Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

2010 Mondeo Facelift

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
Telcontar

Antall Innlegg : 39
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   12/9/2010, 19:10

Valget står mellom brukt 5-serie mot ny Mondeo. Har ikke helt klart å bestemme meg enda. 5-serien har helt annen komfort og støybilde, men en 3 år gammel bil til 400k++....

Tar vel en avgjørelse i løpet av uka.

Har foreløpig satt opp Mondeo med Electric White, men fortsatt usikker på denne. Derimot så liker jeg ingen av de andre fargene som er tilgjengelig idag. Kanskje dark micastone eller midnight sky blue er noe for meg.

Kommer nok til å gå for Tectyl behandling, da dette vil gi enda mer demping mot hjulstøy. Koster 4500kr, men verdt det med 19" hjul oppsettet jeg har valgt.

Ellers så kan jeg også bekrefte at evt. bestilling av ny Mondeo med Powershift og førerassist pakken gir levering uti desember/januar, dog betyr det lite for min avgjørelse.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   12/9/2010, 20:05

Foreløpig beste bilde av midnight sky, men slike animasjoner er uansett ikke optimalt. Dersom man i animasjonen velger fargene dark micastone og moondust silver, så ser jo de helt identiske ut.http://www.ford.co.uk/Commercialvehicles/NewFiestaVan/ColoursAndTrims/mdp=i1204966828756
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   12/9/2010, 20:45

Torz skrev:
Foreløpig beste bilde av midnight sky, men slike animasjoner er uansett ikke optimalt. Dersom man i animasjonen velger fargene dark micastone og moondust silver, så ser jo de helt identiske ut.http://wwMidnight Skyw.ford.co.uk/Commercialvehicles/NewFiestaVan/ColoursAndTrims/mdp=i1204966828756

Midnight Sky er nok den jeg liker best av disse, er egentlig veldig lik den fargen jeg hadde valgt på et Audi A4 oppsett.

Får høre med selger om han vet noe mer, foreløpig så har han sagt at det er kun Electric White som er nytt.

Edit: Hvis du kikker på 'New S-Max' og 'Colours and trim' for denne, så finnes alle fargene der også. Siden S-Max har veldig lik front med nye Mondeo så gir det et enda bedre bilde, her i Midnight Sky.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
marsellus

Antall Innlegg : 7
Registration date : 13.09.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 10:43

http://cars.uk.msn.com/reviews/articles.aspx?cp-documentid=154615789

En ny test av Mondeo Facelift. Jeg sendte mail til "Honest John" vedrørende hans test og hvorvidt fargen på første bilen virkelig er "dark micastone" som antydet i en tidligere post her, men fikk "don't know" til svar.
Jeg kan ikke tenke meg at den fargen skal være micastone, ser mer ut som den nye bruntonen?! Bildet fra ford.co.uk av Fiestavan antyder en moondust-aktig sølvfarge med litt mer "varme/bruntone", mens når jeg klikker på new S-max og bygger 3d-modell av micastone, så ser den jo rett og slett brun ut. Question
Jeg har bestilt ny facelift med dark micastone, så er rimelig interessert i å vite hvordan den reelle fargen blir.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 11:03

Vet ikke helt om jeg synes den nye faceliften er til det bedre da. Synes faktisk dagens mondeo ser finere ut, med unntak av led lysene rundtom på faceliften. Det nye stilige innen bilinteriør nå framover er altså matt svart plast?? hhmm. Rolling Eyes Noen som vet om det er gjort noen store endringer av understell, hjuloppheng++??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Q

Antall Innlegg : 45
Registration date : 17.07.2008

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 14:16

Er enig med Frankeren, skulle ønske endringene var litt større. Syns fronten er finere på den gamle modellen. Interiørmessig ser midtkonsollen bra ut, men rattet (høy tivolifaktor....) kunne vært endret. Men likevel - det klør i lommeboka etter å bytte....!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
marsellus

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 15:44

Hei folkens!
Er dere glad i å lese?

Her er FULL PRESS RELEASE om ALLE tenkelige endringer i den nye Mondeo varianten.
Jeg har lest hele greia; det er spennende lesning hvis man er keen på å vite mer! Smile

Lykke til, god lesning !

http://thenewmondeo.fordmedia.eu/documents/FordMondeo_NO.pdf
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 15:51

Har endelig bestemt meg for å gå for Mondeo. Greide ikke helt å akseptere over 400k for en 3 år gammel BMW.

Skal inn til selger imorra og gå gjennom detaljene før bestillingen skjer.

Blir med fargen 'Midnight Sky', greide aldri å bli 100% fortrolig med den nye 'Electric White' fargen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 19:05

Jeg følger ditt resonnment Telcontar.

Har prøvd å finne ekte bilder av fargen midnight sky uten hell. Tør vi gjette at dette bildet er dark micastone?

Sist endret av Torz den 3/9/2011, 08:47, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 16:39

Har jeg forstått følgende rett mht. 2011 modellen?

