 'klakking i forstilling' plutselig kan begynne å handle om høyttalere. Ja jeg vet jeg lurte på om folk ikke hørte klakkingen pga musikk, men likevel Very Happy

selv med volumet oppe mot 20 kjenner jeg klakkingen i pedalene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   9/12/2010, 20:19

Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
sven skrev:

Hæh? Kjenne det i pedalene? Jeg er ganske følsom selv, men det er vel litt i overkant?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   9/12/2010, 21:14

sven skrev:
Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
sven skrev:

Hæh? Kjenne det i pedalene? Jeg er ganske følsom selv, men det er vel litt i overkant?

Har ikkje demparklakking eg kjenner i pedalane, men konstant veistøy som går rett i pedalar, ratt, i grunnen heile bilen.
Til tider er det så gale at under ein time køyring på litt grov asfalt er nokk til at det ikkje lenger kjennest ut som det er mine eigne armar som styrer rattet.
Dette kan umulig vere bra over tid, så spekulerar nesten på om det er på tide å kople inn helsetilsynet....? lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   7/1/2011, 10:51

Hmm, jeg tror bilen din (Inbreak) og den tidligere bilen til Yes! (tidligere HmmTja) må være noe for seg selv.

Uansett, tilbake til temaet, som er klakking i forstilling. De hadde bilen inne til kontroll i går og fikk lett fram ulyden. De ville forsøke å bytte støtdemper igjen. Det viste seg at den støtdemperen som ble byttet forrige gang IKKE var av den nye typen selv om det ble hevdet. Dermed bør det byttes til støtdemper med nytt delenummer neste gang, så får vi håpe at det hjelper.

Kort historikk:

2009 TDCi med sportfjæring.

Klakking i venstre støtdemper ved 7000km.
Støtdemper og lager på toppen byttet på garanti. Problem løst.
Klakking i venstre støtdemper kom tilbake ved 14000km.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   7/1/2011, 12:12

sven skrev:
Hmm, jeg tror bilen din (Inbreak) og den tidligere bilen til Yes! (tidligere HmmTja) må være noe for seg selv.

Uansett, tilbake til temaet, som er klakking i forstilling. De hadde bilen inne til kontroll i går og fikk lett fram ulyden. De ville forsøke å bytte støtdemper igjen. Det viste seg at den støtdemperen som ble byttet forrige gang IKKE var av den nye typen selv om det ble hevdet. Dermed bør det byttes til støtdemper med nytt delenummer neste gang, så får vi håpe at det hjelper.

Kort historikk:

2009 TDCi med sportfjæring.

Klakking i venstre støtdemper ved 7000km.
Støtdemper og lager på toppen byttet på garanti. Problem løst.
Klakking i venstre støtdemper kom tilbake ved 14000km.

Det kan du trygt skrive under på at dei er.
Det er nesten sånn det er på grensa til fristande å berre køyre bilen til vrak for å få ut ny på forsikringa.
Men er det verdt å kanskje ofre livet og forsikringsbonusen for det.....

Dei siste vekene har også min begynt med demparklakking, spesielt på fartshumpar ol. Både framme og bak.
Mulig det er baksetene som ligg og klaprar av og til, men ikkje alltid.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
CBR 1000 F

Antall Innlegg : 5
Registration date : 17.10.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   19/2/2011, 09:47

Hadde bilen inne i går for sjekking av dempere etter klakking på begge sider, skal skifte disse, men på Biltrend AS, 8400 Sortland sier det at en oppdatering på demperne er på tur , så jeg venter med skifting til disse kommer:-) Nydelig service på Biltrend, bilen var nyvasket utvendig og støvsuget innvendig, og matter vasket da jeg hentet bilen:-)))))))
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 85
Registration date : 10.02.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   19/2/2011, 17:40

hei CBR 1000 F jeg å har problemet med klakking i forstilling. jeg har allerede fått byttet lager på toppen av støtemper å det ble da stille. men gikk ikke lang tid før problemet var der igjen å nå har jeg lyden på begge sider. hørte du noe om når oppdateringen av dempere ville skje?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
CBR 1000 F

Antall Innlegg : 5
Registration date : 17.10.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   19/2/2011, 18:37

Dem sa at de har fått beskjed fra Ford Norge at det ikke er lenge til.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TheBull

Antall Innlegg : 11
Registration date : 06.12.2009

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   19/2/2011, 21:19

Jeg har fått time på verksted på torsdag. Bytte av dempere(ny type).
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   11/3/2011, 21:18

hei. var i dag hos forhandleren min å tok opp klakkinga i forstillingen. de hadde ikke fått noe melding om noe oppgradering på nye dempere.han lurte på om noen hadde fått ett skriv om det. han mente det ble sendt ut brev til eierene av mondeoene om det var slik..

