Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

2010 Mondeo Facelift

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
Telcontar

Antall Innlegg : 39
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 12:35

marsellus skrev:
Jeg har fått høre fra min forhandler at avkjølt hanskerom er standard på facelift. . .

Stemmer det faktisk, er standard fra laveste modell. Er sperret fra å laste opp noe fra jobben, men skal legge opp bilde fra brosjyren for Mondeo 2011 som jeg fikk lastet ned ved en tilfeldighet.

Da gjenstår kun dekktrykkovervåkning, får håpe det blir tilgjengelig.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
marsellus

Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.09.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 13:14

Ok. Er det den såkalte "presell" brosjyren du refererer til, eller har du fått kloa i den ordentlige brosjyren? Jeg har vært i kontakt med Ford sentralt og fått beskjed om at en skikkelig brosjyre ikke kan ventes før i november.
Selv har jeg en Ghia inne i bestilling med masse ekstrastæsj som en "konvertering" av en opprinnelig Ghia-x bestilling. Hadde vært fint å se flere bilder, samt fått en endelig bekreftelse på hvordan Dark Micastone vil fortone seg "live".
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 13:54

marsellus skrev:
Ok. Er det den såkalte "presell" brosjyren du refererer til, eller har du fått kloa i den ordentlige brosjyren? Jeg har vært i kontakt med Ford sentralt og fått beskjed om at en skikkelig brosjyre ikke kan ventes før i november.
Selv har jeg en Ghia inne i bestilling med masse ekstrastæsj som en "konvertering" av en opprinnelig Ghia-x bestilling. Hadde vært fint å se flere bilder, samt fått en endelig bekreftelse på hvordan Dark Micastone vil fortone seg "live".

Det er den 'presell' saken på ca. 5 sider. Ikke mye info, men ikke engang den ligger offisielt ute noe sted. Den var plutselig tilgjengelig som prisliste for S-Max på Ford.no i et par dager.

'Full fledged' versjonen kommer neppe før bilen er i butikkene. Snakket med forhandler igår og de får ikke biler inn før i Nov, men fult mulig at de får fargepalett om ikke lenge. Det hjelper ihvertfall å se på fargen ute i dagslys.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 17:37

Her finner dere presellbrosjyren.

http://www.e-pages.dk/ford_no/98/fullpdf/full4c90e73ff0f38.pdf

Fikk også bekreftet fra Ford i dag at forskjellen på stor navi med og uten pluss er en noe finere utførelse (finish) samt tilretteleggelse for utvidelse av anlegget med ryggekamera og premium sound. I den største navipakken med 10 høyttalere til 19000 kr er premium sound inkludert, og da har anlegget ekstern forsterker. Kamera er fortsatt ikke inkludert i prisen og må kjøpes som tillegg sammen med parksensor. For premium sound er det da en ekstra høyttaler i dashbordet og en sub som tar plassen til reservehjulet. Altså, ingen reservehjul. Så da kan man sitte der i veikanten og i alle fall nyte god lyd mens man venter på inntauing dersom lappesakene ikke fungerer.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 19:37

Da må jeg nok fjerne reservehjul i full størrelse fra oppsettet mitt.

Ingen som har fått no info om dekktrykkovervåkning?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 21:11

Det bør lett kunne avklares hos forhandler. Det som sies er at prislisten som nå er tilgjengelig er komplett. Det betyr at det som ikke er tatt med som valg der ikke er tilgjengelig på biler til Norge. Det er gjort noen justeringer på facelift. Noen valg har utgått, og gjelder hele Europa. Andre valg er fjernet kun for Norge. Bl.a. gjelder det 6CD skifter. Denne fås fortsatt i Tyskland, men Norge har fjernet den opsjonen. Merkelig synes jeg når man tilbyr dyre premium sound anlegg, men slik er det nå. Annet valg som er bortfalt er skvettlapper. Selvsagt kan disse fortsatt kjøpes og ettermonteres. Jeg vil tro at dekktrykksovervåking også er fjernet. Jeg vet også at baksetevarme er fjernet. Antar de har fjernet elementer som var lite etterspurt.

Og ja, du må fjerne reservehjul, både i full og redusert størrelse. Dette fremkommer hverken av prisliste eller oppsettet hos forhandler.

Forresten bra omtaler som er presentert i dag. Alt er blitt bedre. Og når utgangspunktet var bra, så kan vi bare glede oss over utviklingen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 21:56

Hadde faktisk setevarme bak i det opprinnelige oppsettet, men det måtte fjernes.

Synd at dekktrykkovervåkning forsvinner, hadde sett fram til å ha det (er jo tech geek, blir must have for sånne som meg ).

Skvettlapper hadde jeg glemt helt bort, det må jeg få dem til å montere såfremt de ikke stikker seg ut.

Omtalene idag lover bra ja, og 1146 biler forhåndsbestilt, det sier jo litt om forventningene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 23:32

Fikk vite at bakkestartassistent er borte. Da blir det automat i stedet på oss...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   16/9/2010, 14:24

Dekktrykkovervåkning er bekreftet fra min forhanlder også, at det ikke blir tilgjengelig.

Selger anbefalte ikke å ha skvettlapper bak, siden det ser stygt ut. Noen som faktisk har sett dette på en Mondeo?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   16/9/2010, 15:15

Telcontar skrev:
...Selger anbefalte ikke å ha skvettlapper bak, siden det ser stygt ut. Noen som faktisk har sett dette på en Mondeo?