Titanium 2011 består av og kan spekkes slik:
- Converse+ (Standard utstyr)
- Stor NAV + parksensorer = atomatisk inkluderer ryggekamera, bluetooth, USB MP3 tilkobling (valgfritt)
- El. innfellbare sidespeil (Standard utstyr)
- Nøkkelfri annkomst og start (Standard utstyr)
- LED kjørelys (Standard utstyr)
- Chrome list oppe og nede rundt sidevinduer (Standard utstyr)
- Sportsseter fremme (Standard utstyr)
- LED interiørbelysning (Standard utstyr)
- 2-veis el. justering av passasjersete (Standard utstyr)
- osv.

Spørsmål: vedr. stor navigasjon + parksensor som medfører at man får ryggekamera - må man da velge "Touchscreen Navigation PLUSS" pakken, eller er den nevnte sammensetningen en "PLUSS" pakke?

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 17:18

Skal prøve å svare som best jeg kan vedrørende Titanium.
Converse+ er standard.
Stor NAVI som isolert valg inkluderer aldri ryggekamera. Det er to måter å få ryggekamera på, enten å velge business pakke 3 eller kjøpe pakken ryggekamera + parksensor til kr. 9200 i tillegg til stor navi. Jeg tror da du må velge den store navien som heter SD navi pluss.
Når det gjelder el. innfellbare sidespeil så er jeg usikker på om dette er standard på Mondeo, men skulle anta det. Ellers er det en setepakke der el. innfellbare sidespeil med minne inngår. Antar da at en kan velge at speilene klapper inn automatisk, f.eks. når motoren stoppes, men dette er jeg ikke sikker på.
Nøkkelfri adkomst og start er ekstra
LED kjørelys er standard
Kromlist rundt vinduer, sportsseter og LED interiørlys er standard på Tit.
2-veis el. justering av passasjersete er ikke standard. Jeg tror de har gått bort fra muligheten om å velge dette som et separat tilleggsvalg. Nå er det bare el. setepakke som gjelder om du skal ha noe mer en el. høydejustering av førersete, og da får du el. seter på begge sider foran, og da med minne på førersiden. Koster 6600 kr og inkluderer altså også el. innfellbare sidespeil med minne.
For i det hele tatt å kunne koble til ryggekamera må du velge SD navi pluss premium navigasjon. Disse koster hhv. 16900 og 19000 kr, avhengig av hvor mange høyttalere som følger med (9 eller 10). Dersom du velger businesspakke 3 så er både stor navi, kamera, parksensor og cruisekontroll inkludert (koster 19900). I den pakken er det vel neppe premium sound.

Sist endret av Torz den 14/9/2010, 18:21, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 17:22

Kan dette være første bilder av fargen Midnight Sky????? I alle fall så sa annonsen som jeg fant at det var navnet på fargen. Døm selv.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 19:11

Kan se ut som Midnight Sky, men ligner også på Sea Grey. Veldig vanskelig å si.

Jeg har en formening om at Midnight Sky ser ut som denne fargen, men det er bare min mening.

Torz, det er riktig det du skrive ang. Stor navi, ryggekamera og Premium Sound. Jeg ville ha denne combo'en og måtte velge Stor Navi pluss pakken inkl. 10 høyttalere og kjøpe ryggekamera inkl. ryggesensorer for 9200.

Mitt oppsett:

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 20:52

Joda, men fra det jeg har klart å finne ut, så finnes ikke Fiesta i seagrey. Naturlig at Midnight sky ligner på seagrey, for den skal jo erstatte den fargen. Antar at den har et snev mer blått i seg enn det seagrey hadde (og som også kunne skinne svakt i blåtone i sterkt sollys).

Fin bil du har spekket. Da blir det bare å vente. Tror du gjør riktig valg med fargen. Jeg tror den blir skikkelig fin.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 21:03

Torz skrev:
Skal prøve å svare som best jeg kan vedrørende Titanium.
Converse+ er standard.
Stor NAVI som isolert valg inkluderer aldri ryggekamera. Det er to måter å få ryggekamera på, enten å velge business pakke 3 eller kjøpe pakken ryggekamera + parksensor til kr. 9200 i tillegg til stor navi. Jeg tror da du må velge den store navien som heter SD navi pluss.
Når det gjelder el. innfellbare sidespeil så er jeg usikker på om dette er standard på Mondeo, men skulle anta det. Ellers er det en setepakke der el. innfellbare sidespeil med minne inngår. Antar da at en kan velge at speilene klapper inn automatisk, f.eks. når motoren stoppes, men dette er jeg ikke sikker på.
Nøkkelfri adkomst og start er ekstra
LED kjørelys er standard
Kromlist rundt vinduer, sportsseter og LED interiørlys er standard på Tit.
2-veis el. justering av passasjersete er ikke standard. Jeg tror de har gått bort fra muligheten om å velge dette som et separat tilleggsvalg. Nå er det bare el. setepakke som gjelder om du skal ha noe mer en el. høydejustering av førersete, og da får du el. seter på begge sider foran, og da med minne på førersiden. Koster 6600 kr og inkluderer altså også el. innfellbare sidespeil med minne.
For i det hele tatt å kunne koble til ryggekamera må du velge SD navi pluss premium navigasjon. Disse koster hhv. 16900 og 19000 kr, avhengig av hvor mange høyttalere som følger med (9 eller 10). Dersom du velger businesspakke 3 så er både stor navi, kamera, parksensor og cruisekontroll inkludert (koster 19900). I den pakken er det vel neppe premium sound.

hva er business pakke 3?

