Klubb for Mondeo entusiaster, hovedsaklig i Norge, men alle er velkommen!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Logg InnLogg Inn  

Share | 

2010 Mondeo Facelift

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
Telcontar

Antall Innlegg : 39
Registration date : 02.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   30/7/2010, 17:04

For facelift Mondeo så er det nevnt spesifikt i pressemeldingen, en sub på 17 liter, ingen størrelse i tommer er angitt dog.

Fint om du informerer oss om hva du finner ut. Jeg regner med å få prisen for mitt oppsett i løpet av et par uker.

Blir nok stor navi her uansett (kona vil ha ryggekamera ).

Update 06.08.10: Fikk endelig prøvd Ford Premium anlegget igår kveld, i en Galaxy av alle biler (s-max'en var ute, fikk derfor ikke sett LED lys innvendig). Jeg er ingen ekspert på anlegg og er nok av de mindre kresne, men mine enkle krav er klar lyd og god bass. Det leverte anlegget meget bra, lyder jeg aldri har hørt i låtene i ande bilene mine kom fram her og bassen gjengis veldig bra. Dette er helt og holdent subjektivt, så jeg anbefaler å teste ut dette selv.

Av annet nytt så kommer alle forhandlere til å ta imot bestillinger på facelift Mondeo fra og med mandag 9. august. Det betyr at de får prisene samme dag.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Andreas

Antall Innlegg : 4
Registration date : 17.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   10/8/2010, 15:15

Min ble lagt til bestilling i går ettermiddag (skrev kontrakt for et par måneder siden men har ventet på facelift). Blir vel en runde med priser. reforhandling og ny diskusjon rundt farger og utstyr når selgeren min er tilbake fra ferie.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 732
Registration date : 03.12.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   11/8/2010, 09:20

Telcontar skrev:
...Av annet nytt så kommer alle forhandlere til å ta imot bestillinger på facelift Mondeo fra og med mandag 9. august. Det betyr at de får prisene samme dag.
Finnes priser og beskrivelser for fjesløftet Mondeo på nett? Finner ingenting på de offisielle Ford-sidene..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   11/8/2010, 10:31

HallaBalla skrev:
Telcontar skrev:
...Av annet nytt så kommer alle forhandlere til å ta imot bestillinger på facelift Mondeo fra og med mandag 9. august. Det betyr at de får prisene samme dag.
Finnes priser og beskrivelser for fjesløftet Mondeo på nett? Finner ingenting på de offisielle Ford-sidene..?

Nope, min selger har visst bommet igjen. Han har lovet priser på den nye modellen de siste to ukene nå.

Egentlig ganske dårlig oppfølging hos RøhneSelmer i Sandvika synes jeg. Fikk kjapt svar og han ringte tilbake med engang da jeg ikke hadde skrevet under, men nå er ingen svar på email og generelt ingen feedback. Må mase selv hele tiden.

Vurderer å droppe hele avtalen og velge en annen forhandler.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
pantherX
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 425
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   11/8/2010, 13:02

Ser at den nye faceliften inneholder en stripe med LED-lys som skal være kjørelys om dagen. Vil det si at autolys blir en funksjon som skal styre hovedlysene når hovedlys trengs, eller skal man slå det på manuelt..?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   12/8/2010, 22:40

pantherX skrev:
Ser at den nye faceliften inneholder en stripe med LED-lys som skal være kjørelys om dagen. Vil det si at autolys blir en funksjon som skal styre hovedlysene når hovedlys trengs, eller skal man slå det på manuelt..?

Tror ikke Ford selgerene har den informasjonen engang, tipper de vet slike ting når de har bilen hos seg.

Min kontakt hos RøhneSelmer ringte endelig tilbake og sa at han hadde fått prisene på facelift versjonen samt det nye utstyret. Skal visst ringe tilbake imorra og gå gjennom oppsettet, men jeg holder ikke pusten akkurat.

Holder dere oppdatert så fort jeg har noe info.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   20/8/2010, 14:17

Ser ut som Ford Norge har lagt ut brosjyren til face lift Mondeo ved en feiltagelse, du finner den her Mondeo 2011 brosjyre.

