Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Klakking i forstilling

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
AvInnlegg
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg: 51
Registration date: 10.02.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   17/2/2010, 20:00

sven skrev:
tobbis: Jeg har vært ute på prøvetur sammen m/mekaniker, og han hørte lyden. Jeg har fått time til kontroll i neste uke

Hei igjen. Da håper jeg at dette ordner seg å at bilen blir fri for klakking. Lykke til. jeg skal selv prøve på nytt får å få ordnet min.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg: 137
Registration date: 20.12.2009

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   18/2/2010, 09:57

Thanks, jeg gir en tilbakemelding
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   24/2/2010, 10:07

Da har de hatt bilen inne på kontroll. De vil bytte venstre støtdemper og lageret på toppen. De hevder forstillingskontroll/kontroll av spissing ikke er nødvendig

Har time 3/3/2010
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tobbis
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg: 51
Registration date: 10.02.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   3/3/2010, 21:36

hei Sven.

hvordan har bilen blitt etter bytte av støtemper å lageret på toppen?

hilsen tobbis.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   4/3/2010, 09:34

Hei tobbis: Jeg skulle egentlig ha byttet denne i går, men de ringte meg i forrige uke for å fortelle at støtdemperen var restnotert på lager i tyskland, så de visste ikke når de kunne få den. Så hele greia ble utsatt.

Jeg tenkte selvfølgelig for meg selv at det sikkert er fordi det går så mange av dem ;-)

Jeg har ikke fått noe nytt tidspunkt enda
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Allan

Antall Innlegg: 20

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   4/3/2010, 13:31

Jeg hadde bilen inne til en etterkontroll i går. Ba dem sjekke støtdemperne foran for ulyd. Fikk time om bytte den 15/3. Dette gjelder en 2008 modell ca 30000km
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
perhansen

Antall Innlegg: 10
Registration date: 10.04.2008

PosteTema: Klakkingen er mest hørbar på vinterstid   9/3/2010, 23:20

Jeg har hatt klakking på begge sider fra ca. 4000 km. Årsaken til at jeg først fikk det da, er at lyden er mest hørbar, når utetemperaturen er lav. Derfor er det best å få fikset dette vinterstid. Kverneland Bil skulle fikse dette, men de hørte vistnok ingenting da bilen var inne. Ganske utrolig, når alle som sitter på med meg undrer seg over de stygge lydene fra forstillingen. Det ødelegger hele nybil-følelsen, for jeg har ikke hatt andre problemer med bilen enn dette. Jeg har en Focus 2006 også, og det er en "drøm" å kjøre denne innimellom og kunne kjøre i fartsdumper og på ujevn vei uten denne elendige klakkingen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
tetreb

Antall Innlegg: 4
Registration date: 11.03.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   11/3/2010, 07:57

har samme problem på min mondeo klakking på venstre side. skal på service i dag og skal få tilbake bil på lørdag. mondeo 2009 mod. 21000 km.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 449
Registration date: 19.11.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   12/3/2010, 16:54

Har hatt ekstra problem med klakking i vinter, men det er liksom forskjellig frå gang til gang. Det er sikkert aldri på same hjul 2 gangar etter kvarandre. Har i tillegg høyrt meir gummiknirking mange gangar, heller enn klakking. Andre med slik erfaring?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg: 109
Registration date: 15.11.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   12/3/2010, 19:01

Har fått igjen klakkingen på høyre side, bilen har gått kun 2-3000 km etter støtdemperbytte. Det rare er at jeg kan kjøre i ganske store dumper uten å høre noe, noen ganger kommer lyden, andre ganger ikke. I dag var det nok å ligge i ca 35 km med lett brems inn i en rundkjøring og en nesten ubetydelig skjøt i astfalten trigget lyden. Samtidig har jeg fått en annen men liknende lyd som høres ut til å komme fra et sted mer i midten av forstillingen og som er relatert mer til de gangene belastingen blir mer jevn på begge hjul og bilen fjærer dypere.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Allan

Antall Innlegg: 20

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   16/3/2010, 22:20

Fikk igjen bilen i går. 2 nye støtdempere ble montert. Ingen ulyd å høre nå. Skal følge med på lydene vidre fremover.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   18/3/2010, 19:19

Inbreak skrev:
Har hatt ekstra problem med klakking i vinter, men det er liksom forskjellig frå gang til gang. Det er sikkert aldri på same hjul 2 gangar etter kvarandre. Har i tillegg høyrt meir gummiknirking mange gangar, heller enn klakking. Andre med slik erfaring?

Sånn er det. Det klakker her og det klakker der. Det er nok noe temperaturavhengig, i tillegg er det slik at vinkel på for eks fartsdump kontra bilens fart spiller inn. Det kan klakke i det som ser ut som snille dumper, mens det ikke klakker i de som ser større og styggere ut. Eller motsatt. Kjører man over en bru med åtte skjøter i astfalten som for øyet ser ganske like ut kan det klakke i to av dem.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
JEH

Antall Innlegg: 18
Registration date: 14.10.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   21/3/2010, 12:31

Jeg hadde nettopp bilen inne til 40000-service. Ga beskjed om klakking/banking i forstillinga ved bestilling av service. Helt borte når jeg fikk den tilbake. Fikk verkstedet til å rette en feilmelding på navigasjonen også. Hva som er gjort vet jeg ikke. Går det an å få ut en verkstedslogg på slikt?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
hypnotic
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   21/3/2010, 14:29

Du kan så vidt jeg forstår få ut slikt i etis, men de opplysningene er betalingstjeneste.

Har foreløbig hørt om to ting kan lage lyder i forstilling. Det ene er demperne, det andre er gummiforingene til stabilisatorstaget som sitter mer midt under bilen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
orjanskj@online.no

Antall Innlegg: 2
Registration date: 16.03.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   23/3/2010, 21:11

Jeg har også hatt problemer med klakking i forstillingen. Resultatet er 5 verkstedbesøk senere. begge demperne foran samt støtdemperputer og gummipakninger i forstillingen er byttet ut. Nå er lyden borte og jeg er fornøyd. Alt skiftet på garanti
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

Klakking i forstilling

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 10Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Similar topics

-
» Corvette forstilling
» Jaguar garasjen på Herøy
» Sleipe bilder
» 1980 Opel kadett C
» volvo 360 glt