Poenget mitt er at dersom man velger STOR navigasjon OG parkeringsensorer fremme+bak, da får man automatisk ryggekamera?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 21:11

Ford Pressemelding:

Ryggekamera
Et nytt bakluke-montert kamera kan bestilles til nye Ford Mondeo når den er utstyrt med DVD/SD PLUS navigasjonssystem og avstandsfølere bak. Et klart vidvinkelbilde av området bak bilen vises på den 7-tommers fargeskjermen når girspaken legges i revers. Vidvinkelbildet ligger såpass lavt at sjåføren kan se lave hindringer og dermed redusere risikoen for å kjøre inn i dem.

- Hva er PLUS navigasjonssytem.

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 21:22

Du får ikke automatisk ryggekamera hvis du individuelt velger stor navi og park. sensorer. Se på mitt oppsett så ser du hva jeg har valgt for å få både ryggekamera, navi pluss og premium sound system.

Business pakke 3 inneholder Navi pluss, ryggekamera og annet stæsj, men ikke premium sound.

Vet ikke helt hva Navi pluss har over stor navi uten pluss. Sikkert andre som vet mer. Når man velger navi pakkene hver for seg, så er eneste forskjell 9 mot 10 høyttalere mellom stor navi og navi pluss.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 21:34

Jeg vil anta at forskjellen på stor navi med og uten pluss er at plussutgaven er tilrettelagt for å kunne kombineres med kamera. I tillegg kan det jo også ha noe med tilrettelegging på lydsiden. Om jeg skjønner det riktig, så betyr premium sound at det også er ekstern forsterker. Navi uten pluss, som mest ligner navi i utgående Mondeo modell, hadde ingen utgang for å koble til ekstern forsterker. Dette er antakelig på plass i navi pluss, men dette er litt gjetning fra min side.

Som Telcontar bekrefter, og som også pressemeldingen til Ford sier, så kan du bestille kamera NÅR du har valgt navi pluss, (men altså ikke dersom du velger navi uten pluss). Uansett så er det som et tillegg, det er ikke inkludert i prisen for navi pluss. For øvrig går de også bort fra DVD som medium for å vise kartdata, og det hele leser nå data fra en SD brikke i stedet.

Businesspakke 3 er et pakkevalg du kan velge når du spekker en bil. I pakken inngår navi pluss (men altså versjonen uten premium sound), ryggekamera, parksensor og cruise control. Pakken koster 19900 kr. Jeg anbefaler deg å se i prislisten som eksempelvis ligger på www.bilia.no. Der fremgår pakkevalgene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 21:45

vi har i dag:
- 2008 mod. TDCi 130HK manuell Titanium stv sort panter
- Stor navigasjon med touch skjerm
- parksensorer fremme/bak
- cruisekontroll
- bakkestartassistent
- mm. dvs. alt utstyr minus IVDC, takluke, nøkkelløs adkonst & start og Adaptiv cruisekontroll

Hva blir nærmeste spekking av en 2011 modell, altså minimum det utstyret vi har i dag?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 21:47

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 22:00

La ellers merke til avkjølt hanskerom og dekktrykk kontroll er borte fra utstyrsvalget. Jeg hadde dette på oppsettet før sommeren, men kunne ikke lenger få dette på den nye modellen.

Ikke noe viktig, men utstyr man får bruk for i blant.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 23:02

Telcontar skrev:
La ellers merke til avkjølt hanskerom og dekktrykk kontroll er borte fra utstyrsvalget. Jeg hadde dette på oppsettet før sommeren, men kunne ikke lenger få dette på den nye modellen.

Ikke noe viktig, men utstyr man får bruk for i blant.

Avkjølt hanskerom er greit nokk av og til, men kan IKKJE forstå kvifor dei eventuelt fjernar dekktrykkovervåkning. Det må vere ein glipp....
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 09:26

Test hos Broom, ikke så veldig teknisk, men ser ut til at bilen har blitt enda mer stillegående. Dette blir bra
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
marsellus

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 10:32

Jeg har fått høre fra min forhandler at avkjølt hanskerom er standard på facelift. . .
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   15/9/2010, 10:46

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   

Til Toppen Go down

2010 Mondeo Facelift
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 3 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 Similar topics
-
» Power Big Meet 2010
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Boltsirkler til stort sett alle biler!!
» elektromotor til førersete mondeo
» Retro felger selges