Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

Klakking i forstilling

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AvInnlegg
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg : 649
Registration date : 26.02.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   14/4/2011, 06:14

Hele navet
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
kimster

Antall Innlegg : 34
Registration date : 01.06.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   21/4/2011, 21:16

har byttet dempere foran 2 ganger pga klakking, først ved ca 10000 km hvor det varte ca 2000 km så kom lyden tilbake og nå er bilen gått 18000 og sist fredag byttet dem dempere, endeledd, foringer og bolter og noe annet småtteri. fikk beskjed at mekanikeren ikke hørte lyden mer etter bytte men da jeg hentet bilen og begynte på hjemturen kom samme drittlyden i første telehiv. og la om til sommerdekk idag og nå er bilen sinnsykt nervøs, drar til begge sider samtidig virker det nesten som, og rumpa virker å kaste seg litt sidelengs gjennom svingene... hadde liksom sett frem til å få sommerdekkene på og kjenne hvor god bilen virkelig er i svingene men d gikk å i dass.. bynner bli lei hele bilen..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
edurt

Antall Innlegg : 26
Registration date : 08.01.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   14/5/2011, 21:55

OG DEMPER VAR PROBLEMET
Etter å ha byttet alt av deler som kunne gi klakking var altså demperen synderen.
Ba om å få se den gamle demperen som har gått 60000km og den var fortsatt hel ingen lekkasje,men ved å bevegedemperen var det et helve... leven. Men forsatt ingen innrømmelse fra ford om at dette er noe de er kjent med..... Viste forøvrig til denne forumsiden.... og den ville de ikke kommentere. God service fra ford? Vet ikke helt jeg.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   15/5/2011, 14:33

Har i grunnen fått akkurat den same kommentaren frå verksmester på Kverneland bil i Bergen, det har vore tilnærma null problem med demparane. BULLSHIT frå ende til annen når ein les innpå her!! Set igjen med ein enkel følelse med ALT som gjeld Ford og service; der er NULL vilje til å vise forståelse eller interesse for feil folk har med bilen, og set igjen med ein føleløse av å bli sett på som ein jævla tulling og løgnar som ikkje har peilng på kva eg snakkar om. Det bekreftar vel i grunnen berre Autoindex resultatet til Ford nylig, nest siste plass. Og det forrundrar meg ikkje eit sekund når det er slik dei driv på, og der er Sotra Bil prikken over i-en. Makan til kjeltringar finst faen ikkje.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Julius

Antall Innlegg : 7
Registration date : 04.08.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   2/6/2011, 09:12

Jeg hadde også klakking på begge sider foran på mondeon, men hos meg viste det seg at det var innerskjermene som gikk borti fjørene, de hadde visst sett dette på flere mondeor hvor de har trodd at det var demperen som var ødelagt....

Men nå har jeg bestilt meg ny bil! Very Happy og det ble ikke no Ford.....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
plaumann

Antall Innlegg : 3
Registration date : 06.06.2011

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   16/6/2011, 16:56

Jeg har også hatt denne klakkingen, med med adaptivdt understell (IVDC) - skal inn på stamsaas på mandag og sjekke dette - håper de finner feilen og retter på garanti....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
wibo

Antall Innlegg : 13
Registration date : 27.12.2008

PosteTema: Begynner å bli mektig lei !!!!   13/8/2011, 19:23

Hadde min Mondeo på verkstedet på onsdag. For å utbedre "klakking" i demperne. Dem etter monterte noen gummi klosser !?
Fikk beskjed at nå var alt helt i orden. Hentet bilen onsdag kveld.
Merket en rar lyd høyre side foran. Tenkte ikke noe mer over det, før jeg var på en lenger tur i går.

Nå skraper det til tider veldig høyt. Vet ikke hva det er. Trodde først det var en løs inne skjerm som lå å skrapet i noe,
men alt virker fast. Begynner faktisk å lure på om det er noe som ikke er ettertrekt ordentlig etter utbedring.??
Noen som har vært borti noe lignende ?????

Begynner å bli dritt lei, etter ca 10 - 12 verksted besøk utenom service. Halvparten pga utbedring etter andre feil den har vært på verkstedet for.

Drar tilbake til Stamsaas fredrikstad i morgen, og har ikke tenkt til å være nådig......

wibo
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Anderwin
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 143
Registration date : 17.06.2011

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   14/8/2011, 14:04

Klag på dette og si at de må sjekke dette gratis for deg. ser ut som det er en del som er lei mondeo inne på dette forumet.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://www.retro1.no
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   16/8/2011, 13:18

jeg hadde 20-25 verkstedbesøk på den forrige mondeoen med bla klakkelyder i forstilling. Den bilen vi fikk omlevert har vært helt eksemplarisk. Faktisk er disse to modellene så ulike at det er to vidt forskjellige biler. Alt - absolutt alt er forskjellig på bilene. Alt oppleves mye bedre på den siste utgaven av Mondeoen. Ingen feil, ulyder eller smårask som irriterer - kun ren og skjær glede!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   16/8/2011, 21:52

Yes! (tidligere HmmTja) skrev:
jeg hadde 20-25 verkstedbesøk på den forrige mondeoen med bla klakkelyder i forstilling. Den bilen vi fikk omlevert har vært helt eksemplarisk. Faktisk er disse to modellene så ulike at det er to vidt forskjellige biler. Alt - absolutt alt er forskjellig på bilene. Alt oppleves mye bedre på den siste utgaven av Mondeoen. Ingen feil, ulyder eller smårask som irriterer - kun ren og skjær glede!