Du må laste ned prisliste for S-Max, da får du av alle dokumenter lastet ned brosjyren til Mondeo 2011
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
stvjfp1

Antall Innlegg : 1
Registration date : 25.08.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   25/8/2010, 22:20

Telcontar skrev:
Ser ut som Ford Norge har lagt ut brosjyren til face lift Mondeo ved en feiltagelse, du finner den her Mondeo 2011 brosjyre.

Du må laste ned prisliste for S-Max, da får du av alle dokumenter lastet ned brosjyren til Mondeo 2011

sjekk:
http://www.automotorsport.se/news/21316/ford-mondeo--premiär-i-moskva/

inkludere en link til pressrelease.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   26/8/2010, 10:04

Bra at de har jobbet med støynivået i kupeen, som kunne vært lavere. Både forbedringer i støyisoleringen, og bytte fra 235/45 til 215/50 som standard for 17" hjul. Gir sikkert midre sporing også. Auto-fjernlys er bra.

Ser også at den kommer med ryggekamera. Håper det fortsatt blir mulig å få dagens parkeringssensorer, som fungerer både foran og bak bilen, og kan være vel så effektive som å kikke på en liten videoskjerm, etter min mening.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   26/8/2010, 15:41

Jeg har spekket ferdig en Mondeo Titanium S 2011 nå, med det meste av utstyr. Tror jeg mangler soltak, aktiv førerhjelp og IVDC. Satser på stilpakken med 19" hjul, 235/40-19. Bestilles så fort jeg har solgt min nåværende bil.

Ryggekamera er kun tilgjengelig sammen med parksensorer (foran og bak).

http://thenewmondeo.fordmedia.eu/ <-- her finner dere masse pressebilder (den hvite er med Titanium S utvendig styling). Heldigvis mer diskre og forseggjort enn dagens Tit.S styling (spesifikt veldig harry diffuser bak).

Prisliste for facelift Mondeo

Sist endret av Telcontar den 8/9/2010, 14:35, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
YngveGS
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 108
Registration date : 28.05.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   26/8/2010, 22:44

Midtkonsollenkom seg monaleg. Det er bra. Den er noko av det eg er minst nøgd med hjå dagens Mondeo.

Men når eg ser desse bileta skjønar eg at eg må vaska min bil innvendig.. Hehe..
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
HallaBalla
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   27/8/2010, 10:50

Film:
http://www.youtube.com/watch?v=2Yky7VVxlDc
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Andreas

Antall Innlegg : 4
Registration date : 17.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   27/8/2010, 20:50

Telcontar skrev:
Jeg har spekket ferdig en Mondeo Titanium S 2011 nå, med det meste av utstyr. Tror jeg mangler soltak, aktiv førerhjelp og IVDC. Satser på stilpakken med 19" hjul, 235/40-19. Bestilles så fort jeg har solgt min nåværende bil.

Jeg fant ut at jeg greier meg med 18"...

Ellers har jeg bestilt en S med stor navi, ryggekamara, adaptiv cruise control, filskiftemasekopp, blindsoneradar, el. justering, mørke vinduer, varmeapparat og litt annen snacks. Gidder ikke IVDC og soltak. Eneste jeg måtte backe på var premium sound system, det ble dyrt i kombinasjon med ryggekamera på grunn av måten pakkene var satt sammen på.

Opprinnelig bestilling ble lagt inn første dagen, regner med å få dato snart...
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   2/9/2010, 15:32

Er visst klin umulig å selge bil for tiden og jeg har 2 biler å selge. Har hatt absolutt 0 respons (da mener jeg helt null, nada, zip).

Har valgt å utsette bilkjøp og kansellert kontrakten. Blir nok ingen Mondeo med det første.

I tillegg så er salgs kontakten min totalt håpløs på å svare på email eller å følge opp evt. innbytte pris osv, så kanselleringen var også preget av dette. Tror nok jeg velger en annen leverandør til neste runde.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Yes! (tidligere HmmTja)
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 461
Registration date : 03.10.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   4/9/2010, 20:08

Er alle biler som blir bestilt fra september 2011 modell?

