Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

2010 Mondeo Facelift

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Next
AvInnlegg
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg: 137
Registration date: 20.12.2009

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   10/9/2010, 16:02

Mondeo Man skrev:
Skinnseter, el.førersete med minne, etc. er ikke slummen der jeg kommer fra. Men jeg lærte meg å kjøre i de harde søttiåra, så jeg er vel lett å gjøre til lags ventelig Smile

haha, jeg skjønner hva du mener. Jeg er født i 75 og har hatt lappen i 17 år, og det er først nå jeg har hatt en bil med el. seter, klima, P-sensorer, antispinn m.m. og jeg merker at noen av dem som er yngre enn meg for eksempel synes at det er uvant å kjøre bil uten P-sensor. For meg var det uvant å ha P-sensor, nesten litt irriterende i starten tongue
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 449
Registration date: 19.11.2008

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   10/9/2010, 18:39

sven skrev:
Mondeo Man skrev:
Skinnseter, el.førersete med minne, etc. er ikke slummen der jeg kommer fra. Men jeg lærte meg å kjøre i de harde søttiåra, så jeg er vel lett å gjøre til lags ventelig Smile

haha, jeg skjønner hva du mener. Jeg er født i 75 og har hatt lappen i 17 år, og det er først nå jeg har hatt en bil med el. seter, klima, P-sensorer, antispinn m.m. og jeg merker at noen av dem som er yngre enn meg for eksempel synes at det er uvant å kjøre bil uten P-sensor. For meg var det uvant å ha P-sensor, nesten litt irriterende i starten tongue

Mondeo uten parksensor både framme og bak er i grunnen like daudfødt som å ha ein stor og uoversiktlig kassebil uten.
Og det er i grunnen slik på dei fleste litt større bilar i dag, uoversiktlige og vanskelig å ha med å gjere.
Før derimot var det nesten unødvendig med slikt utstyr på dei fleste bilar.
Hadde ein 85 model Mazda 323 nokre år for ei stund sidan.
I den er det orkesterplass i alle retningar i forhold til ein bil i dag.
Ingen problem å lukeparkere den omtrent på millimeteren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg: 59
Registration date: 08.10.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   10/9/2010, 20:56

Tja jeg vet nå ikke,har kjørt bil i 23 år nå og syns ikke det er noe stort problem å parkere mondeoen uten p-sensor.Tror at de som kjører opp i dag blir litt bortsjemt med alle elektroniske duppedingser som er på bilene i dag.Ikke at det er noe galt i at utviklingen går framover på bilfronten,men tror nok at de som kjører opp i dag får et litt annet forhold til bil en oss som skled rundt i en gammel Taunus på holka de første årene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg: 583
Registration date: 18.03.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   10/9/2010, 21:31

Men ved rygging inn mot annen bil eller mur, er ryggesensorene veldig grei å ha. Min forrige mondeo var uten ryggesensorer. Når jeg rygget den inntil noe for å parkere, og ikke turde å slippe den lenger bak, gikk jeg alltid etterpå bak for å se avstanden. Der var det som ofteset alltid ca en halv meter eller mer igjen.... men skal ikke bare stole på all denne elektronikken heller. Har en venn, som rygget i stykker støtfangerhjørnet på Saab 95èn sin. men etter at bilen bak var truffet, begynte sensoren å gi beskjed Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 314
Registration date: 01.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   12/9/2010, 15:58

Her er første fornuftige test som jeg har funnet på nett av 2011 Mondeo facelift. Klikk på videoen nederst i bildet. Er i øyeblikket i tenkeboksen vedrørende ny bil, men har jo vært ufattelig godt fornøyd og heldig med den første. Alternativet, BMW 520d stv. er dessverre så uendelig mye dyrere. Med min trang til å krysse av for ekstra nødvendigheter havner den på 700.000, og det er den ikke verdt.

I videoen får man også se klipp av nye skinninteriøret i fargen Cognac. Jeg antar at sølvfargen som presenteres er nye dark micastone. Antar videre at blå stasjonsvogn er fargen ink blue (bilnummer slutter på 11), og som ikke er ny, men jeg er igjen usikker på siste sekvens (bilnummer slutter på 16), og om dette er nok en ink blue eller om det er nye midnight sky blue.

Har snakket med selger om leveringstider på ny facelift, men får ingen lovnader. Dette er jo samme greien opp igjen som for 3 år siden. Den gang måtte jeg vente 7 måneder og var rimelig frustrert. Nå sier de 10-12 uker, men med forbehold, fordi det er mangel på automat, problemer med levering av førervarslingssystem, osv. Trodde Ford hadde brukt tiden til å luke ut slike usikkerheter siden sist, men dengang ei.

Merk at det er en mengde biler som blir filmet i videoen. Sjekk bilskiltene. Ved tid 02:13 kommer bilnummer 12 også i blått (fortsatt ink blue?), men avsluttes med bilnummer 16 som jeg altså er usikker på.

Forresten artig at forumet fortsatt består i beste velgående.

http://www.honestjohn.co.uk/road-tests/ford/ford-mondeo-2011
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

Antall Innlegg: 39
Registration date: 02.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   12/9/2010, 18:10

Valget står mellom brukt 5-serie mot ny Mondeo. Har ikke helt klart å bestemme meg enda. 5-serien har helt annen komfort og støybilde, men en 3 år gammel bil til 400k++....

Tar vel en avgjørelse i løpet av uka.

Har foreløpig satt opp Mondeo med Electric White, men fortsatt usikker på denne. Derimot så liker jeg ingen av de andre fargene som er tilgjengelig idag. Kanskje dark micastone eller midnight sky blue er noe for meg.

