Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Klakking i forstilling

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
Allan

Antall Innlegg : 20
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   16/3/2010, 22:20

Fikk igjen bilen i går. 2 nye støtdempere ble montert. Ingen ulyd å høre nå. Skal følge med på lydene vidre fremover.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   18/3/2010, 19:19

Inbreak skrev:
Har hatt ekstra problem med klakking i vinter, men det er liksom forskjellig frå gang til gang. Det er sikkert aldri på same hjul 2 gangar etter kvarandre. Har i tillegg høyrt meir gummiknirking mange gangar, heller enn klakking. Andre med slik erfaring?

Sånn er det. Det klakker her og det klakker der. Det er nok noe temperaturavhengig, i tillegg er det slik at vinkel på for eks fartsdump kontra bilens fart spiller inn. Det kan klakke i det som ser ut som snille dumper, mens det ikke klakker i de som ser større og styggere ut. Eller motsatt. Kjører man over en bru med åtte skjøter i astfalten som for øyet ser ganske like ut kan det klakke i to av dem.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
JEH

Antall Innlegg : 18
Registration date : 14.10.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   21/3/2010, 12:31

Jeg hadde nettopp bilen inne til 40000-service. Ga beskjed om klakking/banking i forstillinga ved bestilling av service. Helt borte når jeg fikk den tilbake. Fikk verkstedet til å rette en feilmelding på navigasjonen også. Hva som er gjort vet jeg ikke. Går det an å få ut en verkstedslogg på slikt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 109
Registration date : 15.11.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   21/3/2010, 14:29

Du kan så vidt jeg forstår få ut slikt i etis, men de opplysningene er betalingstjeneste.

Har foreløbig hørt om to ting kan lage lyder i forstilling. Det ene er demperne, det andre er gummiforingene til stabilisatorstaget som sitter mer midt under bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
orjanskj@online.no

Antall Innlegg : 2
Registration date : 16.03.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   23/3/2010, 21:11

Jeg har også hatt problemer med klakking i forstillingen. Resultatet er 5 verkstedbesøk senere. begge demperne foran samt støtdemperputer og gummipakninger i forstillingen er byttet ut. Nå er lyden borte og jeg er fornøyd. Alt skiftet på garanti
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 200

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   8/4/2010, 21:28

Da er venstre støtdemper + lager/foring på toppen skiftet i dag på 9300km (ulyd vært til stede fra ca 7000km)

Bilen er nå klakkefri. Satser på at den forblir slik

Reklamasjonssak
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
JAM

Antall Innlegg : 8
Registration date : 27.04.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   27/4/2010, 23:02

Jeg har også hatt dette problemet på venstre side foran på min 2009-modell siden den var ny. Støtdemper ble byttet på garanti, men klakkingen kom igjen etter et par måneders kjøring i vinter. Jeg reklamerte igjen, men karen på verkstedet (Bilia Økern) sa at det ikke var noen vits å bytte igjen da det er en svakhet med den/de første produksjonsserien(e) med støtdempere. Svakheten går på at det er noe i støtdemperen som ikke tåler kulde så godt, og dermed går i stykker. Han anbefalte å vente til Ford har fått tømt lagerene sine for disse demperene, men det høres jo litt passivt ut av Ford/Bilia når dette er et kjent problem....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
KnutB

Antall Innlegg : 263
Registration date : 25.08.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   27/4/2010, 23:42

Virker som det er gjengs tone fra Bilia Økern. Jeg byttet til Røhne & Selmer, Ensjø. Har ikke angret et sekund.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   28/4/2010, 00:55

JAM skrev:
Jeg har også hatt dette problemet på venstre side foran på min 2009-modell siden den var ny. Støtdemper ble byttet på garanti, men klakkingen kom igjen etter et par måneders kjøring i vinter. Jeg reklamerte igjen, men karen på verkstedet (Bilia Økern) sa at det ikke var noen vits å bytte igjen da det er en svakhet med den/de første produksjonsserien(e) med støtdempere. Svakheten går på at det er noe i støtdemperen som ikke tåler kulde så godt, og dermed går i stykker. Han anbefalte å vente til Ford har fått tømt lagerene sine for disse demperene, men det høres jo litt passivt ut av Ford/Bilia når dette er et kjent problem....

Det seier vel det meste om Ford om det er tilfelle. Er det feilproduksjon på ein del må dei for pokker få fjerna og destruert faenskapet og bli kvitt det, heller enn å prakke det på uskyldige kundar. Slik går det rett og slett berre ikkje ann å holde på.