Hvordan vet man at det man spekker på www.ford.no er 2011 modell?
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Telcontar

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   7/9/2010, 09:07

HmmTja skrev:
Er alle biler som blir bestilt fra september 2011 modell?

Hvordan vet man at det man spekker på www.ford.no er 2011 modell?

Ingen av bilbygger verktøyene er oppdatert (Bilia er de eneste som har lagt ut prisliste på den nye modellen, ellers så er det ikke noe å lese om ny modell på forhandler sidene), du må nok snakke direkte med en forhandler for å sette sammen nye Mondeo.

I sommerferien pleier det å være full stopp i produksjon og etter denne ferien skulle de begynne å produsere den nye modellen. Hvis du bestiller bil idag, så må du selv be om å få den nye modellen i tilfelle de har en bil på lager som skulle passe til din spec.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mortenk

Antall Innlegg : 18
Registration date : 18.07.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   7/9/2010, 13:13

[quote="Telcontar"]For facelift Mondeo så er det nevnt spesifikt i pressemeldingen, en sub på 17 liter, ingen størrelse i tommer er angitt dog.

Fint om du informerer oss om hva du finner ut. Jeg regner med å få prisen for mitt oppsett i løpet av et par uker.

Da har jeg bestilt bil med premium sound. Dette er hva jeg får opplyst hos Ford: Premium sound betyr bedre Sony-høyttalere enn det som står i vanlig Sony-pakke, det betyr også ekstern forsterker, senterhøyttaler og sub på 8" i reservehjulsbrønnen. Man kan ikke ha kombinasjonen dab og stor navi - navien kommuniserer ikke med dab'en.

Tenkte meg lenge om før jeg slo til på dette, men dette oppsettet blir nesten 20 000 kroner billigere enn å bygge stereo etterpå, så da får vi håpe at Premium svarer til navnet ;-)
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man
Person som spiser Mondeo til frokost

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   8/9/2010, 12:43

Jeg var skuffet over at Ghia X så ut til å ha forsvunnet fra programmet fra og med 2011-modell. Den bød på den perfekte kombinasjonen av utstyr for vår familie.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   8/9/2010, 18:34

Mondeo Man skrev:
Jeg var skuffet over at Ghia X så ut til å ha forsvunnet fra programmet fra og med 2011-modell. Den bød på den perfekte kombinasjonen av utstyr for vår familie.

Å du mener ribbet? Razz Trodde ikke du var noe glad i ustyr jeg Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Mondeo Man

Antall Innlegg : 219
Registration date : 01.12.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   10/9/2010, 13:25

Skinnseter, el.førersete med minne, etc. er ikke slummen der jeg kommer fra. Men jeg lærte meg å kjøre i de harde søttiåra, så jeg er vel lett å gjøre til lags ventelig Smile
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://olemski.blogspot.com
sven
Mondeofreak
Mondeofreak

Antall Innlegg : 196
Registration date : 20.12.2009

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   10/9/2010, 17:02

Mondeo Man skrev:
Skinnseter, el.førersete med minne, etc. er ikke slummen der jeg kommer fra. Men jeg lærte meg å kjøre i de harde søttiåra, så jeg er vel lett å gjøre til lags ventelig Smile

haha, jeg skjønner hva du mener. Jeg er født i 75 og har hatt lappen i 17 år, og det er først nå jeg har hatt en bil med el. seter, klima, P-sensorer, antispinn m.m. og jeg merker at noen av dem som er yngre enn meg for eksempel synes at det er uvant å kjøre bil uten P-sensor. For meg var det uvant å ha P-sensor, nesten litt irriterende i starten tongue
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Inbreak
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 491
Registration date : 19.11.2008

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   10/9/2010, 19:39

sven skrev:
Mondeo Man skrev:

haha, jeg skjønner hva du mener. Jeg er født i 75 og har hatt lappen i 17 år, og det er først nå jeg har hatt en bil med el. seter, klima, P-sensorer, antispinn m.m. og jeg merker at noen av dem som er yngre enn meg for eksempel synes at det er uvant å kjøre bil uten P-sensor. For meg var det uvant å ha P-sensor, nesten litt irriterende i starten tongue