Jeg har det på min 08-modell, originalmonterte både foran og bak. Synes slett ikke de er stygge, og er uansett mye penere enn lakkskadene man lett får uten skvettlapper.

Om 2011-modellene har samme skvettlapper vet jeg dog ikke, men bytter jeg til en slik blir det garantert med fire skvettlapper.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   16/9/2010, 16:06

Har nå selv skvettlapper på min 2008 både forran og bak. bilen ble bestilt uten. Synes faktisk bilen ser finere og faktisk lavere ut bakfra med skvettlapper. (den er ikke senket) Dette er sikkert pga at man da ikke ser så mye av hjulet. synes mondeo uten skvettlapper bak ser litt "styltete" ut
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   16/9/2010, 16:31

Telcontar skrev:
Dekktrykkovervåkning er bekreftet fra min forhanlder også, at det ikke blir tilgjengelig.

Selger anbefalte ikke å ha skvettlapper bak, siden det ser stygt ut. Noen som faktisk har sett dette på en Mondeo?

Berre i Norge den er utgått då skal tru, eller alle andre plassar og?
Kan ikkje heilt forstå kvifor dei fjernar eit slikt utstyr, for det er jo gull verdt, og er det ikkje nesten eit krav med run flat dekk?

Menmen, forhandlar skal i alle fall få sørge for at dette blir levert på bilen når eg får kriga meg til omlevering av katastrofebilen min.
Om dei så må trylle, så er det ikkje mitt problem.
Har det på bilen no, og skal ha det på neste og.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   16/9/2010, 17:00

Infosiden om den nye mondeoen på http://www.ford.co.uk/Cars er tatt bort - jeg stusset litt på det at den lå ute allerede nå. Sikkert en del forhandlere som har klagd fordi de sitter med lager av den gamle modellen.

Jeg venter spent på den nye komplette brosjyren på 2011 modellen...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   16/9/2010, 17:37

Da blir det skvettlapper på min også, både foran og bak. De skulle fikse det for samme kost som de fjerner full størrelse reserve hjul for.

Selger sa at dekktrykkovervåkning hadde vært problemmatisk med mye piping i tide og utide. Ikke vet jeg, men det var noe jeg garantert ville hatt.

Angående Ford.co.uk, var bra jeg rakk å ta screenshot av LED baklykta i videoen for avataren min
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   16/9/2010, 20:04

Telcontar skrev:
Selger sa at dekktrykkovervåkning hadde vært problemmatisk med mye piping i tide og utide. Ikke vet jeg, men det var noe jeg garantert ville hatt.

Har hatt eit par gangar eit hjul har "ramla ut" ei lita stund og komt igjen av seg sjølv.
Men i tide og utide vil eg ikkje akkurat kalle det, sjølv om det for min del likevel er fullstendig uakseptabelt sett i forhold til alt anna av feil på min.

Men skal dei fjerne dekktrykkopsjonen pga feil burde dei jaggu skjert ned utstyrslista, og bilen for den del, til beinet for det same...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   16/9/2010, 21:14

Jeg hadde 4 skvettlapper, og syntes det var elegant. Jeg hadde vel omtrent alt av utstyr på min, men ikke dekktrykksovervåking. Det var selger som frarådte meg å ha det, fordi det ble mye feilmåling og tilhørende skrikesignaler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
FordFan
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 139
Registration date : 19.04.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   16/9/2010, 22:50

Svettlapper ser stygge ut.
Jeg har ikke det på min bil, men smaken er som baken! Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   19/9/2010, 07:53

Se på disse to bildene av skinnseter. Den lyse synes å være perforert, men ikke den sorte. Antar at det er perforert skinn dersom en har ventilerte seter.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   19/9/2010, 08:34

Torz skrev:
Se på disse to bildene av skinnseter. Den lyse synes å være perforert, men ikke den sorte. Antar at det er perforert skinn dersom en har ventilerte seter.

Det er nokk synsbedrag.
Spør du meg er begge perforert.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   19/9/2010, 18:53

For meg ser de lyse perforerte ut, med hjelp av zoom så jeg ser absolutt ingen tegn til små hull i skinnet på det sorte setet.

Hadde perforerte skinnseter på min forrige bil og de hullene synes godt i sort skinn også.

Utsnytt av fullsize bildet jeg har av facelift Mondeo interiøret
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   20/9/2010, 13:23

Det er ikke lyst alcantara dette på bildet da?? Har ghia selv med lyst helskinn. dette er ikke perforert, men vet jo at alcantaraen er det.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   20/9/2010, 17:41

Her er en litt annen presell brosjyre som jeg fant hos Ford.de. Får se litt andre felger, men alt står på tysk.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   20/9/2010, 19:04

Godt å se at 2011 modellen nærmer seg konsept bilen:

(Tror jammen det blir en 2011 med slik farge og blå glass uten sota vindu... og 18" Y, og de eksos endesakene integret i karosseriet er utrolig tøft!)

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   20/9/2010, 19:14

Det er vel ikke lenge før disse variantene kommer...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   21/9/2010, 19:50

Her er foto av fargen Midnight sky.

Sea Grey

Sist endret av Torz den 22/9/2010, 20:05, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   Today at 18:21

Til Toppen Go down

2010 Mondeo Facelift
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 4 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 Similar topics
-
» Wheels Nats Norr Umeå 2010
» Power Big Meet 2010
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Boltsirkler til stort sett alle biler!!
» elektromotor til førersete mondeo