Har lest litt om Volvo V70 også, og det er vel litt av dei same problema der også, og vil anta det gjerne er ein heil del Ford delar inne i bildet. Men der skal det vistnokk vere ei gummiforing som er av alt for hard gummi, spesielt om vinteren blir det problem.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   28/4/2010, 12:06

Denne evindelige saltingen gjør ikke oppgavene for bilene noe lettere heller. Salt ødelegger alt, også gummiforinger
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   28/4/2010, 19:11

Skjønner at du er misfornøyd Inbreak, men vi har forstått poenget tror jeg. Kjøp deg noe annet og post på den nye bilens Forum i stedet. Blir ikke så veldig konstruktivt dette eller?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   28/4/2010, 21:05

biggame skrev:
Skjønner at du er misfornøyd Inbreak, men vi har forstått poenget tror jeg. Kjøp deg noe annet og post på den nye bilens Forum i stedet. Blir ikke så veldig konstruktivt dette eller?

Så det er heilt i orden å selge "defekte" delar til (uvitande tullingar) kundar også nå altså? Til tross for at ein veit om problemet. Det blir jo akkurat det same som Toyota nettopp har fått ei klekkelig bot for i USA, der dei har kjent til diverse problemer i årevis og holdt kjeft. Kva trur du hadde skjedd med f.eks ei kjøttbedrift som bevist hadde distribuert og solgt bederva og infisert kjøt?

Men du får meine kva du vil, skal huske på det neste gang du klagar på noko.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
biggame
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 451
Registration date : 25.10.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   28/4/2010, 22:59

My point exactly! Til og med ærverdige Toyota er ute å kjører men det er likevel tillatt for det er Toyota??. Eierne er super lojale ifølge siste undersøkelse. Jeg blir hvertfall ikke mer fristet. Se på Audi og VW som bevisst byttet ut dårlige bærebruer med nye fra samme batch. Mazda hadde problemer med oljepumpe som førte til havari som de var klar over. Opel med kamaksler som får for dårlig smøring, lykter på Toyota som smuldrer opp.... Kan gjerne fortsette med flere bilmerker men du skjønner poenget. Har selv ikke hatt problemer med min (2 år og 30 K) og nyter hver km. Alle biler uansett merke har et eller annet plukk også Ford (ja jeg vet du har hatt mer en de fleste), så jeg mener du ikke trenger å gjenta deg selv på alle poster.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   29/4/2010, 11:09

Inbreak skrev:
JAM skrev:

Det seier vel det meste om Ford om det er tilfelle. Er det feilproduksjon på ein del må dei for pokker få fjerna og destruert faenskapet og bli kvitt det, heller enn å prakke det på uskyldige kundar. Slik går det rett og slett berre ikkje ann å holde på.

Har lest litt om Volvo V70 også, og det er vel litt av dei same problema der også, og vil anta det gjerne er ein heil del Ford delar inne i bildet. Men der skal det vistnokk vere ei gummiforing som er av alt for hard gummi, spesielt om vinteren blir det problem.

Vist du kallar dette å gjenta meg sjølv så veit jaggu ikkje eg......

Og om så er tilfelle med utbredelse av bevist bruk av "defekte" delar, så burde virkelig diverse forbrukarorgan, og EU for den del, virkelig ta affære etter kvart. For det er jo rett og slett svindel, og burde blitt straffa med lange fengselsstraffer for dei ansvarlige, og bøter i milliardklasse. Håpar EU tar affære mot Toyota og gir dei ei saftig bot i Europa også, om så berre for å statuere eit eksempel.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   3/12/2010, 19:48

... og der var ulydene tilbake i venstre støtdemper foran. Bilen er nå gått 14000. Den første begynte å bære seg på 7000km.

Venstre støtdemper på Mondeo 2009 tåler visst bare 7000km før den begynner å skrangle.

Sad
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   4/12/2010, 22:36

Er det virkelig ikke flere av dere Mondeo-eiere som har samme problem, eller er det bare at dere ikke hører det? (musikk, viftestøy osv.)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   4/12/2010, 22:43

Min har gått 137000 km nå. Og hører ingen lyd heldigvis. (enda, bank i bordet) Wink
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 667
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   5/12/2010, 01:16

Har fått det på min også. har gått ca 11000km. Skal i følge ford ha de nye oppgraderte demperne.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   5/12/2010, 12:30