Mondeo uten parksensor både framme og bak er i grunnen like daudfødt som å ha ein stor og uoversiktlig kassebil uten.
Og det er i grunnen slik på dei fleste litt større bilar i dag, uoversiktlige og vanskelig å ha med å gjere.
Før derimot var det nesten unødvendig med slikt utstyr på dei fleste bilar.
Hadde ein 85 model Mazda 323 nokre år for ei stund sidan.
I den er det orkesterplass i alle retningar i forhold til ein bil i dag.
Ingen problem å lukeparkere den omtrent på millimeteren.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
mondeo1
Mondeoguru
Mondeoguru

Antall Innlegg : 64
Registration date : 08.10.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   10/9/2010, 21:56

Tja jeg vet nå ikke,har kjørt bil i 23 år nå og syns ikke det er noe stort problem å parkere mondeoen uten p-sensor.Tror at de som kjører opp i dag blir litt bortsjemt med alle elektroniske duppedingser som er på bilene i dag.Ikke at det er noe galt i at utviklingen går framover på bilfronten,men tror nok at de som kjører opp i dag får et litt annet forhold til bil en oss som skled rundt i en gammel Taunus på holka de første årene.
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Frankeren
Beyond MondeoGeek!!
Beyond MondeoGeek!!

Antall Innlegg : 877
Registration date : 18.03.2010

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   10/9/2010, 22:31

Men ved rygging inn mot annen bil eller mur, er ryggesensorene veldig grei å ha. Min forrige mondeo var uten ryggesensorer. Når jeg rygget den inntil noe for å parkere, og ikke turde å slippe den lenger bak, gikk jeg alltid etterpå bak for å se avstanden. Der var det som ofteset alltid ca en halv meter eller mer igjen.... men skal ikke bare stole på all denne elektronikken heller. Har en venn, som rygget i stykker støtfangerhjørnet på Saab 95èn sin. men etter at bilen bak var truffet, begynte sensoren å gi beskjed Razz
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Torz
SuperMondeoMann
SuperMondeoMann

Antall Innlegg : 352
Registration date : 01.09.2007

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   12/9/2010, 16:58

Her er første fornuftige test som jeg har funnet på nett av 2011 Mondeo facelift. Klikk på videoen nederst i bildet. Er i øyeblikket i tenkeboksen vedrørende ny bil, men har jo vært ufattelig godt fornøyd og heldig med den første. Alternativet, BMW 520d stv. er dessverre så uendelig mye dyrere. Med min trang til å krysse av for ekstra nødvendigheter havner den på 700.000, og det er den ikke verdt.

I videoen får man også se klipp av nye skinninteriøret i fargen Cognac. Jeg antar at sølvfargen som presenteres er nye dark micastone. Antar videre at blå stasjonsvogn er fargen ink blue (bilnummer slutter på 11), og som ikke er ny, men jeg er igjen usikker på siste sekvens (bilnummer slutter på 16), og om dette er nok en ink blue eller om det er nye midnight sky blue.

Har snakket med selger om leveringstider på ny facelift, men får ingen lovnader. Dette er jo samme greien opp igjen som for 3 år siden. Den gang måtte jeg vente 7 måneder og var rimelig frustrert. Nå sier de 10-12 uker, men med forbehold, fordi det er mangel på automat, problemer med levering av førervarslingssystem, osv. Trodde Ford hadde brukt tiden til å luke ut slike usikkerheter siden sist, men dengang ei.

Merk at det er en mengde biler som blir filmet i videoen. Sjekk bilskiltene. Ved tid 02:13 kommer bilnummer 12 også i blått (fortsatt ink blue?), men avsluttes med bilnummer 16 som jeg altså er usikker på.

Forresten artig at forumet fortsatt består i beste velgående.

http://www.honestjohn.co.uk/road-tests/ford/ford-mondeo-2011
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil
Sponsored content

PosteTema: Re: 2010 Mondeo Facelift   

Til Toppen Go down

2010 Mondeo Facelift
Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen 
Side 2 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 Similar topics
-
» Power Big Meet 2010
» Bakluke Ford Mondeo St. vogn 94 mod. kr 250,-
» Boltsirkler til stort sett alle biler!!
» elektromotor til førersete mondeo
» Retro felger selges