SÅ bra, fint å høre! cheers

Men du, det er litt kult å kjøre uten belte inn i garasjen da Laughing
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   18/8/2011, 10:33

Høres ut som min 2008 model Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   23/1/2012, 19:04

jaja, 24500km og klakkingen er venstre støtdemper foran er tilbake. Ble byttet for 1 år siden på 15500km og det skulle etter sigende være den oppgraderte versjonen. For noe søppel!!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   23/1/2012, 22:39

Det er fordi det ikke er støtdemperen det er feil med Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   24/1/2012, 12:37

Titanium x 2009 skrev:
Det er fordi det ikke er støtdemperen det er feil med Very Happy

Hva er det noe feil med da? Litt merkelig at når demperen byttes så forsvinner ulyden, for en liten stund i alle fall.

Kom med et litt bedre svar da tongue
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 79
Registration date : 26.07.2011

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   25/1/2012, 18:59

Feilen er en gummiforing og/eller lagringa som støtdemperen står i, var et vellkjennt problem iflg Ford i Ålesund, fikk bytta på garanti på min 2008 modell som jeg kjøpte brukt der ifjor sommer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   25/1/2012, 19:21

BeerBringer skrev:
Feilen er en gummiforing og/eller lagringa som støtdemperen står i, var et vellkjennt problem iflg Ford i Ålesund, fikk bytta på garanti på min 2008 modell som jeg kjøpte brukt der ifjor sommer.

Tja, Titanium X 2009 hevder jo at han har gummiforingen uten at det hjelper (se forrige side). Og problemet er dessverre ikke velkjent nok til at Bay Auto i Kristiansand har hørt om det i alle fall, selv etter bytte av 3 støtdempere på venstre side.

Virker som om det er mange teorier rundt nettopp dette, og det varierer fra person til person og fra verksted til verksted
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   25/1/2012, 19:23

Har dere klakking om sommeren?

Eller er det fra seint om høsten og gjennom vinteren?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   25/1/2012, 19:35

Titanium x 2009 skrev:
Har dere klakking om sommeren?

Eller er det fra seint om høsten og gjennom vinteren?

For min del er det hele året, men de to siste gangene har det begynt om vinteren. Når det først har startet slutter/avtar det ikke med plussgradene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   25/1/2012, 21:06

sven skrev:
BeerBringer skrev:

Tja, Titanium X 2009 hevder jo at han har gummiforingen uten at det hjelper (se forrige side). Og problemet er dessverre ikke velkjent nok til at Bay Auto i Kristiansand har hørt om det i alle fall, selv etter bytte av 3 støtdempere på venstre side.

Virker som om det er mange teorier rundt nettopp dette, og det varierer fra person til person og fra verksted til verksted

Forklaringen jeg fikk var at det var en produsent som ikke hadde overholdt produksjonsspesifikasjonene og laget foringer som kunne bli for harde under lav temp og ved aldring.
Og lagrene var også en feilprodusering hvor det er blitt byttet produsent på desse også. Ordrett sa verksmester "dette er et problem som vi kjenner til skjer på enkelte biler"
Og siden det var samme jobb å bytte lager som foring, så bytta de begge når de først holdt på, for å slippe dobbel jobb. Hos meg er ihvertfall klakkingen borte, har kjørt snart 8000 km etter dette blei bytta.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   25/1/2012, 22:57

BeerBringer skrev:
sven skrev:
BeerBringer skrev:

Forklaringen jeg fikk var at det var en produsent som ikke hadde overholdt produksjonsspesifikasjonene og laget foringer som kunne bli for harde under lav temp og ved aldring.
Og lagrene var også en feilprodusering hvor det er blitt byttet produsent på desse også. Ordrett sa verksmester "dette er et problem som vi kjenner til skjer på enkelte biler"
Og siden det var samme jobb å bytte lager som foring, så bytta de begge når de først holdt på, for å slippe dobbel jobb. Hos meg er ihvertfall klakkingen borte, har kjørt snart 8000 km etter dette blei bytta.

Kan du få tak i et delenummer på denne delen? For min del har ulydene kommet slik (tallene oppgir hvor langt bilen er kjørt totalt):

1. gang: 9000km
2. gang: 15500km
3. gang: 24000km

så, mellom 7000-9000km holder det for meg før det kommer tilbake
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
BeerBringer
Mondeoguru
Mondeoguru

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   26/1/2012, 18:04

sven skrev:

Kan du få tak i et delenummer på denne delen?

Delenr. 1539863, så det er sikkert en pakke det er snakk om i dette tilfellet.

Og så skriver min kontakt hos Ford følgende, Dette solgte vi 30 stk av i fjor. Et kjent "problem"......
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   26/1/2012, 18:23

1539863 er fjærbeinslageret.

Har byttet lager/ topp/ støtdemper på min men det klakker fortsatt.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   26/1/2012, 18:40

Titanium x 2009 skrev:
1539863 er fjærbeinslageret.

Har byttet lager/ topp/ støtdemper på min men det klakker fortsatt.

OK, men på min hjelper det altså å bytte demper, og eventuelt andre ting som følger med (lager e.l.), men bare for en begrenset periode dessverre
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   26/1/2012, 18:41

BeerBringer skrev:
sven skrev:

Kan du få tak i et delenummer på denne delen?

Delenr. 1539863, så det er sikkert en pakke det er snakk om i dette tilfellet.

Og så skriver min kontakt hos Ford følgende, Dette solgte vi 30 stk av i fjor. Et kjent "problem"......

Merkelig, men hva er holdbarheten etter at dette er byttet? Kan du kjøre 50.000 uten at det kommer tilbake?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Titanium x 2009
MondeoGeek
MondeoGeek

PosteTema: Re: Klakking i forstilling   26/1/2012, 18:54

Det hjalp på min noen mnd. også
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content