så fint om jeg fikk noe svar på om noen av dere har fått noe skriv eller bare hørt det av forandler?? å ble det eventuelt bra etter bytte?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
TheBull

Antall Innlegg : 11
Registration date : 06.12.2009

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   11/3/2011, 21:30

Jeg har ikke fått noe skriv. Var forhandler som sa dem hadde fått go fra FMN. På min bil ble det byttet til dempere med nytt delenummer sa mannen i skranken. Han kunne heller ikke nå garantere at klakkingen ikke kom tilbake.... hmmmm. Har brukt bilen i 2 uker etter bytte nå, ikke merket klakking!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   11/3/2011, 21:37

hei TheBull. jeg har allerede byttet lageret på toppen av støtdemper på venstre side på rundt 6000km å det gikk vel 6000 - 7000 km så kom det tilbake. nå ha bilen gått 45000 å nå er jeg vel dritt lei lyden.. fikk beskjed om at de skulle bytte støtdempere på begge sider siden lyden er på begge sider.. tydelig en svakhet der desverre.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   11/3/2011, 22:02

Blir hele støtdempersystemet, støtdemper lager osv byttet? Min 08 har nå rullet 140000km uten klakking. 10000 km igjen til garantien går ut.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   11/3/2011, 22:29

ja alt sammen skulle byttes denne gangen. var bare lageret som ble byttet første gang, er en irriterende lyd. skal bli deilig å få det bort å håper det forblir borte. hvordan garanti har du? 150000km? var 100000 eller 3år på min
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   12/3/2011, 09:37

Kjøpte bilen brukt. Fikk 2 års ford norgesgaranti / 40000km eller maks 150000 km. Kan jo være støtdempere er byttet tidligere, men da må dette være lenge siden da bilen sto en stund til salgs før jeg kjøpte. Og skjønner at klakkingen har komt ganske raskt tilbake etter enkeltes bytter.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   15/3/2011, 10:24

Frankern: Hvis bilen din er rullet 140K uten klakking tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for.

Etter min erfaring tar det mellom 7 og 15K før de begynner å lage ulyder.

Forrige gang jeg snakket med mitt lokale verksted sa de at de hadde hørt om problemet på venstre side, men ikke på høyre. De sa også at det var ny type dempere, men at de trodde dette kun gjaldt venstresiden.

Er det noen som har noe mer håndfast info om dette som jeg kan henvise til ovenfor forhandleren? Høyresiden er også begynt å lage lyd nå :-(
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   17/3/2011, 05:25

hei. leverte bilen inn i går for at der skulle bytte støtdempere. da jeg kom ned ditt hadde han ikke fått lov å bestille delene før de hadde sjekket det. kommer vel ned ditt når jeg skal hente den å får høre det jeg helt sikkert vet, (nei de hører ikke noe klakking de) det er flere som nå har sitti på med meg som å hører lyden.. virker ut som ford systemet har litt vanskelig får å ordne problemer kunden har.. jeg har nå en leiebil hos de en 2009mod mondeo trend tdci 115hk. å ja den den er på vei til å begynne med klakking den å..

så får bare vente å se til jeg henter bilen å se hva de sier.. ikke tru på de finner feilen. hørte vel ikke lyden en gang...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 649
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   17/3/2011, 06:15

Fikk byttet allt på v.side på min. Ble bedre i max uke, nå er det tilbake.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   17/3/2011, 10:12

fikk byttet begge demperne på min.ingen problem hos meg var det sånn at jo flere minus ute jo mer fremtredende var klakkingen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
john
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 119
Registration date : 03.04.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   17/3/2011, 10:13

dvs om sommeren merket jeg ingen klakking!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   17/3/2011, 18:33

Temperaturforskjeller har lite å si for meg/på min bil. Klakkingen er til stede om sommeren også
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   23/3/2011, 21:13

hei. da fikk jeg bilen tilbake på fredag. ferdig reparert. de hadde først byttet lagret på toppen av støtdemperen på begge sider. å tok seg en prøvetur å det gikk ikke lang tid før lyden kom tilbake. så mekanikeren hadde fått ett bilde av støtdempersystremet å der fant de ut at det manglet en del som aldri har vært montert. da jeg hentet bilen hadde forhandler allerede bestilt dette til flere biler.. kommer tilbake med mer info om jeg merker om klakkingen kommer tilbake
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   Today at 02:40

Til Toppen Go down

Klakking i forstilling
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Forstilling sett Audi/Passat
» Jaguar garasjen på Herøy