Kommer nok til å gå for Tectyl behandling, da dette vil gi enda mer demping mot hjulstøy. Koster 4500kr, men verdt det med 19" hjul oppsettet jeg har valgt.

Ellers så kan jeg også bekrefte at evt. bestilling av ny Mondeo med Powershift og førerassist pakken gir levering uti desember/januar, dog betyr det lite for min avgjørelse.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   12/9/2010, 19:05

Foreløpig beste bilde av midnight sky, men slike animasjoner er uansett ikke optimalt. Dersom man i animasjonen velger fargene dark micastone og moondust silver, så ser jo de helt identiske ut.http://www.ford.co.uk/Commercialvehicles/NewFiestaVan/ColoursAndTrims/mdp=i1204966828756
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   12/9/2010, 19:45

Torz skrev:
Foreløpig beste bilde av midnight sky, men slike animasjoner er uansett ikke optimalt. Dersom man i animasjonen velger fargene dark micastone og moondust silver, så ser jo de helt identiske ut.http://wwMidnight Skyw.ford.co.uk/Commercialvehicles/NewFiestaVan/ColoursAndTrims/mdp=i1204966828756

Midnight Sky er nok den jeg liker best av disse, er egentlig veldig lik den fargen jeg hadde valgt på et Audi A4 oppsett.

Får høre med selger om han vet noe mer, foreløpig så har han sagt at det er kun Electric White som er nytt.

Edit: Hvis du kikker på 'New S-Max' og 'Colours and trim' for denne, så finnes alle fargene der også. Siden S-Max har veldig lik front med nye Mondeo så gir det et enda bedre bilde, her i Midnight Sky.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
marsellus

Antall Innlegg: 7
Registration date: 13.09.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 09:43

http://cars.uk.msn.com/reviews/articles.aspx?cp-documentid=154615789

En ny test av Mondeo Facelift. Jeg sendte mail til "Honest John" vedrørende hans test og hvorvidt fargen på første bilen virkelig er "dark micastone" som antydet i en tidligere post her, men fikk "don't know" til svar.
Jeg kan ikke tenke meg at den fargen skal være micastone, ser mer ut som den nye bruntonen?! Bildet fra ford.co.uk av Fiestavan antyder en moondust-aktig sølvfarge med litt mer "varme/bruntone", mens når jeg klikker på new S-max og bygger 3d-modell av micastone, så ser den jo rett og slett brun ut. Question
Jeg har bestilt ny facelift med dark micastone, så er rimelig interessert i å vite hvordan den reelle fargen blir.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
MondeoGeek
MondeoGeek

Antall Innlegg: 583
Registration date: 18.03.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 10:03

Vet ikke helt om jeg synes den nye faceliften er til det bedre da. Synes faktisk dagens mondeo ser finere ut, med unntak av led lysene rundtom på faceliften. Det nye stilige innen bilinteriør nå framover er altså matt svart plast?? hhmm. Rolling Eyes Noen som vet om det er gjort noen store endringer av understell, hjuloppheng++??
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Q

Antall Innlegg: 45
Registration date: 17.07.2008

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 13:16

Er enig med Frankeren, skulle ønske endringene var litt større. Syns fronten er finere på den gamle modellen. Interiørmessig ser midtkonsollen bra ut, men rattet (høy tivolifaktor....) kunne vært endret. Men likevel - det klør i lommeboka etter å bytte....!
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
marsellus

Antall Innlegg: 7
Registration date: 13.09.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 14:44

Hei folkens!
Er dere glad i å lese?

Her er FULL PRESS RELEASE om ALLE tenkelige endringer i den nye Mondeo varianten.
Jeg har lest hele greia; det er spennende lesning hvis man er keen på å vite mer! Smile

Lykke til, god lesning !

http://thenewmondeo.fordmedia.eu/documents/FordMondeo_NO.pdf
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 14:51

Har endelig bestemt meg for å gå for Mondeo. Greide ikke helt å akseptere over 400k for en 3 år gammel BMW.

Skal inn til selger imorra og gå gjennom detaljene før bestillingen skjer.

Blir med fargen 'Midnight Sky', greide aldri å bli 100% fortrolig med den nye 'Electric White' fargen.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   13/9/2010, 18:05

Jeg følger ditt resonnment Telcontar.

Har prøvd å finne ekte bilder av fargen midnight sky uten hell. Tør vi gjette at dette bildet er dark micastone?

Sist endret av Torz den 3/9/2011, 07:47, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg: 457
Registration date: 03.10.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   14/9/2010, 15:39

Har jeg forstått følgende rett mht. 2011 modellen?

Titanium 2011 består av og kan spekkes slik:
- Converse+ (Standard utstyr)
- Stor NAV + parksensorer = atomatisk inkluderer ryggekamera, bluetooth, USB MP3 tilkobling (valgfritt)
- El. innfellbare sidespeil (Standard utstyr)
- Nøkkelfri annkomst og start (Standard utstyr)
- LED kjørelys (Standard utstyr)
- Chrome list oppe og nede rundt sidevinduer (Standard utstyr)
- Sportsseter fremme (Standard utstyr)
- LED interiørbelysning (Standard utstyr)
- 2-veis el. justering av passasjersete (Standard utstyr)
- osv.

Spørsmål: vedr. stor navigasjon + parksensor som medfører at man får ryggekamera - må man da velge "Touchscreen Navigation PLUSS" pakken, eller er den nevnte sammensetningen en "PLUSS" pakke?

Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil

2010 Mondeo Facelift

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 4 av 13Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Next

Similar topics

-
» Sommertreffet 2010
» Primustreffet 26-28 februar 2010
» Startmotor L200
» Wheels Nats Norr Umeå 2010
» Mondeo selges