Fullt av diverse lydar i min og, som ikkje var der når den var ny. Rasling i oppheng til sikkerhetsbelte framme, knirking i midtkonsollområdet, førarsete sjølv med ny ramme, baksetene ligg og "klaprar" litt av og til, knepping i dørene, og diverse slaglydar i demping / oppheng av og til som er veldig variabel og sporadisk, svak klikking i låsemekanismen for justering av rattstammen ++. Skrur opp musikken for å overdøyve dette for ikkje å bli fullstendig hjernevaska, men det er ikkje alltid det hjelper heller, når enkelte bassfrekvensar framprovoserar klikkelydar i dørene, og høgrte framre diskant og / eller kanal er delvis sprengt på enkelte frekvensar. Forhandlar "vekkforklarar" det med materialvalg for prisen sin del, sett i forhold til premiumbil, men det er faen ikkje mitt problem eller min feil. Ein billig kjipabil til under halve prisen er sikkert ikkje værre på ulydar, og var det hjernevasking og støy eg ville ha kunne eg like godt sett på ein radiokanal (dvs. dei aller fleste kanalar) med musikk eg ikkje likar gratis, i staden for å føle meg svindla for ein halv mill....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   5/12/2010, 12:50

På vår 2008 mod. (som nå står for omlevering) har fått byttet støtdempere og oppheng to ganger på venstre forhjul. Klakk og knirkelydene kom tilbake i sommer. Jeg fikk vite at dette har med noen komponenter som ikke tåler nordiske kaldeforhold, samt at det er noe med "Dog-bone" opphenget. Dette skal vist nok være forbedret på 2011 modellen. Time will show!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   5/12/2010, 12:58

Inbreak skrev:
Skrur opp musikken for å overdøyve dette for ikkje å bli fullstendig hjernevaska, men det er ikkje alltid det hjelper heller, når enkelte bassfrekvensar framprovoserar klikkelydar i dørene, og høgrte framre diskant og / eller kanal er delvis sprengt på enkelte frekvensar.

Ha ha - jeg har klagd på akkurat det samme. Verkstedet mente jeg spilte feil musikk (Deathcab for Cutie, Erlend Øye, Bjørn Torske, Clash, Kempf Trio Bethoovens Pianosonatos for three pianos, Tom Waitz, Madrugada, Stravinsky, Metallica, Megadeath, Depeche Mode, osv. Min musikksmak er meget bred, og jeg spiller ikke unormalt høyt. Men de mente at musikken jeg spilte var for mye basspreget. Da jeg hentet bilen hadde de justert ned bass og treble ned til 0! Jo resonanslydene fra dørene var nesten borte - men all musikken hørtes ut som om den var spilt via VHF.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   5/12/2010, 13:13

Du selger vel den bilen du får omlevert da etterhvert, og kommer deg over på et annet merke, siden du er så missfornøyd med ford....?? Er vel gjerne det eneste rette.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   5/12/2010, 13:23

Frankeren skrev:
Du selger vel den bilen du får omlevert da etterhvert, og kommer deg over på et annet merke, siden du er så missfornøyd med ford....?? Er vel gjerne det eneste rette.

Nei å selge en bil jeg "kjøper" for KOK 1.50 per kjørte km på omlevert bil kommer ikke på tale. Dessuten er Mondeoen en meget god bil å kjøre, og med alt det utstyret vi har, måtte vi ha kjøpt en BMW 5-serie til 800' for en tilsvarende bil.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   6/12/2010, 20:22

Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
Inbreak skrev:
Skrur opp musikken for å overdøyve dette for ikkje å bli fullstendig hjernevaska, men det er ikkje alltid det hjelper heller, når enkelte bassfrekvensar framprovoserar klikkelydar i dørene, og høgrte framre diskant og / eller kanal er delvis sprengt på enkelte frekvensar.

Ha ha - jeg har klagd på akkurat det samme. Verkstedet mente jeg spilte feil musikk (Deathcab for Cutie, Erlend Øye, Bjørn Torske, Clash, Kempf Trio Bethoovens Pianosonatos for three pianos, Tom Waitz, Madrugada, Stravinsky, Metallica, Megadeath, Depeche Mode, osv. Min musikksmak er meget bred, og jeg spiller ikke unormalt høyt. Men de mente at musikken jeg spilte var for mye basspreget. Da jeg hentet bilen hadde de justert ned bass og treble ned til 0! Jo resonanslydene fra dørene var nesten borte - men all musikken hørtes ut som om den var spilt via VHF.

Hehe, då kan ein virkelig begynne å lure på kva poenget er med å levere eit anlegg ein ikkje kan bruke til ein dritt. Og no leverar dei også premium anlegg med sub? LYKKE TIL FORD!!! lol!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   6/12/2010, 21:33

Inbreak skrev:
Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
Inbreak skrev:

Hehe, då kan ein virkelig begynne å lure på kva poenget er med å levere eit anlegg ein ikkje kan bruke til ein dritt. Og no leverar dei også premium anlegg med sub? LYKKE TIL FORD!!! lol!

Ja den premium saken med 9 høyttalere gleder jeg meg til å sette på prøve.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   

Til Toppen Go down

Klakking i forstilling
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 6Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Forstilling sett Audi/Passat
» Jaguar garasjen på Herøy